Toon posts:

Bestanden laten downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Is er ook een manier om php bestanden te laten downloaden? Bijv. ik heb een bestanden hallo.doc (word(pad)bestand) ergens staan, en ik wil dat een php-pagina automatisch een Openen/Opslaan als (zoals in IE) schermpje oproept voor dat bestand. Ik d8, misschien kan dit met 1 of andere header?

Ik heb al even gezocht en kon niets vinden, weet ook niet zeker of het wel mogelijk is..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:36 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Anonymous FTP toegang geven tot een map (of eventueel met pass), die php's daar in mikken lijkt me zowieso de makkelijkste optie. (als je zelf die server kan beheren).

Verwijderd

http://www.php.net/manual/en/function.fopen.php kan gebruikt worden om via http files te openen. 'automatisch' PHP werk laten doen (dus zonder dat een user een PHP pagina bezoekt) gaat met PHP alleen niet lukken. Wel zou je scheduler functionaliteit (cron onder *nix, Windows Scheduler Service onder windows) van het OS kunnen gebruiken om een PHP pagina eens in de X tijd aan te roepen.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb het niet duidelijk uitgelegd, spijt me... Ik bedoelde: De bezoekers bezoekt een pagina waar staat: Klik hier om dit bestand te downloaden. Na het klikken hierop gaat ie naar bijv. download.php?file=bestand.hm, en krijgt ie een schermpje van Openen/Opslaan.. Is dit mogelijk?? Dus dat de bezoeker een htm bestand kan opslaan..

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:22:
Hmm ik heb het niet duidelijk uitgelegd, spijt me... Ik bedoelde: De bezoekers bezoekt een pagina waar staat: Klik hier om dit bestand te downloaden. Na het klikken hierop gaat ie naar bijv. download.php?file=bestand.hm, en krijgt ie een schermpje van Openen/Opslaan.. Is dit mogelijk?? Dus dat de bezoeker een htm bestand kan opslaan..
header ("Location: $file");.

Alleen zou ik dat file=bestand.htm niet doen, kan misbruik van gemaakt worden :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
ok.. thnx :) Zo helpen we elkaar ;)
Pagina: 1