Toon posts:

netwerk ziet alleen 10mbits onderling en 100mbits onderling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een 100 mbits hub heb gekocht heb ik het volgende probleem:
ik heb 6 pc's in het netwerk... De 4 pc's met een gewone 10mbit kaart zien alleen elkaar in het netwerk en de andere 2 pc's met de 10/100 mbit kaart niet.

De 2 pc's met een 10/100Mbit kaart draaien op 100mbit maar zij zien alleen elkaar in het netwerk.

Aangezien de server voor internet een van de 10 mbit pc's is heb ik alleen internet met die 4 pc's en op de andere 2 dus niet.

De HUB die ik heb is de volgende: Accton CheetaHub Power-3512a met 12 aansluitingen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je die 100mbit kaartjes ook al geforced op 10mbit halfduplex?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja wat heet 'zien in het netwerk' :? kunnen de pc's elkaar wel pingen dan? das namelijk wel even essentieel om te weten,

dat 'niet zien' is dan een tweede dit kan een simpel 'browse' probje zijn,

dus: kun je de pc's wel pingen?

A wise man's life is based around fuck you

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zwelgje schreef op 19 oktober 2002 @ 22:04:
ja wat heet 'zien in het netwerk' :? kunnen de pc's elkaar wel pingen dan? das namelijk wel even essentieel om te weten,

dat 'niet zien' is dan een tweede dit kan een simpel 'browse' probje zijn,

dus: kun je de pc's wel pingen?
* Erkens verstaat onder zien pingen ;)
terwijl andere dan bedoelen dat je niet door het netwerk kan browsen :P
daarom is het handig om bij een topicstart expliciet te vermelden wat er precies wel en niet kan.

Verwijderd

Is dat niet zo een HUB waarbij je het 10 en 100 Mbit segment aan elkaar moet knopen met een switch??

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:43:
Is dat niet zo een HUB waarbij je het 10 en 100 Mbit segment aan elkaar moet knopen met een switch??
:?

je bedoeld een switching hub neem ik aan :?
die is intern met elkaar verbonden als het goed is, en moet het dus ook gewoon doen ;)

Verwijderd

Er zijn van die (Professionele/19") Hubs die 10 en 100 Mbit aankunnen, alleen worden er dan 2 segmenten gevormd, omdat hij niet allebei tegelijk kan. Die 2 segmenten moeten dan weer met elkaar verbonden worden door een switch die wel 10 en 100 tegelijk aankan. Anders kunnen de 2 segmenten elkaar niet zien. Kan nu even geen types noemen, maar er zijn er zat.

Dat zijn over het algemeen geen switching hubs, maar gewone hubs..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:48:
Er zijn van die (Professionele/19") Hubs die 10 en 100 Mbit aankunnen, alleen worden er dan 2 segmenten gevormd, omdat hij niet allebei tegelijk kan. Die 2 segmenten moeten dan weer met elkaar verbonden worden door een switch die wel 10 en 100 tegelijk aankan. Anders kunnen de 2 segmenten elkaar niet zien. Kan nu even geen types noemen, maar er zijn er zat.

Dat zijn over het algemeen geen switching hubs, maar gewone hubs..
deze niet:
http://www.accton.com/acc...ubs/eh3512a.24a/base.html
• 12 or 24 dual-speed ports automatically adjust to 10 or 100 Mbps to match the speed of the attached device (by using 2 internal 10 and 100 Mbps repeaters)
• Segmented hub reduces collisions to improve performance

Verwijderd

Ja, maar er staat ook:
Optional switch module provides full-duplex connection between internal 10/100 Mbps repeaters
Dus zonder die module heeft ie of een half-duplex verbinding of geen verbinding tussen de 10 en 100 Mbit segmenten/repeaters. Dit is wat ik er uit haal, alleen ik kan er dus niet uit opmaken wat er gebeurt zonder die module..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:58:
[...]

Ja, maar er staat ook:

[...]

Dus zonder die module heeft ie of een half-duplex verbinding of geen verbinding tussen de 10 en 100 Mbit segmenten/repeaters. Dit is wat ik er uit haal, alleen ik kan er dus niet uit opmaken wat er gebeurt zonder die module..
lees:
Segmented hub reduces collisions to improve performance

bestaat uit meedere segmenten!

maargoed, als we nu ff wachten op de topicstarter, wat die te vertellen heeft :/

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Erkens schreef op 20 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

lees:
Segmented hub reduces collisions to improve performance

bestaat uit meedere segmenten!

maargoed, als we nu ff wachten op de topicstarter, wat die te vertellen heeft :/
een hub bestaat NOOIT uit meerdere segmenten. omdat het dan geen hub meer is, maar een intelligente switch.

wat hiert edoelt word is dat je een 10mbit segment hebt, en een 100mbit segment. oftewel, je hebt een kat in de zak gekocht.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dirk-Jan schreef op 20 oktober 2002 @ 13:13:
[...]

een hub bestaat NOOIT uit meerdere segmenten. omdat het dan geen hub meer is, maar een intelligente switch.

wat hiert edoelt word is dat je een 10mbit segment hebt, en een 100mbit segment. oftewel, je hebt een kat in de zak gekocht.
nooit van switched hubs gehoord?

dat zijn eigenlijk 2 (of meer) hubs, die onderling geswitched zijn ;)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Dirk-Jan schreef op 20 oktober 2002 @ 13:13:
[...]

Je spreekt jezelf een beetje tegen he :)

Eerst zeg je dat een hub nooit uit meerdere segmenten bestaat (wat niet waar is) en vervolgens zeg je dat ie een hub met meerdere segmenten heeft gekocht :?

Maar ze bestaan inderdaad wel. Ik heb hetzelfde probleem ooit eens gehad met een IBM 10/100 hub. Ook daar zagen 10 en 100 mbit apparaten elkaar niet. Bleek inderdaad een switch/bridge module in één van de hubs uit de stack te moeten.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Mwa werkt wel ok nu.. ga de rest uitrusten met 100bit en zet een extra 10 mbit kaart in mijn server nog dat de oude laptop ook internet heeft toch

alles wordt dus opgelost :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Erkens schreef op 20 oktober 2002 @ 13:29:
[...]

nooit van switched hubs gehoord?

dat zijn eigenlijk 2 (of meer) hubs, die onderling geswitched zijn ;)
hub <> switched hub
_nethack schreef op 20 oktober 2002 @ 14:10:
[...]

Je spreekt jezelf een beetje tegen he :)

Eerst zeg je dat een hub nooit uit meerdere segmenten bestaat (wat niet waar is) en vervolgens zeg je dat ie een hub met meerdere segmenten heeft gekocht :?
dat is geen hub met meerdere segmenten, maar 2 hubs (1 op 10mbit en 1 op 100 mbit) die toevallig in 1 behuizing zitten.

Segmenten kunnen alleen maar gescheiden worden op layer 2. aangezien een hub layer 1 is, heb je dus geen hub met meerdere segmenten.

ik spreek mezelf dus niet tegen :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1