UnitedLinux - geen x

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:13
Ik heb unitedlinux eens geprobeerd. Installatie gaat goed maar ik kon na meteen niet in KDE komen. Er kwam alleen een zwart scherm. Als ik dan alt ctrl en F2 deed kon ik weer inloggen. De foutmelding die komt als ik startx intik ziet er zo uit:

There is no link /var/X11R6/bin/X to the correct X Server binary.
Please configure the correct X Server with SaX/SaX2, which will create
the missing link. I'm aborting now.

nou, ik ga naar runlevel 3 omdat dat moest van sax2 en start sax2 op. Dit zie ik:

linux:~ # sax2
SaX: initializing please wait...
SaX: including [Card:0] profile: nvidia...
SaX: startup

en daar blijft hij hangen :(

Als ik met YaST probeer de instellingen te veranderen zie ik de kaart (TNT2) staan en druk ik op wijzigen. Hij gaat naar een zwart scherm en voila, niks weer.

Ik XF86Config.saxsave of XF86Config.YaST2save open zie ik niks fouts.

Wat kan het allemaal zijn? Mijn videokaart is een TNT2 Ultra. Met Mandrake en SuSE Redhat etc werkte het wel |:(

alvast bedankt

Verwijderd

Het is een beta. met name gericht op de server. De melding van de symlink heeft te maken met het feit dat je X niet is geconfigureerd. Als Sax* je in de steek laat kun je overwegen xf86config te draaien en zo het probleem op te lossen.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

HEY!? Gebruikt United Linux SaX? Dat verbaast me nogal, omdat dat een SuSE tool was. Ik weet dat SuSE meedoet aan het UL-project en misschien het project zelfs wel leidt, maar dat ze SaX ook in UL implementeerden verbaast me...

Verwijderd

ln /usr/X11R6/bin/XF86_SVGA /usr/X11R6/bin/X

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maak er dan dit van:
code:
1
ln -s /usr/X11R6/bin/XF86_SVGA /usr/X11R6/bin/X
Anders blijft het systeem bij een upgrade van de X-server de oude gebruiken :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

is trouwens toch niet meer nodig met Xfree 4.x??
Pagina: 1