CableCrypt decoder. Hoe werkt dit apparaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik kwam vanmiddag op de PC-Dumpdag in Amsterdam een cablecrypt decoder tegen. Dus niet zo'n programmatje dat samen met je tv-kaart werkt, maar een echte zoals je die ook van Canal Plus en Filmnet krijgt.
Ik meteen dat apparaat aansluiten, maar ik heb geen flauw idee hoe dat ding werkt. Op het apparaat zelf kan ik een kanaal kiezen van 1 tm 39, en verder zit er een knopje op vermoedelijk om een audio spoor te kiezen (als de uitzending in 2 talen is).
Aan de achterkant zit een scart aansluiting, een kabel ingang en een uitgang, en 4 tulp aansluitingen (audio links, audio rechts, video out en data).
Het eerste wat ik geprobeerd heb is de decoder alleen met de scart kabel aan sluiten. Op de televisie ingesteld dat hij voor de kanalen canal plus 1 en 2 die decoder moet gebruiken. Geen resultaat. toen de tv direct geschakeld op die scart aansluiting. Weer geen beeld.
Vervolgens de kabel aangesloten op het apparaat. Apparaat geeft het normale kabel signaal gewoon door. C+1 en C+2 nog steeds gecodeerd. tv weer direct op de scart geschakeld, en ook geen resultaat.
TV vervolgens naar zenders laten zoeken tussen rond wat normaalgesproken het videokanaal is, maar daar was geen enkel signaal te vinden.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen, of gewoonweg hoe dat apparaat geinstalleerd hoort te worden?
Voorop het apparaat staat alleen met rode letters CableCrypt. Het apparaat zelf is zwart.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nou, je schakelt het kanaal op een met CableCrypt geencodeerd kanaal (check even met je kabelboer op welk kanaal Canal+ enzo zit) en je SCART output op je TV. TV op het SCART signaal schakelen en veel succes :)

PS, dit is niet helemaal legaal...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

Nou hoe het werkt weet ik niet, maar ik weet weer wel dat het hier niet besproken mag worden ;)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.