Wat if: CD-Rom tray open als kastdeurtje dichtzit?

Pagina: 1
Acties:

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ik heb een nieuwe kast voor m'n nieuwe computer met deurtje op de voorkant en ikv roeg me af wat er gebeurt als een cd speler open gaat (tray) terwijl het dseurtje dicht zit:

- Kast deurtje wordt door kracth van tray open gedaan

- CD speler gaat vanzelf weer dicht

- ? cd speler b;lijft proberen open te gaan maar deurtje geeft niet mee ??

Kwist niet goed waar dit neer te zetten maar het heeft met CDRom drives etc. te maken dus doe het maar hier. Als het niet goed is move maar hoor

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12
Optie 2: Cdromspeler gaat vanzelf weer dicht :)

Tenminste, zo gaat dat bij mij ;)

Als ik mijn vingers tegen de cd-romspeler houd bij het openen, probeert hij een seconde of 5 open te gaan. Na 5 seconden gaat ie vanzelf weer dicht...

Trouwens, optie 1 kan ook...Ligt er net aan welke van de 2 het krachtigst is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, optie 2 lijkt me het meest aannemelijk :)

De tray's van al mijn CD/DVD lezers/branders sluiten ook allemaal na een paar tellen tegengehouden te zijn.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Probeer het, je merkt het vanzelf
Kan niet veel misgaan als je er bij staat

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Bij mij is het in ieder geval optie 3... gebeurde eens per ongeluk omdat nero vanzelf de cd eruit gooit als ie klaar is met fikken.
(dat heb ik intussen dus uitgeschakeld).

Ik heb trouwens een Chieftec Dragon en een Teac R58S als brander.

edit:
Ik verveel me dus heb ik het uitgeprobeerd met mijn normale cdrom, een TEAC 540E.
Hij tikt tegen het deurtje aan en na een seconde gaat hij weer dicht, dit herhaalt hij en na de 5e keer blijft de cdrom gewoon dicht.
En mijn brander blijft gewoon doorduwen tot ie verlost is.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
het zijn trouwens zowel Liteon Brander als DVD speler en het is een Antec 1080 AMG kast, maar ik kan het nog niet uitproberen omdat ik de computer nog niet gebouwd heb. Moet nog een paar onderdelen krijgen.

Vroeg het me inderdaad af omdat brand programmas het nog wel eens open willen gooien.

Maarre, ik kan de drive iig niet echt beschadigen ofzo? Binnenkant kastdeurtje maakt toch niet zoveel uit als krasje daar op zit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, het raakt zo niet echt beschadigd hoor :)

Maar ik neem toch wel aan dat je, wanneer je aan het branden bent, het deurtje toch wel enkele minuten open kan laten? Je laat toch geen lege CDR(W) een eeuwigheid in de brander liggen tot je zin hebt om te branden ;)

Verwijderd

ik heb het even geprobeerd met me dvd speler en die probeerde 2x tegen me hand te duwen en ging daarna helemaal dicht en me lite-on brandertje ging na 1 poging dicht..

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12
Tomcat84 schreef op 19 oktober 2002 @ 22:06:
het zijn trouwens zowel Liteon Brander als DVD speler en
Neem van mij maar aan dat ze na 1x proberen automatisch weer dichtgaan, ik heb zelf ook een liteon brander en liteon dvd-speler ;)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12 15:28

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Deurtje van mijn kast stond een keer op een kier..Toen hij klaar was ging het laadje open en kreeg ik het deurtje tegen mijn kop :(

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12 08:15

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

CV_SmileY schreef op 19 oktober 2002 @ 23:11:
Deurtje van mijn kast stond een keer op een kier..Toen hij klaar was ging het laadje open en kreeg ik het deurtje tegen mijn kop :(
ROFL :+

maar goed ik heb zelf ook een lite-on brander en die gaat inderdaad weer dicht dus het zal (denk ik) niet uitmaken(heb geen deurtje in kast).

-Te huur

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Wat gebeurt er eigenlijk als je zo'n cdrom hebt zonder lade? (slot in?ofzo)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Interessante vraag. Mijn AOpen nam de CD altijd terug als 'ie er niet uit kon, om welke reden dan ook... zal denk ik ook weer schelen per geval, net als bij gewone lade's...

Mother, will they like this song?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Daarom koop ik nooit een PC kast met een deurtje :), ook al staat het mooier :+. Ik wil gewoon een kast waarbij ik 1-2-3 bij me cd deurtje kan :P.

Verwijderd

ja tleek mij ook wel lastig dan met zo'n deurtje
maar ja alles heeft ze voors en tegens
ik ben tevreden met me zilvergrijze laser kastje, hele front heeft beetje dezelfde kleur
alleen nog een paar kewle blauwe leds er in en klaar is me casemod :)

Verwijderd

Mijn Plextor brander blijft ook duwen een hele tijd duwen, als dat na 15-20 seconden niet lukt dan stopt hij maar blijft staan in de positie dat hij is (half open dus), Duw je hem weer dicht dan blijft het LEDje knipperen tot je hem eens helemaal open en dicht doet

ja ik verveelde mij ook ;)

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09

dbzfan

Nee.

E-ide 52x gaat na 1x proberen terug
Lite on 48*12*48 gaat ook gelijk terug.

:)

Verwijderd

Lite on DVD 16*48 gaat 5x proberen en blijft dan dicht
brander doet hetzelfde

ik krijg sterk het vermoeden dat het aan mobo/chipste/windows versie ligt aangezien verschillende apparaten van hetzelfde type hier andere dingen doen

KT333 (chipset)
Gigabyte GA7-VRXP (mobo)
Winxp Pro (O/S)
Pagina: 1