werkend javascript doet het niet op Xs4all

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ben met het programma Netobject Fusion een site aan het maken en onderhouden. Alles gaat goed.

Nu zit er in Netobject een tooltje om jpg's voorbij te laten vliegen (fly action), dit is volgens mij gedaan met javascript 1.2. Heb de manual gevolgd en alles werkt lokaal perfect. Ziet er grappig uit :)

De site heb ik ook getest op http://members.lycos.nl/egonboekenbon/ en daar doet het script het perfect. Het maffe is alleen dat zodra ik hem upload naar mijn Xs4all-server er helemaal niks gebeurd. Het script werkt blijkbaar niet.
Linksonderin in de IE statusbalk komt wel een geel uitroeptekentje te staan met
de tekst javascript:void(o).

Kan iemand me uitleggen waarom het script niet werkt op de Xs4all server? Heb best wel veel tijd geinvesteerd om het scriptje te begrijpen en werkend te krijgen. Ik zou hem graag willen gebruiken op mijn Xs4all site. Ik weet gewoon te weinig van html om de fout te vinden, heb al van alles geprobeerd. HELP!

Verwijderd

Dat gele uitroepteken is de JavaScript foutmelding van IE. Dubbelklik daar eens op. Wat zegt 'ie dan?

Installeer Mozilla of Netscape 6+. Ga dan naar die site en zoek dan je JavaScript console op. Die geeft je meer gedetailleerdere informatie over wat er verkeerd gaat.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wat is je xs4all url?

Wise enough to play the fool

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben je heel toevallig vergeten om je javascript ook te uploaden?

• boekenbon
Mijn xs4all adres is te bereiken via www.mecklenfeld.com. Als ik op het uitroeptekendje klik verschijnen idd een aantal foutmeldingen. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

edit... laat maar. :D

wat anders dan: http://www.xs4all.nl/~egon12/ doet het wel hoor. als je die foutmelding bekijkt zie je een acces denied. blijkbaar mag hij de scriptjes niet van xs4all ophalen als je via mecklenfeld.com komt

BTW: in mozilla doet hij het überhaupt niet. moest IE aantrappen om te zien wat je bedoelde

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Op je echte adres : http://www.xs4all.nl/~egon12/
Werkt ie wel. er zit dus iets fout in de server site versie

• boekenbon
Verrek zeg, jullie hebben gelijk...... als je direct naar www.xs4all.nl/~egon12 doet hij het wel :) !!!. Da's goed :)

Met andere woorden ik moet eerder kijken naar de server van het bedrijf (NXS.nl) die mijn domeinnaam re-direct naar www.xs4all.nl/~egon12 ??

• boekenbon
mpegernie schreef op 19 oktober 2002 @ 21:44:
BTW: in mozilla doet hij het überhaupt niet. moest IE aantrappen om te zien wat je bedoelde
Ik mijn oorspronkelijke site draait een tooltje mee voor alle gangbare browsers. Had hem voor deze test niet meedraaien.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je moet kijken naar javascripts die over domeinen heen hun werking verliezen.
Dit in standaard JS security en gebeurt vaak bij redirects.

• boekenbon
Dus Teacher, ik kan mijn huidige script niet gebruiken omdat er een redirect tussen zit? En het script verliest zijn werking door de redirect? Kan ik dat met geen mogelijkheid oplossen ;( ?

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ik weet er niet veel van hoor maar kun je dat scriptje niet gewoon in je pagina gooien inplaats van extern weg te halen?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

boekenbon schreef op 19 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

Ik mijn oorspronkelijke site draait een tooltje mee voor alle gangbare browsers. Had hem voor deze test niet meedraaien.
Hoe bedoel je dat? Wat voor tooltje?

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

• boekenbon
In Netobjects Fusion zit een onboard tool/component die je kan activeren waardoor de gemaakte html pagina zonder grote problemen bekeken kan worden door Navigator, Mozilla, ect gebruikers.
Netobject Fusion is een typisch WYSIWYG proggie. Je klikt een tooltje aan en je laat het los op je lay-out en het werkt vervolgens. Prachtig spul :) voor een hobbyist.

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Het punt is dat javascript geen objecten kan aanpassen op een pagina die vanaf een ander domein wordt geladen. Als je dus zorgt dat alles vanaf het zelfde domein komt zul je geen problemen ondervinden.

• boekenbon
2 schreef op 20 oktober 2002 @ 03:32:
Het punt is dat javascript geen objecten kan aanpassen op een pagina die vanaf een ander domein wordt geladen. Als je dus zorgt dat alles vanaf het zelfde domein komt zul je geen problemen ondervinden.
Hmm, ik zou de pagina's dus moeten laten hosten bij het domeinbedrijf. Dat zou in 1 klap al mijn problemen oplossen. Maar kan het echt niet anders?? ;(

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50
Probeer eens of het werkt als je dit script:
HTML:
1
2
3
4
5
<script language="JavaScript">
<!--
if (top.frames.length !=0) top.location = self.document.location;
//-->
</script>

in je pagina bij xs4all zet. Dat zorgt dat je site niet meer in een frameset van *,0 van NXS zit

[edit]
nadeel is dat er http://www.xs4all.nl/~egon12 in de adresbalk komt

• boekenbon
Yep aquarius, je script werkt :). Mijn java-script doet het nu zoals hij het moet doen op www.mecklenfeld.com.

Alleen k*t dat het adres verandert in mijn lange Xs4all-adres. Heb je niet nog zo'n briljant scriptje wat ik kan invoegen?

• teacher

teacher

Dysgaf!

2 schreef op 20 oktober 2002 @ 03:32:
dat zeg ik.. (gamma)

Maar het is kiezen; of je ziet een lange domeinnaam, of je script (waar ik niet van onder de indruk ben) werkt niet.

Maar als je hosting contract afloopt zou ik niet meer voor een redirect kiezen.

Pagina: 1