apache/mysql performance "probleem"

Pagina: 1
Acties:

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:05
Even een wazig probleem...

Standaard RH7.3/server install op me laptop gedaan , wat prive webpages op me apache server gezet perfect werken.

Nu wil ik me laptop weer gaan gebruiken voor het gewone werk dus ik een server gebouwd.

Standaard RH7.3/server install op me server gedaan , zelfde prive webpages op me apache server gezet traaaaaaaaaagggggggggg...........

Laptop
PII 366
128MB RAM
10GB IDE

Server
PIII 933 (2x)
1GB PC133 RAM
18GB Raid1 (2x 18GB U160 SCSI+HW RAID ctrl met 64mb cache)

Prive webpages
PHP Calender bovenop een mysql database ivm meerder gebruikers
PHP helpdesk bovenop een mysql database ivm data

Volgens mij is dit het wel

Ik volg het nu even niet meer...... wie heeft er een idee??
Beide machines draaien EXACT hetzelfde aan services e.d.

Geprobeerd
SCSI drivers vervangen
andere mysql/apache versie

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Duurt het parsen van de pagina's lang, of gaat het parsen snel en lijkt het maken van de verbinding lang te duren? In dat geval zou je eens naar je /etc/resolv.conf moeten kijken. Is bij dit soort gevallen vaak de oorzaak.

Voor de volledigheid: in /etc/resolv.conf staat/staan de te gebruiken nameservers. Het kan dus zijn dat er geen goeie nameserver wordt gebruikt en dat het IP waarmee je de pagina's opvraagd niet geresolved kan worden..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 20:09 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

wat is er precies traag? Zonder dat je dat weet, is het niet mogelijk om het probleem aan te pakken. De drivers vervangen, en apache/mysql vervangen heeft dus eigenlijk geen zin gehad. Het klinkt mij alsof er iets anders aan de hand is. Dit zou een hardware configuratie fout kunnen zijn, maar ook bijvoorbeeld een default kernel, die niet zo optimaal werkt. Zonder meer info kunnen we niet achterhalen wat nou precies het probleem is.

draai anders eens vmstat 3 voor een minuutje, terwijl je over je pagina's surft

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 22:04 . Reden: addition ]

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Is mysql alleen ook traag? Dus log eens in op mysql en voer eens wat query's uit, is dit ook traag?
Is het laden van statische html content ook traag?
Dus proberen ff duidelijk krijgen waar de fout nu zit, misschien is het wel heel die machine die traag is.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL