Ik heb een heel erg groot probleem.... 
Mijn hdd deed het eerst nog goed en ik kon ook nog gewoon met windows werken.... toen ik zonet een beetje zat te surfen enzo, was er nog nix aan de hand. Ik zou mijn computer afsluiten en ik krijg ineens allemaal meldingen van beschadigde bestanden en er stond dat ik de checkdisk moest gebruiken om deze problemen op te lossen....
nouja ik denk goet t zal wel, ik zal zow ff me schijf controleren als ik opnieuw opgestart ben....... maar er was helemaal geen nieuwe opstart... ik doe mijn computer aan en hij start windows niet maar hij wil vanaf het netwerk booten... dus ik denk
dit is niet zo mooi! Ik snel een andere hardeschijf eraan waar nog windows goet opstond en ik kijken of hij de hdd ziet..... hij ziet hem wel maar alles is weg.... alle partitie helemaal voetsie
al mijn data alles

Nou is mijn vraag.... wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn? en is het mogelijk om de data van de schijf weer terug te halen?

p.s ik gebruik win xp
en mijn schijf is een maxtor diamondmax 9 plus
Mijn hdd deed het eerst nog goed en ik kon ook nog gewoon met windows werken.... toen ik zonet een beetje zat te surfen enzo, was er nog nix aan de hand. Ik zou mijn computer afsluiten en ik krijg ineens allemaal meldingen van beschadigde bestanden en er stond dat ik de checkdisk moest gebruiken om deze problemen op te lossen....
Nou is mijn vraag.... wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn? en is het mogelijk om de data van de schijf weer terug te halen?
p.s ik gebruik win xp
en mijn schijf is een maxtor diamondmax 9 plus