[SAMBA]Geen rechten aanmelden domein

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb Samba geinstaleerd, ik heb ook alles geconfigureerd, ook nalaten kijken door een linuxmannetje, alles zou goed moeten zijn. Ik heb het domein aangemeld in windows XP, na veel gedoe en geprobeer ging het opeens. Maar..... ik kan niet inloggen op een andere pc. Ik krijg de melding toegang geweigerd, als ik met root mezelf in wil loggen. Dit kreeg ik bij de eerste pc ook al maar toen werkte het opeens na wat gepruts, wat ik percies gedaan heb weet ik ook niet meer maar het werkte. Wie weet wat het is, moet ik de naam van de pc registeren in samba, of moet ik een user aanmaken met de naam van de pc? Of wat.....??

Twitter | Linkedin

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
vergeet niet dat je voor iedere Unix user ook een Samba user moet aanmaken, je kunt dit wel automatisch laten synchroniseren, maar het staat standaard uit.

• Mavvie
GraveR schreef op 19 oktober 2002 @ 19:56:
vergeet niet dat je voor iedere Unix user ook een Samba user moet aanmaken, je kunt dit wel automatisch laten synchroniseren, maar het staat standaard uit.
Ja met smbpasswd toch?

Twitter | Linkedin

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Evil M@V schreef op 19 oktober 2002 @ 20:01:
[...]

Ja met smbpasswd toch?
Yup.

Als je een PDC van je Samba bak hebt gemaakt, dan moet je alle NT/2k/XP computers ook een account geven, anders kun je inderdaad niet aanmelden. Maar ik meen me te herinneren dat dat tegenwoordig automatisch gaat.

Verwijderd

GraveR schreef op 19 oktober 2002 @ 20:03:
[...]

Yup.

Als je een PDC van je Samba bak hebt gemaakt, dan moet je alle NT/2k/XP computers ook een account geven, anders kun je inderdaad niet aanmelden. Maar ik meen me te herinneren dat dat tegenwoordig automatisch gaat.
dat automatisch wil nog wel eens haperen.. maar dat licht er ook net aan hoe hij geconfigureerd is, ik heb er op school wel last mee gehad maar nadat ik ieder systeem waar w2k i.p.v. W98 opstond handmatig had ingevoerd werkte het prima ! :)

• Mavvie
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 23:11:
[...]

dat automatisch wil nog wel eens haperen.. maar dat licht er ook net aan hoe hij geconfigureerd is, ik heb er op school wel last mee gehad maar nadat ik ieder systeem waar w2k i.p.v. W98 opstond handmatig had ingevoerd werkte het prima ! :)
Hoe moet ik mn pc's dan noemen?

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Ik heb trouwens de pc's aangemaakt maar als ik smbpasswd doe en passwrd in voer dan geeft ie dit:
code:
1
2
Failed to find entry for user [pc naam].
Failed to modify password entry for user [pc naam]

Moet ik die user nog ergens anders aan maken? Als ik een user aanmaak met de pc die reeds is aangemeld werkt het wel..

Twitter | Linkedin

• Mavvie
niemand?

Twitter | Linkedin

Pagina: 1