Onverklaarbare pieptoon uit boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb onlangs een nieuwe HD in mijn PC gezet, een cooler op die hd gezet, en windows XP opnieuw geinstalleerd met allemaal redelijk dezeflde progs/drivers die ik voorheen had.

Echter ik hoor nu een irritante pieptoon op de achtergrond als ik muziek luister, ik dacht eerst dat die afkomstig was van de nieuwe hd, maar na wat testjes uitgevoerd te hebben komt het wel degelijk uit mijn boxen.

Nu heb ik wat testjes gedaan maar echt ver kom ik er niet mee:

- het piept nog steeds als ik alles op 'mute' zet behalve wave/mp3 geluid
- het piept zowel uit mijn standaard boxjes als uit de boxen van mijn stereo die op PC is aangesloten (en op ander audio kanaal zit)
- bij sommige nummers piept t harder dan anderen, tis geen constante piep, maar meer een piep die opkomt bij bepaalde tonen (bij Coldplay - the sceintist piept het veel meer dan bij coldplay - clocks, scientist heeft meer hoge geluiden erin zitten, vooral op t einde)
- ik heb het getest met allerlei verschillende muziek, piep is bij allemaal
- ik het getest met wmp en winamp 2 en winamp 3, piep is bij allemaal
- ik heb zover ik weet alle eax dingen uitgezet

Wat zou de oorzaak kunnen zijn, zit een beetje zonder opties ;/

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Doe het stekkertje van je boxen er eens opnieuw in...

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12
Misschien bedrading in de pc die tegen elkaar aan lopen en rest-stroom afgeven, of een aarding probleem? --> heb ik met mijn tv-out icm een ongeaarde pc; ruis in het beeld behalve als ik de kabel tegen de verwarming aanhang.

• RealCato
Ik heb zowel stekkertje van boxen als stekkertje naar stereo toe er al een keer goed opnieuw ingedaan.

Kabels in mijn pc lopen inderdaad tegen elkaar aan, en PC is ongeaard, kzal er es naar kijken, kast staat toch open.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Andere draad proberen misschien zit er een breuk in.

• RealCato
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:53:
Andere draad proberen misschien zit er een breuk in.
Nee want dan zouden draad naar mijn stereo en draad naar mijn boxen allebei een breuk moeten hebben.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
probeer eens andere drivers.....
ik heb ook zoiets soms hoor ik ook een pieptoon als ik door explorer zit te bladeren.
door muziek heb ik het niet, of ik merk het misschien niet.
bedrading is onzin want dan zou die het constant moeten doen.
Pagina: 1