crc fout bij lezen van cdrw: overrule?

Pagina: 1
Acties:

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-03 22:38

Jrrri

Simulant

Topicstarter
Bij het lezen van een bestandje van een cdrw weigert winxp om het bestand naar mijn hd te kopiëren wegens een crc fout. Blijkbaar is de cd een beetje rot of iets dergelijks. Het gaat hier om een simpel tekstbestandje, dus een paar omgevallen bits maken niet uit voor de functionaliteit lijkt me. Is er een manier om windows te vertellen dat bestand toch gewoon te kopiëren zonder de crc uit te voeren? Of bestaan er low-level programma's die mij ruwe data kunnen voorschotelen?

Ik heb al gezicht op GoT met betrekking tot dit probleem, en kwam veel tips tegen zoals "draai memtest". Aangezien ik weet hoe er met deze cdrw is omgesprongen ( :| ) lijkt me dit niet de kern van het probleem... (Heb verder ook nooit dit soort problemen.) Oh ja, het feit dat zowel mijn Plextor lezer, als mijn LG DVD als mijn HP brander hem niet vreten, versterkt mijn idee dat de cdrw enigszins gaar is :(

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ook Data Recovery programma's proberen die in de eerste instantie voor HDD's zijn bestemd. Je kunt via de OM FAQ een aantal search-linkjes vinden om zulke progseltjes te kunnen vinden (zie onder het kopje "hoe haal ik data terug"). Er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met GetDataBack, Easy Recovery en Lost & Found.

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-03 22:38

Jrrri

Simulant

Topicstarter
Hm over dat stuk FAQ had ik even heen gelezen, sorry. 't Probleem hier is dat het om het UDF filesystem gaat, veel van die progs kijken naar FAT (en varianten) en NTFS. IsoBuster kan wel UDF geloof ik, dus dat lijkt wel een optie. Bedankt in elk geval!

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p