Toon posts:

Abit At7-max2&radeon8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Msi kt3-ultra2 ingeruild voor een Abit At7-max2 om de volgende reden ;

Msi kt3-ultra2 liep telkens vast bij 3Dmark2001se. Ik heb AGP/DDR/Vcore-voltages aangepast, maakte niets uit. alle onnodige hardware eruit gehaald, liep nog steeds vast, geheugen in alle banken gehad, liep nog steeds vast. Geheugen met MEM86 getest, was goed. Cpu/geheugen getest met Stabilitytester ook OK!
Mijn Radeon8500LE maar in een Abit KT7A bordje gedaan, echt liep stabiel, geen probleem dus. Ik dacht" na dat moet dus de combie Radeon8500-KT3-ultra2 zijn!"

Naar de winkel, Msi kt3-ultra2 ingeruild voor een Abit At7-max2. Ik kom thuis alles er opnieuw opgezet, niets aan het handje totdat ik dus weer 3dmark2001 ga draaien. Na 1 seconden is het beeld weer zwart.

Wat zie ik over het hoofd? !@#%#$^#$#$

Trouwens dat Abit At7-max2 brodje is echt super geil, wat een mogelijkheden in de bios, je kan zelfs je Vcore naar 2.3Volts zetten! Raid 0,1 en 0+1 ,dan nogeens 2 Serial ATA channels+ je northbridge= 12 ide devices!!!

Verwijderd

ja allemaal leuk en aardig van dat moederbord, maar je probleem zit dus bij je videokaart. Misschien heb je nog wel garantie dan zou ik het daar op gooien, want als je alles standaard ingesteld hebt, dan moet het toch werken. Heb je ook problemen met spelletjes. want als alleen 3dMark niet werkt dan zou ik dat niet zo erg vinden

Verwijderd

probeer idd ook eens een paar games. Misschien heb je last van een brakke versie van 3d mark? zou kunnen nl. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, want in mijn Abit KT7A (kt133a chipset) doet de Radeon LE het als een Tiet; met wat voltage-modding en wat heatsinkjes draait de 8500 stabiel op Gpu 300 en Mem 297Mhz!

Het ligt dus niet aan de Radeon, zou het misschien Radeon 8500 i.c.m. kt333/kt400 chipset kunnen zijn, of is dit weer te ver gezocht. Lijkt mij dat anders heel veel mensen hier last van zou moeten hebben. _/-\o_ _/-\o_

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
In die KT7A loopt ie wel goed zeg je maar is dat ook met een andere voeding?

Een 300 Watt no name liep bij mij ook vast voor 3D....

Ben wel nieuwsgierig naar resultaten als het eenmaal goed loopt :D

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Alle twee de systeempjes zelfde voeding: enermax 330Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het geheugen kunnen zijn? ik kan wel 3d meuk op lage resolutie laten lopen, op 640x480x16, gek of niet . 3dmark2001 demo op lage resolutie draait 20 seconden en dan Zwart. Maar in een andere Mobo doet de Radeon 8500 het perfect, met pc133 geheugen. Ook ff een Athlon 750 classic erin gepropt, nog steeds vastlopers.
Alleen geheugen heb k niet gewisseld, deze loopt goed onder Memtest86 (memory test progsel)

Verwijderd

heb je de agp snelheden goed ingesteld of op auto staan?? hoe hoger de snelheid hoe lager de spanning op de kaart

Verwijderd

Je geeft wel aan of je KT7a plankje met die Radeon8500 kaart wel goed werkt. Maar NIET of dit met dezelfde cpu is getest; als deze in je nieuwe mamaplankje. :?

Ik denk nl. dat dit niet het geval is en je gewoon een voedigsprobleem hebt.

Snellere moederboarden en snellere procs met name verten veel power, en dat kan betekenen dat je in de ene comp die net wat minder snel is wel voldoende power van een voeding hebt, en dezeflde voedig in een sneller systeem geeft dan toch problemen.

try another one is mijn devies! :)

Verwijderd

Topicstarter
een 330Watt Enermax moet toch voldoende zijn, of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nou niemand een idee?! Trouwens mijn radeon 8500 underclocked naar 240/240, met zware artifacts loopt systeem tot 2de benchmark in 3Dmark2001se, maar met kt133a chipset nog steeds super stabiel op 300/300

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 14:36:
Ligt eraan wat voor andere hardware je hebt. Als je een aantal HD's hebt, een dikke processor en nog meer insteekkaarten, kan het zijn dat 330 Watt net niet genoeg is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 14:36:
Hij kan ook gewoon toevallig brakjes zijn, al aan gedacht?

Probeer eens een ANDERE voeding, voor mijn part precies hetzelfde type...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1