[lan] Welke Doom Port voor tcp/ip?

Pagina: 1
Acties:

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49
Binnenkort heb ik een lan-party met een aantal vrienden. Nu willen zouden wij graag weer eens Doom (2) willen spelen, maar dan cooperatief (lekker met zn allen Cyberdaemon een schop geven :))

Ik heb uiteraard al op internet gezocht naar geschikte Doom ports (Zo heet dat volgens mij) Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voorbeelden:

FreeDooM
ZDoom
ZDoomGL
ZDaemon
Doom Legacy
PrBoom
jDoom
Skull Tag
Edge

Welke is goed zijn goed te gebruiken voor lan's (dmv tcp/ip)?
Het lijkt mij helemaal gaaf om een doom servertje op te zetten. Maar er is daarover zeer weinig te vinden. Hebben jullie toevallig ervaring hiermee?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Tobias
  • Laatst online: 21:49
Hmm, blijkbaar weinig mensen die nog Doom 2 spelen :)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 02:08

Thomix

cAFFEÏNE!

Doom legacy heeft iig tcp-ip mogelijkheden, maar voor een echte dedicated server zou ik het niet weten. Ze zijn er wel, maar welke je moet hebben??

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
doom kun je toch gewoon game hosten -> spelen -> klaar :S

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
best wel grappig, maar sommige progs om je router's NAT in te stellen geven sommige poorten namen (80=http, 21=ftp, 22=ssh, etc.) daar had poort 666 de naam doom. was dit een geintje van iemand of gebruikt het spel doom poort 666? :D

• Vinnie
  • Niet online
CU2morO schreef op 21 oktober 2002 @ 20:24:
best wel grappig, maar sommige progs om je router's NAT in te stellen geven sommige poorten namen (80=http, 21=ftp, 22=ssh, etc.) daar had poort 666 de naam doom. was dit een geintje van iemand of gebruikt het spel doom poort 666? :D
Officieel heeft DooM / DooM II geen TCP/IP support, zal wel een grapje van een programmer zijn geweest ofzo :P

Voor netwerkgameplay ( ook over internet ) is GL-DooM makkelijker, maar ik vind jDoom meer leukere opties hebben enzo :+

C:\>_

Pagina: 1