Toon posts:

Modem foetsie, Compoort probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een modem van Aztech systems:
Gmbh - model mdp3858V-E

Hij heeft het gewoon gedaan op een Packerd Hell(platinum series) computer met Win98se, heb sinds kort Win2000Pro erop gegooit waarbij alles het netjes doet behalve dat modem.
First guess is natuurlijk, nieuwe drivers downen voor Win2000 die heb ik wel gevonden op die site van Aztech, maat het punt is dat het modem helemaal niet terug te vinden is onder het apparaatbeheer.

! Ik krijg wel een code 12: onvoldoende vrij bronnen om te kunnen functioneren voor mijn Compoort1 (staat maar 1 compoort en een printerpoort).

Vraag: zou dat de oorzaak kunnen zijn voor het niet kunnen detecteren van mijn Modem ?
Als die Compoort de oorzaak is hoe krijg ik die dan operationeel zodat het systeem ook het modem weer kan pakken ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:06:
Vraag: zou dat de oorzaak kunnen zijn voor het niet kunnen detecteren van mijn Modem ?
Als die Compoort de oorzaak is hoe krijg ik die dan operationeel zodat het systeem ook het modem weer kan pakken ?
Err iemand enig idee ?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

mjah je modem staat normaal gesproken op com3. maar probeer eens het volgende... in apparaatbeheer verwijder je alle (com)-poorten. (nog beter: doe het in veilige modus) en evt. al je "overige of onbekende apparaten". vervolgens opnieuw opstarten, com-poorten installeren. (evt. kan je met handmatig tot 4 com-poorten toevoegen). Als je nog een keer opnieuw opstart zou hij je modem gewoon moeten detecteren...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hij geeft onder poorten maar 1 Com poort aan en 1 printerpoort.
Dat wordt dus moeilijk als hij normaal gesproken onder com3 aangesloten moet zijn.....

ps: hoe voeg je nieuwe communicatiepoorten toe, ik bedoel dat wordt toch hardwarematig bepaald of niet ?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 00:15:
Hmm hij geeft onder poorten maar 1 Com poort aan en 1 printerpoort.
Dat wordt dus moeilijk als hij normaal gesproken onder com3 aangesloten moet zijn.....

ps: hoe voeg je nieuwe communicatiepoorten toe, ik bedoel dat wordt toch hardwarematig bepaald of niet ?
mjah soms helpt het ze handmatig erbij te zetten:

Nieuwe Hardware > Hardware uit lijst selecteren > Hardwaretype: poorten > Fabrikant: "Standaard Poorttypen" ; Modellen: Communicatiepoort" dan volgende, voltooien etc.

Dit doe je dan 3x ofzo en dan heb je com1,com2,com3,com4 en dan reboot je je pc...dan heb je kans dat je modem gevonden wordt :)

(bovenstaande voor win98, maar win2k zal wel niet zoveel verschillen)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel man, ik zal dat zeker in ieder geval proberen...
Pagina: 1