ik wil graag linux op mijn mac G3 zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Nu weet ik dat dat kan. Je moet dan de PPC versie downloaden en op cd brande en hoppa. klaar .. Maar ik heb geen brander en zo in mijn directe omgeveing ook geen toegang tot een brander .. laat staan een computer die voor mij even een X aantal uur wil gaan downloaden en vervolgens branden ... maar goed .. dus ik wilde graag een netwerk instal doen .. als het kan .. Nu moet ik daar een bootdisk voor amken .. maar hoe doe je dat op een mac? kan het uberhaupt? Ik wilkde het liefst MD 9 .. maar ik geloof dat daar nog geen ppc versie van is .. dus dan wordt het een stapje lager ... iemand die mij een beetje in de goede richting kan duwen?
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:16
http://www.debian.org/ports/powerpc/

Er zijn boot-floppies voor PowerPC, en een programma om vanuit MacOS die floppen te maken.. daarna kan je volledig via 't netwerk woody installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Treenaks schreef op 19 oktober 2002 @ 18:36:
http://www.debian.org/ports/powerpc/

Er zijn boot-floppies voor PowerPC, en een programma om vanuit MacOS die floppen te maken.. daarna kan je volledig via 't netwerk woody installeren.
lekker verstandig :? een n00b laten beginnen met Debian.
Volgens mij is er van Mandrake 8,3 wel een mac evrsie beschikbaar?
kijk anders eens op ww.linuxiso.com of gewoon op de mandrake site :)

[ Voor 0% gewijzigd door GeeMoney op 19-10-2002 19:06 . Reden: tyop :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
hmm maar is debian net zo noob friendly als md? Het wordt wel goed uitgelegd hoe je die disks moet maken .. ..k heb ook suse gevonden, maar t zijn beide linux varianten war ik nog noit mee gewerkt heb .. .. .. k vind het alleen zo jammer dat ze bijna allemaal een ppc versie hebben die een X aantal versies achterloopt op wat beschikbaar is voor x86 machines ..
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik quote een stukje van de openingspost uit Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2:
maar ook vragen als "wat kan er draaien op deze gammele SPARC" voortaan graag in deze draad
Gaarne daar verdergaan :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.