[ADSL] Om de zoveel tijd timeouts

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik heb nu om de zoveel tijd timeouts (hij blijft gewoon 1 minuut niks doen )

En gaat dan weer verder. Dit is redelijk frusterend. En ik vraag mij daarom ook af waar dit door komt.

Ligt het a binnen mijn eigen netwerk. (waar ik niks verandert heb)

Ligt het b aan mijn provider (xs4all)

Ik heb niks op de site van xs4all kunnen vinden. Maar misschien hebben meer mensen er last van :?

Anders moet ik in mijn eigen netwerk gaan zoeken naar problemen. (Maar het is altijd zeer lullig dat je heel je netwerk heb uitgeplozen en dat het dan de isp blijkt te zijn)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heee dat heb ik ook regio amsterdam na een reset weer in orde

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

xs4all op dit moment omgeving denhaag hetzelfde, mijn modem connect wel opnieuw (tweaked) maar toch redelijk irri

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Sen
Oke dan kan mijn netwerk heel blijven :)

En het is dus landelijk ik woon bij breda

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hier capelle geen last met xs4all :)
ik heb het ook wel eens gehad en toen bleek dat de kpn met de lijn bezig was geweest, maar ik kreeg toen nog steeds time outs :(
na een reset van me router was dit gelukkig weer over :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Sen
Ik dacht dus dat het over was maar net weer gewoon een minuut lang helemaal niks :(

Verwijderd

hiero (zoetermeer) zelfde probleem, beetje irritant gedoe, vandaag al 3 of 4 keer eruit gelegen, tis niet lang, maar wel irritant :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

de snelheids verhoging staat in januari geplanned... wat is het dan... maar ff 0800-mxstream belle

we zijn gesloten :r

Verwijderd

hier ook opeens sinds een uurtje ofzo :(

edit:
in utrecht dus :)

zal wel onderhoud zijn. op zich wel netjes als ze dat even melden :\

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 19:06 . Reden: dom dom dom ]

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Hier net al de 3e keer vandaag (xs4all, Zoetermeer).

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

idioot dat het op zaterdag allemaal om 6 uur ophoud |:(

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Hier in Schiedam ook last van is een paar dagen geleden begonnen. Ik heb een email gestuurt naar xs4all met daarin mijn klacht. Ook heb ik op sommige downloadsite's (tucows) last van een trage verbinding. Terwijl ik daar altijd 100 KB/sec haalde.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Sen
we_are_borg schreef op 19 oktober 2002 @ 19:19:
Hier in Schiedam ook last van is een paar dagen geleden begonnen. Ik heb een email gestuurt naar xs4all met daarin mijn klacht. Ook heb ik op sommige downloadsite's (tucows) last van een trage verbinding. Terwijl ik daar altijd 100 KB/sec haalde.
dat is ook zo ja ik kan bv tucows.xs4all.nl helemaal niet goed downloaden terwijl het normaal wel goed is. Mijn pings zijn ook heel erg wisselend. Er valt gewoon niet mee te spelen eigenlijk.

Maar waarom in vredesnaam geen vermelding op xs4all storing ik heb dit nou al sinds een uur of 5

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Sen schreef op 19 oktober 2002 @ 19:21:
[...]
Maar waarom in vredesnaam geen vermelding op xs4all storing ik heb dit nou al sinds een uur of 5
[upper]dan had je even moeten bellen! nu kan het niet meer![/upper]

• Sen
Skinkie schreef op 19 oktober 2002 @ 19:24:
[...]

[upper]dan had je even moeten bellen! nu kan het niet meer![/upper]
Ehhhh om 5 uur was de helpdesk ook al dicht en bij 1 keer zeg ik nog oke :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

foutje :) ik heb ff een meeltje gestuurd naar de helpdesk, met een linkje naar dit topic er in

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Hmmz ja, nu jullie het zeggen. Vandaag is bij mij internet er ook al meerdere keren uitgevallen. MSN sign out enzo, en afentoe geen internet pages.

ook xs4all fastADSL

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Ikheb dit soms ook wel eens. Gebruikt XS4ALL een usb adapter of een intern kaartje? Ik zit met Kabelfoon Standaard via een USB adapter en ik hebe r ook last van dat ie er plotseling uitknalt. dan schakel ik um opnieuw in (de adapter) en alles werkt weer :?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

HaPpY_MuShRoOm schreef op 19 oktober 2002 @ 19:34:
Ikheb dit soms ook wel eens. Gebruikt XS4ALL een usb adapter of een intern kaartje? Ik zit met Kabelfoon Standaard via een USB adapter en ik hebe r ook last van dat ie er plotseling uitknalt. dan schakel ik um opnieuw in (de adapter) en alles werkt weer :?
dit gaat over adsl... en waarschijnlijk zit het um echt in de lijn/hoofd router

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ze beginnen helaas steeds langer te duren :(

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja, ik heb er hier ook last van. Xs4all-basic, Nieuwegein.
En ze worden niet langer, maar veer frequent. Het laatste uur zeker al 4x eruit.

Maar goed, het heeft altijd goed gewerkt. Het kan dus dat het ff wat minder is allemaal.

Verwijderd

Ik heb het ook, XS4All in A'dam hier. Bij mij duren ze niet zo heel lang gelukkig, maar toch is wel vrij k*t.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Same here (XS4ALL-basic, Amsterdam)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

same here alkmaar (fast adsl xs4all)

Verwijderd

Sen schreef op 19 oktober 2002 @ 18:16:
Ik heb nu om de zoveel tijd timeouts (hij blijft gewoon 1 minuut niks doen )

En gaat dan weer verder. Dit is redelijk frusterend. En ik vraag mij daarom ook af waar dit door komt.

Ligt het a binnen mijn eigen netwerk. (waar ik niks verandert heb)

Ligt het b aan mijn provider (xs4all)

Ik heb niks op de site van xs4all kunnen vinden. Maar misschien hebben meer mensen er last van :?

Anders moet ik in mijn eigen netwerk gaan zoeken naar problemen. (Maar het is altijd zeer lullig dat je heel je netwerk heb uitgeplozen en dat het dan de isp blijkt te zijn)
Ik heb het bij een van mijn computers ook: USB modem --> hccnet. Hoe het komt zou ik niet weten. Vroeger had ik ook een keer problemen met een (amr) gewone modem. Mij werd toen verteld dat ik randaarde moest gebruiken. Dit hielp wel aanzienelijk: van 30 naar 52 Kb/s. Mischien moet je dat eens proberen :?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 18:57
yup, het zal xs4all zijn. Op IRC zie ik een hoop timeouts van xs4allers (waaronder ikzelf).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 23:44:
[...]

Ik heb het bij een van mijn computers ook: USB modem --> hccnet. Hoe het komt zou ik niet weten. Vroeger had ik ook een keer problemen met een (amr) gewone modem. Mij werd toen verteld dat ik randaarde moest gebruiken. Dit hielp wel aanzienelijk: van 30 naar 52 Kb/s. Mischien moet je dat eens proberen :?

mjah, maar dit is gewoon een storing zegmaar :o. Beetje irritante alleen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

bbnet heeft probs met backplane ofsow :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

XS4ALL gebeld, weet nix van een storing... moest daarom even MXStream bellen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

oei dat is wel apart, als je hier allemaal xs4all'ers bij elkaar hebt :o.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 14:09:
oei dat is wel apart, als je hier allemaal xs4all'ers bij elkaar hebt :o.
jep.. ze hebben topic d'r net ook gezien :) op irc.tweakers.net viel iedereen (xs4all/adsl) ook om de zoveel minuten van z'n stokkie.

KPN net aan de lijn gehad en die bevestigde dat er problemen waren vannacht, en ze zouden nu opgelost moeten zijn :*) (de vraag alleen is vertrouw ik kpn wel :D)

Verwijderd

mjah, ben er vandaag nog niet vanaf gevallen geloof ik :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ik heb vernomen dat er weer last zou kunnen zijn, opverzoek van xs4all: maak even een traceroute naar 194.109.6.44 als je "offline" bent

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 14:27

RVW

Had er gisteren ook meerdere malen last van: XS4ALL, Centrale Nieuwegein-Zuid, Basic ADSL.

Vandaag werkt alles weer naar behoren, hopelijk ook bij jullie.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
RVW schreef op 20 oktober 2002 @ 19:36:
Had er gisteren ook meerdere malen last van: XS4ALL, Centrale Nieuwegein-Zuid, Basic ADSL.

Vandaag werkt alles weer naar behoren, hopelijk ook bij jullie.
Mja, ik zelfde centrale xs4all basic.

MAar ik ben vandaag ook weggeweest, maar de laatste paar uur heb ik er geen last van gehad.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

yep gisterenavond was het weer bagger bij xs4all. Met warIII regelamtig lag

• Beaves
  • Laatst online: 10-08 17:13

Beaves

Usque ad Finem

Zaterdag overdag niet geinternet, kan ik dus niets over zeggen, maar zondag de gehele dag geen last gehad van storing (XS4ALL + Mxstream basic + omgebouwde router), ook niet gisteren avond/nacht.

Wat ik wel een tijd heb gehad, en wat nu weg lijkt te zijn, is dat ik af en toe tijdens het browsen geen verbinding meer had gedurende een aantal seconde, meestal rond de 20 seconden. Dus dan kon ik refreshen/openen wat ik wilde, er gebeurde niets en na die 20 seconde ging alles weer op normale snelheid.

Het maffe is dat ik dat niet had als ik met een grote download bezig was of als ik aan het online gamen was.

Het kan er mee te maken hebben dat ik sinds een tijdje al mijn NAT rules heb geflushed, maar dat kan eigenlijk niet, aangezien ik die NAT rules goed had aangemaakt.

Maar ja, het lijkt nu weg te zijn...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Skinkie schreef op 20 oktober 2002 @ 14:13:
[...]

KPN net aan de lijn gehad en die bevestigde dat er problemen waren vannacht, en ze zouden nu opgelost moeten zijn :*) (de vraag alleen is vertrouw ik kpn wel :D)

Als de kpn problemen heeft, zouden alle providers er last van hebben gehad (for the record, ik heb adsl en heb nergens last van gehad), zou je denken :o

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Beaves schreef op 21 oktober 2002 @ 10:20:
Zaterdag overdag niet geinternet, kan ik dus niets over zeggen, maar zondag de gehele dag geen last gehad van storing (XS4ALL + Mxstream basic + omgebouwde router), ook niet gisteren avond/nacht.

Wat ik wel een tijd heb gehad, en wat nu weg lijkt te zijn, is dat ik af en toe tijdens het browsen geen verbinding meer had gedurende een aantal seconde, meestal rond de 20 seconden. Dus dan kon ik refreshen/openen wat ik wilde, er gebeurde niets en na die 20 seconde ging alles weer op normale snelheid.

Het maffe is dat ik dat niet had als ik met een grote download bezig was of als ik aan het online gamen was.

Het kan er mee te maken hebben dat ik sinds een tijdje al mijn NAT rules heb geflushed, maar dat kan eigenlijk niet, aangezien ik die NAT rules goed had aangemaakt.

Maar ja, het lijkt nu weg te zijn...
Dit heb ik dus ook wel eens! Maar dan met adsl van planet. Ook ik had m'n nat rules geflushed. Naar mijn idee weer juist ingesteld maar zo nu en dan kan i geen urls meer vinden. msn doet het dan nog wel. beetje vaag...

Verwijderd

mjah, ik heb dus me nat rules al heel lang niet meer geflushed, dus bij mij kan dat et niet zijn :P
ik had gister 1x ook dat ik aan et browsen was en dat ik ineens nix meer binnen kreeg... kon idd refreshen wat wilde, nix :)
het was korter dan de timeouts op zaterdag.... die waren namelijk lang genoeg om irc en msn uit te laten timen...
ik heb gister (zondag) niet echt veel geinternet overdag, dus vandaar misschien dat ik et maar 1x heb gemerkt.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-08 10:36

steveman

Comfortabel ten onder

oh, mooi is dat, bij mij thuis (in gronginen) wilden we ook net adsl fast van xs4all aangschaffen, hopelijk is tegen de tijd dat het er eindelijk is alles weer koek en ei :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Beaves
  • Laatst online: 10-08 17:13

Beaves

Usque ad Finem

steveman schreef op 21 oktober 2002 @ 16:42:
oh, mooi is dat, bij mij thuis (in gronginen) wilden we ook net adsl fast van xs4all aangschaffen, hopelijk is tegen de tijd dat het er eindelijk is alles weer koek en ei :P
ADSL is qua techniek en providers (en dan vooral XS4ALL en Planet) vele male betrouwbaarder dan kabel, zaterdag schijnt dus de eerste keer te zijn dat ADSL er bij mij uit gelegen heeft, dat kunnen de gebruikers van kabel over het algemeen niet zeggen. Verder is de helpdesk bij bijvoorbeeld XS4ALL iets beter, om het over de site nog maar niet te hebben.

Kortom, wees blij dat je ADSL hebt gekozen :P ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Sen
steveman schreef op 21 oktober 2002 @ 16:42:
Ik heb nu 2 jaar adsl van xs4all en ik heb pas 2 keer storingen gehad. Eerste keer was dat ik om de zoveel tijd pings van boven de 1000 had. En nu zaterdag tot 5 keer toe dat ik er af gegooid wordt.

Dus dat valt allemaal wel mee denk ik zo.

Verwijderd

hey dit heb ik ook!! ik d8 dat het me router was :S maar ik heb er ook last van, alleen ik heb geen XS4all.... maar Planet, basic abbo.... Gouda ... iemand anders ook?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Er is momenteel te lezen op de site van XS4ALL dat ze een landelijke storing hebben.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Het schijnt dat KPN problemen heeft met connectie tussen XS4All en KPN (ik geloof op de paalbergweg) KPN heeft de storing in behandeling.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1