Toon posts:

[XP pro] hoe moet ik extensies renamen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een probleem met het hernoemen van bestandsextensies in XP. Wat ik graag wil is dat een .cxt bestand hernoemd wordt naar een .cst bestand. In windows 98 kon je dat doen met start > uitvoeren > winfile. in dit progje kon je het bestand wat je wil hernoemen selecteren, en in properties kon je de extensie veranderen

Het bestand selecteren, rechtermuis knop indrukken, en dan "naam wijzigen" uitvoeren werkt ook niet. bijvoorbeeld: dmv990(.cxt) tussen haakjes staat de extensie die je niet ziet, daar wil ik dmc990(.cst) van maken. als ik "naam wijzigen uitvoer", krijg je alleen de naam van het bestand te zien zonder extensie. voeg je .cst eraan toe, krijg je dit: dmv990.cst(.cxt)

Dit werkte dus niet. maar, als je in uitvoeren van XP winfile intoetst, krijg ik een foutmelding dat het systeem het bestand winfile niet kan vinden. Is er in XP een ander programma opgenomen? of is het in XP simpelweg niet mogelijk om te renamen. :?

bedankt alvast, Elsteff

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een extensie renamen doe je toch gewoon in explorer? :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 14:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

bij folder options moet je bij view even
Hide file extensions uitzetten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet de weergave van je extensies maar eens aan dan ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
Je hebt ook een programmatje RenameWiz, daarmee kun je heel makkelijke extensies renamen.
Je download het hier: http://www.renamewiz.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

good grief...

Whatever happened to command line interpreter knowledge?

>ren *.cxt *.cst

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Naja, dit topic kan nu wel dicht, er zijn genoeg hints gegeven en het is eigenlijk gewoon basiskennis voor een tweaker :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.