Ik ben dus op zoek naar een Radeon 9000 pro. Ik wil graag weten of de beeldkwaliteit op 2D-gebied voor alle merken hetzelfde is (Powercolor, Hercules, Club3D en Connect-3D). En ik vraag me af of het verschil tussen 64 MB en 128 MB merkbaar is. Alvast bedankt.
Verwijderd
ik denk dat het verschil in mb's zeker merkbaar is, ik heb een hercules 9000pro 128 mbddr en die loopt tog een heeeeeeeeeeeeeeeeel stuk beter als me hercules4000xt 64mb
hier staat een heel stuk over in de nieuwe computer totaal
hercules 4000xt is toch een kyro2 kaart? of heb ik het nu mis....
*Op het moment* is het verschil tussen 128mb en 64mb niet merkbaar. Maar, op het moment dat er in games grotere textures gebruikt gaan worden, zal dit wel merkbaar worden. Op 2d gebied maakt het volgens mij niets uit.
*Op het moment* is het verschil tussen 128mb en 64mb niet merkbaar. Maar, op het moment dat er in games grotere textures gebruikt gaan worden, zal dit wel merkbaar worden. Op 2d gebied maakt het volgens mij niets uit.
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
lekkere vergelijking ook, een kyro en een radeon 9000....Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:01:
ik denk dat het verschil in mb's zeker merkbaar is, ik heb een hercules 9000pro 128 mbddr en die loopt tog een heeeeeeeeeeeeeeeeel stuk beter als me hercules4000xt 64mb
ontopic: voor de beeldkwaliteit maakt dat aantal MB's niet uit... wel is het zo dat als er in een spel grote textures worden gebruikt (vooral toekomstige spellen) dat je dan met 128 MB een stukkie sneller bent... (en kan je misschien een wat betere grafische instelling kiezen waardoor het er wat mooier uitziet...)
Dit ga je niet menen heVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:01:
Een geforce 4 ti4600 met 128 mb loopt ook sneller als een geforce 2mx met 32mb. Hieruit mag je uiteraard niet concluderen dan de hoeveelheid geheugen dus het verschil maakt
Verders weet ik zelf niet hoeveel verschil het maakt als je een hercules 9000pro neemt met 64 of 128mb geheugen. Wat ik wel weet is dat deze kaart prijstechnisch niet erg interessant is in vergelijking met een geforce 4 ti4200 (met 64mb), welke ongeveer evenduur is. De gf4 scoort een stuk beter dan de 9000pro van.
Mocht je kicken op 128mb dan kan je altijd nog een gf4 ti4200 met 128mb kopen. Voor €166 heb je een ti4200 met 64mb.
Verwijderd
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Al je vragen zijn met een klein beetje moeite heel makkelijk zelf op te zoeken...
Al je vragen zijn met een klein beetje moeite heel makkelijk zelf op te zoeken...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()