Toon posts:

[RAID] Seagate 80GB of Western Digital 80GB, verschillen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan zeer binnekort een nieuwe computer te kopen en daar wil ik gebruik maken van een RAID-setup in striping modus. Nu op die website (http://www.comtechnology.net/default.php?cPath=21) staan twee harde schijven met dezelfde capaciteit, rpm, interface(udma100) en prijs.
Ik twijfel namelijk tussen:
- Western Digital 80GB 7200RPM UDMA100 (2MB CACHE)
- Seagate Barracuda IV 80 GB 7200RPM UDMA100
Het schijnt dat de Seagate Barracuda IV serie weinig geluid maken of zou ik voor voor de 2MB cache gaan?
Iemand ervaring met deze harde schijven ?

Verwijderd

Van de Barracuda IV serie weet ik dat ze vreselijk stil zijn (FDB), van die Maxtor zou ik dat niet weten. Overigens heeft die Seagate schijf ook een 2MB cache buffer. Maxtors schijnen wel een iets lagere seek time te hebben.

Op dit moment zijn er niet veel verschillen tussen Maxtor en Seagate harddisks, dus ik zou gaan voor het merk waar je zelf al goede ervaringen mee hebt. Beide merken zijn van prima kwaliteit, en ik denk dat er te weinig verschil is om een beslissing op te baseren.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Ik kan alleen maar zeggen dat Seagate nu al meer dan een jaar goed draait bij mij. Een hele stille en snelle schijf.

Verwijderd

Ik heb hier zelf een wd800jb (8mb) en die is behoorlijk stil.
Met sisoft 2002 haal ik met de drivebench een score van 28000. Met mijn ibm 60gxp haalde ik en score van 21000.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb nu een WD 80 8mb en ik moet zeggen dat ik em helemaal niet hoor.
Bovendien is hij gewoon merkbaar sneller als de 2mb (heb ik ook eentje).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zijn beiden puike schijven, ze verschillen niet dramatisch qua geluidsproductie en prestaties. Dat maakt de keuze hier eigenlijk heel gemakkelijk:

Wil je de stilste schijf van de twee? Neem de Seagate.
Wil je de snelste schijf van de twee? Neem de WD.

Het is aan jou welke van die twee verschillen doorslaggevend is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.