Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

specifieke baybus gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar...

Ik zoek iets heel specifieks, en kan het zelf niet maken. Ik zoek een 3.5" baybus met 2 schakelaars met ledjes. Niet meer, 2 schakelaars is meer dan genoeg. ik kan ze alleen met 4 of 6 vinden, maar niet met 2. Mag eventueel ook 5.25" zijn maar wegens plaatsgebrek liever niet....

Wie helpt me?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Waarom zou je het zelf niet kunnen maken dan? is echt heel simpel te doen...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wil je er eentje met 3 standen (hoog/uit/laag) of met 2? en wil je dan 2 verschillende LEDjes (eentje voor hoog, een voor laag) of eentje die op 2 verschillende zwaktes brand?

Zo verschikkelijk moeilijk is het, ik wil er anders wel een voor je maken, maar je moet rekenen op kosten rond de 10 euro (of meer als je blauwe LEDjes wilt). Ook is het nogal lastig om aan Molex connectors te komen :)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

frim schreef op 19 oktober 2002 @ 15:54:Zo verschikkelijk moeilijk is het, ik wil er anders wel een voor je maken, maar je moet rekenen op kosten rond de 10 euro (of meer als je blauwe LEDjes wilt). Ook is het nogal lastig om aan Molex connectors te komen :)
verzend je ook naar België?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
DustMan4u schreef op 19 oktober 2002 @ 15:52:
Waarom zou je het zelf niet kunnen maken dan? is echt heel simpel te doen...
kan jij mij dan eens een link geven hoe je zoiets moet maken?
ik wil ook een baybus (met draaiknopjes!!!!! >:) )
alleen ik heb echt nog NOOIT zoiets gemaakt... :'(

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

die witte 4-pins molex stekkers voor de voeding van ide apparaten
daar kan ik wel aankomen. male of female.
ze zijn alleen vrij duur 2.15 euro per stuk

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55
damster schreef op 19 oktober 2002 @ 16:18:
die witte 4-pins molex stekkers voor de voeding van ide apparaten
daar kan ik wel aankomen. male of female.
ze zijn alleen vrij duur 2.15 euro per stuk
ik heb net zon doorlus ding gekocht ( voor 2 apparaten op 1 voeding uitgang )

koste ook 4.49 :/

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

TgR_KILLER schreef op 19 oktober 2002 @ 16:22:
[...]

dat valt nog mee.
als ik die zelf zou maken ben ik dus 6,45 kwijt

maarja, d'r is maar 1 winkel hier in groningen die die dingen verkoopt.

[ Voor 0% gewijzigd door job op 19-10-2002 16:23 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
frim schreef op 19 oktober 2002 @ 15:54:
Wil je er eentje met 3 standen (hoog/uit/laag) of met 2? en wil je dan 2 verschillende LEDjes (eentje voor hoog, een voor laag) of eentje die op 2 verschillende zwaktes brand?

Zo verschikkelijk moeilijk is het, ik wil er anders wel een voor je maken, maar je moet rekenen op kosten rond de 10 euro (of meer als je blauwe LEDjes wilt). Ook is het nogal lastig om aan Molex connectors te komen :)
Het mag uit en aan zijn, en dus per schakelaar 1 LEDje. Wil je misschien contact met me opnemen? Mijn adres = forwardingsucks@yahoo.com

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33
Link is altijd heel handig bij het vinden van schema's voor het maken van een bay-bus. Als ik het even sim-pel bedenk heb je nodig 4 LED's, 2 schakelaars en 2 aansluitingen voor je fans en een stukje printplaat en dan een molexstekker als je het netjes wilt voeden maar het kan op veel meer manieren (duo-LED gebruiken bijvoorbeeld). Op zich is zelf maken wel lastiger en kost je ook tijd, maar het is leuk als je hier op GoT je eigen gemaakte bay-bus tentoon kan stellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
je hebt volkomen gelijk, maar ik ben pas 16 en heb weinig praktische ervaring met elektronica....

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik vind het toch altijd weer vreemd, dat mensen zaken gaan vragen, die bijna dagelijks voorbij komen, die heel makkelijk met een beetje zoekwerk zelf te vinden en te maken zijn, En dan nog beweren dat ze dit niet kunnen. Nou wil ik niet alles over één kam scheren, maar stel dat je het echt niet kan, hoe weet je dan hoe dat zoiets een baybus heet, en hoe weet je dan hoe je zo iets moet aansluiten cq waar je een baybus voor moet gebruiken.

Edit: je bent ook nog betrekkelijk nieuw hier, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Oh maar dat kan je echt heel eenvoudig maken hoor! Je hoeft alleen maar een paar gatjes te boren en die schakelaartjes erin te draaien. Dan de draden doorlussen en eventueel te solderen, anders moet je ze goed vastmaken met een krimpkousje of zoiets. Testen en klaar! Geen enkel ervaring heb je er voor nodig, alleen moet je wel weten hoe je boormachine werkt :)

Je zou eens bij de search of de FAQ moeten kijken, daar staan nogal wat info over baybussen en schema`s.

Suc6! :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik ben geöbsedeerd door koeling... Ik heb nog nooit echt gesoldeerd en ben bang mijn nieuwe systeem op het spel te zetten... Dat is mijn reden... En als je dat erg vindt: je hoeft niet te posten hoor, ik heb je niets gevraagd

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op 19 oktober 2002 @ 16:22:
[...]

Net op de pc-dumpdag geweest, waren die dingen iets van 1,5 euro per stuk

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
hehe ik ben geöbsedeerd door koeling... Ik heb nog nooit echt gesoldeerd en ben bang mijn nieuwe systeem op het spel te zetten... Dat is mijn reden... En als je dat erg vindt: je hoeft niet te posten hoor, ik heb je niets gevraagd
Leg mij eens uit hoe je je systeem op het spel kan zetten door in een 3.5" bay te boren? :? Er kan weinig fout gaan. Ik ben ook aan mijn allereerste fanbus bezig. In mijn enigste PC ook. Zeker weten dat ie mooi gaat worden! :9~ Als je zo`n ding in de winkel wilt kopen laten ze je er een godsvermogen voor betalen. Terwijl de onderdelen niets kosten bij de electro-boer.
K probeer je alleen van kosten te sparen, anders moet je het zelf maar weten... Suc7 anyway ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor ik had het tegen de poster voor je ;) marco899 ofzo...
maar bedankt voor de tips...

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:28

Chop2000

Vroem

zo'n molex splitter kost 3 euro (zwarte markt) dat zijn 3 stekkers :P

niks

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 17:05:
Maar ik stel jouw wel een vraag, als je gelezen had. Maar dat wil niet zeggen dat je niet geholpen wordt, want de antwoorden zijn ook al gegeven in zowel mijn bericht als de andere, maar hier nog even om je op weg te helpen:
Baybus schema
[rml][ vraagjes] lian-li/case mods/baybus/fans/ed.[/rml]
[rml][ vraagjes] lian-li/case mods/baybus/fans/ed.[/rml]
http://gathering.tweakers.net/forum/find/result/1

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Weet je wat het is met het bouwen van een baybus oid?
Qua uitvoering kan je hem net zo duur maken als je hem zelf wilt, een eenvoudige baybus hoeft niet veel te kosten.
Er zit alleen zo allemachtig veel werk in als je het goed wilt doen, d'r bestaat niet voor niks de kreet: electronica is 5% inspiratie en 95 % transpiratie.
En als iemand het weten kan, dan ben ik dat wel.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Het maken van een baybus is echt niet moeilijk en er komen regelmatig topics daarover voorbij. Van enkele schakelingen met een schakelaartje tot PWM-schakeling. Lees eens wat van die topics en kijk ook eens in de CME-faq. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.