Toon posts:

Pentium 4 2,5 Ghz en Geforce 4 mx 440 op 250 watt?.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wat gesearch maarkwam er uiteidelijk toch niet uit.Ik heb 3 weken geleden een Legend P4 2,5 Ghz gekocht maar wat blijkt dat er een slappe 250 watt voeding in zit.Kan een 250 watt voeding een 2,5 Ghz proc en een Geforce 4 voorzien van stroom, :? dit lijkt me niet echt mogelijk omdat een Athlon xp al minimaal 300 watt voeding nodig heeft.

Specs:

Pentium 4 2,5 Ghz 400 fsb
Leadtek Geforce 4 mx 440 (passief gekoeld)
60 Gb HD
256 MB DDR PC2100
Miro-atx bordje
2x cdrom

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Het zou kunnen, maar ik denk dat je beter voor een 350w enermax kunt gaan.
Only way to find out is to try it :Y)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, ik weet het zo niet. De 1 zegt geen probleem, de ander wel.

Ik denk imho dat je het beste een wat zwaardere kan nemen. Ik heb zelf een 350 Watt in mijn tower hangen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Als het werkt dan werkt het, jij heb het systeem dus jij kan het testen :)
Ik vraag me af of die voeding wel P4 ready is, meestal zijn die voeding 300watt of meer namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is p4 ready.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LopeZ schreef op 19 oktober 2002 @ 15:45:
Ik vraag me af of die voeding wel P4 ready is, meestal zijn die voeding 300watt of meer namelijk.
Idd, met die leuke extra power-connector d'r bij :P

Maarja, het zou wel mogelijk zijn dat je het systeem kan laten draaien hoor, met 300watt kan je al veeel hardware laten draaien en je hebt opzich niet zoveel spul (ik had dan ook veel kaarten, waaronder een GeForce4MX440, veel devices (lees: 3 fikkers)).

En minimaal 300watt voor een AthlonXP klopt niet helemaal hoor, je kan ook gerust een AXP met een 250watt laten draaien. Weet je niet zeker of je voeding wel lekker werkt kan je altijd kijken of je voltages niet te veel afwijken, dit kan je aflezen in de BIOS (of in MBM5 bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
Er is een 400 watt voeding bij informatique voor maar 29 Euro.Beetje onbekend merk namelikk Q-tech.Is die aan te raden?

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 11:51
LopeZ schreef op 19 oktober 2002 @ 15:45:
Hoe kan ik trouwens checken of mijn voeding P4 ready is ?
Ik heb een Antec 300watt voeding in me kast hangen .

Verwijderd

Topicstarter
quote :
En minimaal 300watt voor een AthlonXP klopt niet helemaal hoor, je kan ook gerust een AXP met een 250watt laten draaien. Weet je niet zeker of je voeding wel lekker werkt kan je altijd kijken of je voltages niet te veel afwijken, dit kan je aflezen in de BIOS (of in MBM5 bijvoorbeeld).

Maar sommige internetwinkels staat minimaal 300 watt voeding nodig voor een goede werking van een Athlon Xp.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
dat moet wel lukken
een vriend van mij heeft een P4 1.8, met een geforce4 ti4400
(en de rest van de onderdelen) met een 220watt voeding,
(dell systeem, geforce is er later bij gekomen)
zo stabiel als mijn comp ;) (350watt)

• BartNL
  • Laatst online: 08-08 14:38
een goede 250 W voeding trekt jouw set-up makkelijk.

Je kunt niet stellen dat een XP een 300 W voeding nodig heeft. Heb hier sinds zowat een jaar een XP1600 icm met een PCChips micro-atx mobo stabiel op een 140 W voeding draaien....

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Als je voeding P4 ready is dan heb je 2 speciale connectoren er aanhangen, een soort at stekkertje en een vierkant ding met 4 pinnen, ik zal ff kijken voor een plaatje.
Nog vergeten te melden, ik draai een P4 1.6@2.4 + 80gb hd + dvd/cdrw met een 185watt voeding :) Het zou dus kunnen.... (mijn P4 sys is flex atx vandaar)

De AT stekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaves.com/display/2001125/connector.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/enermax350/img/14big.jpg

4Pin ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.rackmountparts.com/production/Parts_PN/Nov20/P45VCC.jpg
De onderste dus, dit is gelijk een omvorm stukje voor voeding zonder P4 connector :)

Er zijn wel omvorm stukjes te koop maar waar heb ik geen idee van.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 11:51
LopeZ schreef op 19 oktober 2002 @ 16:03:
Als je voeding P4 ready is dan heb je 2 speciale connectoren er aanhangen, een soort at stekkertje en een vierkant ding met 4 pinnen, ik zal ff kijken voor een plaatje.
Nog vergeten te melden, ik draai een P4 1.6@2.4 + 80gb hd + dvd/cdrw met een 185watt voeding :) Het zou dus kunnen.... (mijn P4 sysis flex atx vandaar)
Plaatje zou heel erg welkom zijn :)

Ps : Als mijn voeding niet P4 ready is kan ik dan een extensie stukje komen
of zoiets dergelijks ?

Verwijderd

Topicstarter
Door LopeZ (Moderator OH) - Saturday 19 October 2002 16:03

Nog vergeten te melden, ik draai een P4 1.6@2.4 + 80gb hd + dvd/cdrw met een 185watt voeding Het zou dus kunnen.... (mijn P4 sysis flex atx vandaar)

Wat voor videokaart heb je erinhangen?.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Zit een Ati Radeon 7500 agp in, 256mb ddr ram, meer niet :) (de rest zit onboard namelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor merk is je voeding?.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Zat al bij mijn kast, Aopen H340A, dus de voeding is ook van Aopen. Ding is extra klein, zitten ook maar 2 molex, 1 floppy en de mobo stekkers aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dan is die wel heeeel goed.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Die is er gewoon voor gemaakt, zie de website van aopen. Niets speciaals aan opzich.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb zelf vorige week bij Informatique de 350Watt Q-tec low-noise uitvoering gekocht (de 400 en 450watt waren op..).
Werkt bij mij perfect, je hoort hem dus echt niet (de rest van m'n pc helaas wel :( )en heel belangrijk: de Voltages zijn heel erg stabiel!!!

Wat mij betreft dus zeker een aanrader!
Pagina: 1