Intern Geheugen 2

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Is er misschien ook een programma waarmee je kunt bekijken of je geheugen wel goed werkt.
Sinds ik 128 Mb extra geheugen in mijn AbitKa7 bordje heb gedrukt (totaal is nu 256Mb) krijg ik wel eens rare foutmeldingen.
Vb:
01 Kernel32 (maar niet zo ernstig dat ik opnieuw moet opstarten)
02 AdobePhotoshop meldde me dat ik te weinig geheugen had en dat mijn virtuele gehuegen ook te klein was (die is nb nu nog 200Mb)
03 Mijn systeembronnen zijn vrij snel onder de 70%

Ligt dit nu aan het geheugen wat ik er bijin heb gedrukt? (de 2 modules zijn niet van hetzelfde merkt, wel bijde 133Mhz)

Nou ik hoop dat er een proggie is geschreven die je interne geheugen kan testen. Kent iemand zo'n prog?

Groeten, Omitz

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

In dosprompt mem /c ????

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:46

Dark

who tweaked the light?

Photoshop heeft naast de swapfile nog aardig wat vrije ruimte nodig.

Ik had een probleem toen ik de swapfile op een aparte partitie had staan, en ik de swap evengroot als de partitie maakte (350Mb) Als ik de swap 250Mb maakte, dan werkte het wel!
Heb nu de swap-partitie vegroot naar 500.

Bij jou is de swap waarschijnlijk gegroeid naa het inprikken van het geheugen, met als gevolg te weinig ruimte voor Photoshop.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 11:10 schreef Makaveli het volgende:
In dosprompt mem /c ????[/quote]Ik denk dat hij zelf ook wel weet hoeveel Ram 'ie heeft...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:46

Dark

who tweaked the light?

Door die systeembronnen, of gebrek daaraan, weet ik dat je windows 98 o.i.d. gebruikt. Fijn OS voor e-mail Miep, maar voor serieus gebruik ongeschikt. Alle applicaties delen de schaarse systeembronnen, hoeveel ram je ook hebt, je blijft afhankelijk van dezelfde hoeveelheid resources, uitbreiden heeft daar geen invloed op.

Onder NT4 of W2k krijgt elk programma zijn eigen ruimte en resources, je hebt er dus nooit te weinig, en geheugenuitbreidingen hebben dus echt nut, je kan meer programma's laden/multitasken.

Kortom, onder w98 zit je na het laden van b.v. photoshop, access, en homesite zonder resources, hoeveel mem je ook hebt. Mijn advies aan iedere serieuse windows gebruiker is dan ook om over te stappen op windows 2000.
Pagina: 1