Bereik draadloze muis/toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben via de search een aantal topics tegengekomen over het bereik van een draadloze muis en/of toetsenbord. "Vroeger" was het bereik soms wel 50 meter, maar tegenwoordig staat er op de verpakking meer iets in de geest van 2-3 meter...

Ik heb kabels getrokken van mijn pc naar mijn tv beneden, hemelsbreed een afstand van ongeveer 4 meter (1x door vloer/plafond). Nu wil ik een draadloze muis gaan gebruiken, maar ik wil wel zeker weten dat het werkt :)

Wie heeft er ervaringen met muizen (en toetsenborden) die nu in de winkel liggen en het bereik hiervan?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik denk niet dat je het signaal door een plafond/ vloer kan sturen.

Daar is het signaal veel te zwak voor.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
dan koop je tog een muis en toetsenbord van "vroeger" :?

Verwijderd

Je kan het wel door een plafond/vloer krijgen... een vriend doet dat ook wel is.
Benenden via draadloze verbinding op de Breedbeeld kijken en boven staat de pc.
Via draadloos een toetsenbord en muis van Logitech kan je hem bedienen benenden, maar het gaat net aan, soms moest je hem een beetje in de lucht houden als er te zwakke baterijen inzitten.Ook denk ik dat het ook niet zozeer zal werken als je een betonnen vloer hebt.

Verwijderd

Marmitek heeft toch de 'MouseRemote' , die komt dacht ik een heel eind, zitten genoeg functies op geloof ik om films e.d. af te spelen (de bediening daarvan danwel :) )

linkje: http://www.marmitek.nl/nl...uct.asp?taal=1&subgroep=2

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik zou eventueel met een usb/ps/2 verleng kabel de reciever op de grond zetten, zodat ie het dichtstbij is. Ik heb een Logitech Cordless Mouseman Optical, ik ga nu het bereik ff voor je testen.

edit:

Op 4 meter afstand (groter is m'n kamer niet) doet ie het prima. Er zitten dan geen muren ofzow tussen.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

ik heb in ieder geval altijd het gevoel dat de muis een veel minder bereik heeft dan het toetsenbord (ongeveer 30% minder) :)

Heb hier een logitech cordless desktop itouch en een nieuwe logitech cordless desktop optical.

Eeuwige n00b

Verwijderd

ja ze kunnen niet te ver reiken he, lekker handig ga jij je buurman ff bedienen en hij neemt de controle van jou pc over.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk besloten om toch een draadloos setje te kopen, de Logitech Cordless Desktop Optical.

Ik moet zeggen, ik ben blij dat ik een hoge bank beneden heb staan, want het gaat net! Als ik het toetsenbord op de bank leg werkt het niet.... Leg ik hem op schoot, dan werkt het prima :) De zender ligt dan al op de grond...

dito voor de muis... 3 meter is dus echt het uiterste wat er uit te halen valt...

Gelukkig werkt het 8)
Pagina: 1