Toon posts:

MSI KT3 stottert bij afspelen MP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:'(

ik heb nu sinds 1,5 maand een MSI KT3 met 256 Mb PC2700 AMD XP1800.

toen ik m net had liep ie klote, stotterend op een simpel Mp3 tje.
na lang gepruts bleek dat ie niet op FSB 133 liep en dat het moederbord kapot was, nu is dat eindelijk vervangen.

FSB loopt netjes op 133 nu, nergens zijn er conflicten te zien....

alleen stottert ie nog steeds al bij het afspelen van een simpel Mp3 tje

ik heb inmiddels 3 x 2k geinstaleerd gehad en 1 x XP maar dat helpt dus echt helemaal nix, ik heb alle kaarten er ook al een keer uit gehad (op de videokaart na dan) de 2e HD van de raidcontroller afgehaald en op de 2e IDE gezet, maar t helpt echt allemaal niet.

ik begin er aardig moedeloos van te worden, weet niet meer waar ik moet kijken

iemand een oplossing hiervoor??????

:'(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Welke geluidskaart heb je?

MSi heeft van die ledjes die aangeven of er wat mis is. Brand 1 daarvan op rood?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
geluidskaart = 6 chanel onboard en de lampjes achterop branden goed, t is overigens niet de geluidskaart die stottert, het hele systeem doet dat

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heb je al eens geprobeerd om de laatste drivers van de onboard geluidskaart te installeren ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Mijn systeem begon te stotteren als ik mn cpu te hoog geclocked had....heb jij dat soms ook gedaan??

Verwijderd

Topicstarter
FreeRider schreef op 19 oktober 2002 @ 15:16:
Heb je al eens geprobeerd om de laatste drivers van de onboard geluidskaart te installeren ?
zoals ik al vertelde stottert het hele systeem, niet alleen het geluid, als ik films kijk haperen de beelden ook, alles hapert gewoon, performance geeft regelmatig ff een piek van 100 %

overclocken doe ik ook niet aan, 1533 is zat

Verwijderd

heb je er een goede koeling opzitten?
(anders zou hetnatuurlijk kunnen dat je proc naar de gort aanhet gaan is of op een lage snelheid draait mbt de hitte)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu ook dat mijn FSB weer langzaam terug zakt en staat inmiddels op 129 Mhz, hoe kan zoiets? CPU mobo en intern zijn alle 3 gloednieuw

temp vcan CPU ligt rond de 30 graden en mobo = 24 en 36 graden

Verwijderd

de nieuwste 4 in 1 drivers erop geprobeerd ?????

Verwijderd

Misschien kan je ook proberen je videokaart ff te underklokken.
Als die te warm wordt, dan gaat het systeem ook stotteren hierzo.

Maar eigenlijk zijn dat alleen 3D applicaties, maarja... je kan het althans proberen.

Verwijderd

Topicstarter
drivers zal ik zo proberen, videokaart weet ik niet hoe warm die wordt maar er zitten 13 fans in m'n kast dus warm is t niet echt, maar ook dat zal ik ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
nope, hielp nix maar m'n fsb is wel eneens naar 138 gesprongen, die danst dus zeg maar tussen de 125 en 140, kan toch nooit goed zijn

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
heb je je DMA wel aangezet? (en weet je btw zeker dat het je fsb is die schommeld???)
en SHIT 13 fans en NIET overclocken?
wordt je daar niet doof?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
DMA aanzetten? in de bios neem ik aan (ben daar niet echt in thuis)
fuzzylogic geeft neem ik aan mijn FSB goed weer aangezien dat proggel bij de mobo hoort

en 13 fans maken in een XASER 5000 niet veel lawaai hoor

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Hmmz, fuzzy kan toch FSB zelf hoger zetten? (zelf geen MSI) zit daar geen bug in? Of dat je een optie hebt aanstaan waarmee'ie zelf kijkt hoever het systeem kan, en vervolgens daar de FSB op zet? Afhankelijk van de temperatuur zou dat je schommelende FSB kunnen verklaren...

Zelf heb ik ook last van dat gestotter bij sommige films, ook geen idee wat het is. HD's staan netjes op UDMA2, maar stottert net zo hard als op PIO. Iemand met een oplossing?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 15:43:
drivers zal ik zo proberen, videokaart weet ik niet hoe warm die wordt maar er zitten 13 fans in m'n kast dus warm is t niet echt, maar ook dat zal ik ff proberen
13 fans is naar mijn smaak wel een beetje overtrokken, waarom zoveel? Je temperatuur is gewoon keurig te noemen, dus zet eens wat fans uit, resulteert in een lager stroomverbruik, laat het systeem meer op zijn volpotentieel lopen.

/me zit ook tegen een grens, als er veel processorkracht gevraagd wordt daalt merkbaar het toerental van de Delta die zijn radiator koelt.

Verwijderd

Topicstarter
fuzzy kan dat idd zelf doen maar dat is een optie die ik uit heb staan.

ik kan me haast niet voorstellen dat het aan de stroomtoevoer ligt maar ook dat zal ik eens proberen, kan wel 5 fans uitzetten

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FragFrog schreef op 19 oktober 2002 @ 16:18:
...
Zelf heb ik ook last van dat gestotter bij sommige films, ook geen idee wat het is. HD's staan netjes op UDMA2, maar stottert net zo hard als op PIO. Iemand met een oplossing?
Misschien moet je ff opzoek naar nieuwe(of betere) busmaster drivers voor de ide controller. Ik had het ook met mijn ata100 raid controller. Met oude drivers ging het goed, en een aantal nieuwere drivers haperde alles. Nu zijn de nieuwe drivers ook weer okay. (Was bij highpoint) Maar heb het ook gehad bij een low budget via based bordje.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 10 van de 13 fans uitgezet (alleen mobo cpu en voedingfan staan aan) maar t helpt niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
overigens staat voor de verandering mijn FSB weer op 133

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even een titelchange gedaan..

Heb je de VIA 686B PCI latency bugfix al geprobeerd? Zie www.viaarena.com

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Ik heb dat probleem ook gehad. Heb ook nooit goed een verklaring er voor kunnen vinden. Om de zoveel seconden dan had ie even 100% processorkracht nodig. Heb uiteindlijk van ellende een nieuw mobo gekocht. Het mobo waar ik die problemen mee had was een Abit KT7A-RAID. Met de laatste bios versie was het wel het minste, misschien kan je dat eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet, ben nu op zoek, overigens stottert het systeem altijd en niet alleen bij Mp3, was alleen maar een aanduiding dat ie ZELFS daar problemen mee heeft

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik die??? site is niet echt duidelijk vind ik

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 16:43:
[...]

waar vind ik die??? site is niet echt duidelijk vind ik
Spaar je de moeite :) Een KT3 heeft een Via VT8233(A) als southbridge.

Verwijderd

Topicstarter
ok maar nog snap ik het niet, ik hoor en lees zoveel goeds over die plank en nu heb ik volgens mij toch wel het meest standaard wat er is en t loopt gewoon klote

Verwijderd

Bij het verkeerd aansluiten van IDE-RAID kabels heb ik gehad dat mn systeem elke 5 seconden een freeze up had.
Check voor de zekerheid dat je hd's allebei op de master aansluiting van je kabels zitten.

Verwijderd

Topicstarter
jep, alle 2 op de 2e aansluiting (draai overigens maar met 1 HD op m'n raid andere HD op de gewone IDE)

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels via MSI liveupdate 2 alle updates gehaald maar t is nog steeds idem klote dus

weet iemand of ik hetzelfde probleem kan verwachten als ik t bord omruil tegen een KT4 ???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AlterEgo schreef op 19 oktober 2002 @ 16:49:
Spaar je de moeite :) Een KT3 heeft een Via VT8233(A) als southbridge.
Sinds wanneer is een onboard geluidschip opeens een southbridge :? :X

Verwijderd

heb je niet gewoon een programmaatje meelopen dat er voor zorgt dat je cpu af en toe stressed is waardoor alles gaat haperen?? zo ja? kijk werk programma het is en zet het uit...

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb dat probleem ook gehad. Ik heb toen in de bios de "PCI latency timer" van 32 naar 64 gezet. Dat hielp bij mij. Heb nu helemaal nergens last meer van. Als ik er namelijk ook een nieuwe bios erop zet, moet ik altijd deze instelling weer veranderen. Ik heb gehoord dat meer mensen hier last van hebben. Daar lag het ook niet aan de programma's of processor. suc6

Verwijderd

hallo dit is mijn eerste post.
er zitten 13 cool wannen in dat ding .
is dat niet een beetje te veel van het goede trekt de psu dat wel allemaal???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:14:
hallo dit is mijn eerste post.
er zitten 13 cool wannen in dat ding .
is dat niet een beetje te veel van het goede trekt de psu dat wel allemaal???
Eén van de dingen die je hier op GoT moet doen voordat je reageert is de hele draad even goed lezen. Die suggestie die jij doet had ik hem al een tijdje geleden gedaan

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
heb je toevallig mbm(5) draaien?
was bij mij het geval. om de zoveel econden een lockup, werkte op andere mobo wel gewoon perfect.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

probeer ff detenator 80.82 te installen.

meschien helpt het

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:19:
[...]

Eén van de dingen die je hier op GoT moet doen voordat je reageert is de hele draad even goed lezen. Die suggestie die jij doet had ik hem al een tijdje geleden gedaan
sorry

• Mentalist
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

BalusC schreef op 19 oktober 2002 @ 18:12:

[...]
Nee smartie, hij heeft het over de southbridge ;)

Vroeger zag je de 686B southbridge best veel, onboard sound is afaik altijd een apart chipje (wel goed zoeken, klein dat die krengen kunnen zijn).

Ik heb op mijn mobo met 686B southbridge ergens nog een avance logic chippie zitten b.v. (dat uit staat :+).

Op de MSI KT3 Ultra zit een VT8233A southbridge, en een :( :r Realtek ALC650 :r :( chippie voor audio..

Dit kreng heeft me al heel wat ellende bezorgt, geloof me, de drivers zijn zo brak als het maar zijn kan. Dit ding heeft me haast laten beslissen die hele KT3 Ultra weg te mikken, want zonder ISA slot kan m'n AWE64 er niet meer in :( (en ik had geen zin een nieuwe soundkaart te kopen, en ook geen zin uit te zoeken wat een GOEDE vervanger voor de AWE64 zou zijn, want tig-kanaals geluid boeit me geen ruk)

Tis dat het 2dehands ook niks meer waard is..

Maar goed, zet die krengerige onboard sound eens uit in je bios. Installeer een OS schoon, zonder shit van de MSI cd's. Alleen Win2K, nieuwe Via 4-in-1, en de DivX codec even neerhalen (liever niet het nimo codec pack, kan teveel mee misgaan, we willen even veilig testen). Of de Xvid codec, of op welke manier jouw DivX files ook gecodeerd zijn, naar jouw keus...

Probeer nu (zonder geluid!) een DivX te draaien. Schokt het nog?

Dan is er serieus iets fout :(

Check je voeding na, ok? Check je mem. Ook goed? Dan kan het mobo kan wel terug denk ik..
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:24:
probeer ff detenator 80.82 te installen.

meschien helpt het
Mag ik je vragen waar hij zegt dat ie een nVidia based vidkaart heeft :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

gokje :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik denk dat ik het weet. Je gebruikt kennelijk software die de temp uitleest en ook nog eens de fsb kan aanpassen.
Dit soort software veroorzaakt heel even een freeze van je systeem, waardoor een mp3 dus even hapert.
Ik heb zelf een asus moederbord en daar heb ik zo'n fraai ipanel bij. Als ik op het ipanel op het knopje druk om de temp uit te lezen hapert ook bij mij de mp3.
Als ik het verversen van de temp uitlezing via mijn bios naar het ipanel laat gaan, hapert een mp3tje ook om de 30 sec.

Zet dus eens alle programma's uit die iets met de temp uitlezing doen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
ii heb het al vaker getest na een clean install met alleen de mobo drivers + updates dus geen xtra proggels

pci latency timer op 64 mocht ook al niet baten

van de 13 fans staan er nu maar 3 aan dus stroomtoevoer is t ook niet

ik heb ook geen mbm (wat het ook s) draaien

detonator 80.82 zal iik eens gaan zoeken strax

meer ideeen zijn zwaar flink welkom

Verwijderd

Topicstarter
Zet dus eens alle programma's uit die iets met de temp uitlezing doen.
die staan al uit, staan alleen aan als ik iets wil uitlezen

• Mentalist
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Wat voor voeding heb je eigenlijk :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Aopen 350 Watt

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Instaleer je standaard die fuzy logic meuk ?.

Do as I say, don't do as I do.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BalusC schreef op 19 oktober 2002 @ 18:12:

[...]
Hehe :)
Dat was een reactie op jouw eerste comment:
BalusC schreef op 19 oktober 2002 @ 16:33:
Want in zijn mobo zit geen 686B maar een 8233 Southbridge.
De 686 had inderdaad in sommige omstandigheden een PCI-latency probleem, dat ook haperend geluid kon veroorzaken. Maar deze latency fix draaien op een VT8233: neuh :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

W3ird_N3rd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:28:
Nee smartie, hij heeft het over de southbridge ;)
Ik heb zojuist de MSI/VIA sites bekeken: je hebt gelijk. Deze southbridge heeft een geïntegreerde AC97 audiocontroller.. Ik neem mijn opmerking terug :)

Verwijderd

Topicstarter
zolang ik niet weet of mijn FSB stabiel is check ik dat met fuzzy meuk.

ik heb inmiddels 2 CPU's geprobeert, 3 mem reepjes en 2 KT3 mobo's
ik heb 4 x windows geinstaleerd (zowel XP als 2K) eerst clean, daarna met de nodige drivers.

ik heb zojuist een 550 W voeding besteld, als t daarna nog niet over is ruil ik m'n mobo om voor de KT4 raid op de hoop dat t dan goed is.

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je bij win2000 wel de service-packs (SP3 is de laatste dacht ik) ook geinstalleerd want hetzelfde probleem ben ik al bij iemand tegengekomen.
Na het draaien van SP3 was alles opeens verholpen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk staat SP3 erop, heb t overigens ook zonder SP en met SP2 geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe voeding hielp ook niet maar........

is wel gemaakt nu :)

wat heb ik gedaan, ik begon sterk aan de RAID controllers te twijfelen dus ik de RAID gedisabeled in de bios maar toen kon ik nix testen omdat daar mijn HD aan hing

ik mijn RAID weer aangezet om wat te copyen naar een andere HDD. onder t copyen zet ijk toch maar ff wat muziek aan en dat liep ineens goed, film erbij aangezet, en nog steeds goed. :)

uiteindelijk is het dus opgelost door RAID uit en weer aan te zetten, heeeeel vreemd

maar t werkt en daar gaat t mij om

Verwijderd

Topicstarter
meer denk denk denk en zoek zoek zoek, ik wil toch weten wat t was en begint me ineens een lichtje te branden

RAID gaf t niet aan maar mijn HDD op RAID stond als slave gejumpert, werd gewoon herkend maar da's wel wat ik ook veranderd heb.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 19:57:
meer denk denk denk en zoek zoek zoek, ik wil toch weten wat t was en begint me ineens een lichtje te branden

RAID gaf t niet aan maar mijn HDD op RAID stond als slave gejumpert, werd gewoon herkend maar da's wel wat ik ook veranderd heb.
daarom zet ik altijd alles tegenwoordig op cable select. ben je van al het gezeik af en het draait nog beter ook (sommige beweren zelfs sneller dan als je het handmatig insteld).
Pagina: 1