[Notebook] PCMCIA slot werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hoi

Ik heb hier een Toshiba Sattelite Pro 4200, echter beide PCMCIA sloten werken niet. Ik heb hier net een netwerkkaart in geprobeerd te zetten, echter deze wordt niet herkend door windows. Ik dacht eerst dat het aan de netwerkkaart lag, maar na vervanging van de netwerkkaart bleef het probleem. Overigens gaan de lampjes op de kaart helemaal niet branden.

Tevens kan ik ook niet in de BIOS komen, 'k heb hem wel weten te flashen. Ik weet niet eens of het uberhaupt wel mogelijk is om in de BIOS van deze laptop te komen.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor m'n probleem :(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

RTFM, escape ingedrukt houden bij het opstarten om in het bios te komen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

heb je em wel even heel goed aangedrukt wil nog wel eens voorkomen met sommige netwerkkaarten

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Zer0 schreef op 19 oktober 2002 @ 16:03:
RTFM, escape ingedrukt houden bij het opstarten om in het bios te komen.

Rustig aan doen jij he :/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyberTijn schreef op 19 oktober 2002 @ 15:05:
Hoi

Ik heb hier een Toshiba Sattelite Pro 4200, echter beide PCMCIA sloten werken niet. Ik heb hier net een netwerkkaart in geprobeerd te zetten, echter deze wordt niet herkend door windows. Ik dacht eerst dat het aan de netwerkkaart lag, maar na vervanging van de netwerkkaart bleef het probleem. Overigens gaan de lampjes op de kaart helemaal niet branden.

Tevens kan ik ook niet in de BIOS komen, 'k heb hem wel weten te flashen. Ik weet niet eens of het uberhaupt wel mogelijk is om in de BIOS van deze laptop te komen.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor m'n probleem :(
De Pro4200 is als ik me niet vergis al een wat ouder beestje- allicht dat het probleem hier is dat je een 32b (Cardbus) in een 16b (PCMCIA) slot probeert te steken. Qua pinnen zij ze identiek, maar de busprotocols zijn als dag en nacht verschillend. Controleer dus ff wat voor dingen het zijn (tip: Cardbus kaarten hebben 'gouden' stukken aan de zijkant, PCIMCIA kaarten hebben dat niet)

Oslik blyat! Oslik!