[Bluetooth] ADSL Delen (3 pc's)

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik ben van plan mijn netwerk te reorganiseren vanwege komst van ADSL
Nu heb ik een netwerkkabel lopen (15 m) maar heb nog vaak problemen met het wegvallen van het netwerk. Omdat de PC waar ADSL op komt een verdieping lager moet staan zou er nog eens 15 meter bij de kabel moeten en moeten we nog meer boren. Slecht idee dus, mijn volgende plan:

Begane Grond: (komende) Server
1e Verdieping: PC01
2e Verdieping (zolder) PC02

Server OS: RedHat Linux 7.2 of Microsoft??? (I.V.M. bluetooth ondersteuning)

Internetconnectie: ADSL (512/128 kbps)

Lokale netwerkverbinding: Bluetooth (1 Mbps)

Mobiel: 6310i (Bluetooth)

Is deze opstelling goed te doen? Ik vroeg me namelijk af of de bluetooth verbinding wel snel genoeg is voor mijn ADSL verbinding.
Bluetooth kan een afstand van maximaal 80 meter overbruggen, maar dit komt meer neer op 6 meter rechte lijn (ruim genomen).

edit:

Ik kwam met dit idee door het lezen van de Computer totaal, een draadloos netwerk was te langzaam, maar bluetooth (weet ik, ook draadloos) schijnt snel genoeg te zijn

Omega search leverde geen relevante informatie...
[search]bluetooth netwerk snel genoeg delen internet[/search]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) Dit is geen PNS onderwerp.

2) Blauwtand is eigenlijk bedoeld voor het gebruik met randapparatuur, en ook al kan je er IP over zetten, het gaat tot maximaal 1-2Mbit. Niet echt rap dus...leuk voor wat internetten, maar niet voor een LAN met files overzetten e.d.

3) als je met 15 meter kabel al rot gaat is er wat anders mis wat je niet oplost door dan maar BT te gebruiken.

4) ga eens in wat Network TroubleShooting draadjes met Draadloos netwerk zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT
Nu heb ik een netwerkkabel lopen (15 m) maar heb nog vaak problemen met het wegvallen van het netwerk
Leg dan je kabel opnieuw want daar klopt iets niet

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Misschien last van storing? Probeer anders een STP of FTP kabel te leggen
(SFTP is natuurlijk nog beter... :) )

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 17:08:
Misschien last van storing? Probeer anders een STP of FTP kabel te leggen
(SFTP is natuurlijk nog beter... :) )
FTP kabel? is dat niet gewoon UTP?
SUTP bedoel je? bestaat dat?
BackSlash32 schreef op 19 oktober 2002 @ 16:36:
...
2) Blauwtand is eigenlijk bedoeld voor het gebruik met randapparatuur, en ook al kan je er IP over zetten, het gaat tot maximaal 1-2Mbit. Niet echt rap dus...leuk voor wat internetten, maar niet voor een LAN met files overzetten e.d.
...
Zo vaak verstuur ik bestanden toch niet via het netwerk en als er vanaf de andere pc een keer een bestand gestuurd moet worden van een paar MB zal dat wel niet zoveel uitmaken, heb maanden gedraaid met een 10 Mbps netwerk (Nu 100) maar kan nog best leven met iets langzamer, zijn geen GB's die ik moet verplaatsen.
...
3) als je met 15 meter kabel al rot gaat is er wat anders mis wat je niet oplost door dan maar BT te gebruiken.
...
Mijn 15 meter kabel wordt vaak gebruikt om mee te nemen naar LAN-Party's dus misschien kan de kabel er niet meer tegen elke weer door een halve meter beton te worden getrokken. Tevens als ik ADSL wil moet er beneden een pc komen te staan (verhaal appart) dus dan moet er nog eens 10 á 15 meter komen te liggen en weer een gat geboord worden.
...
4) ga eens in wat Network TroubleShooting draadjes met Draadloos netwerk zoeken.
Dat gaat alleen over de oude standaard, ik wil toch de nieuwe standaard omdat deze goedkoper en sneller is. Maar ik wilde even weten of het goed zou werken, of dat het in zoverre slecht is dat ik echt gebruik moet maken van draad-netwerk.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik kwam met dit idee door het lezen van de Computer totaal, een draadloos netwerk was te langzaam, maar bluetooth (weet ik, ook draadloos) schijnt snel genoeg te zijn
bluetooth is nog trager dan wireless (maar wel genoeg voor inet)
Mijn 15 meter kabel wordt vaak gebruikt om mee te nemen naar LAN-Party's dus misschien kan de kabel er niet meer tegen elke weer door een halve meter beton te worden getrokken. Tevens als ik ADSL wil moet er beneden een pc komen te staan (verhaal appart) dus dan moet er nog eens 10 á 15 meter komen te liggen en weer een gat geboord worden.
koop dan toch een 2de kabel :? tuurlijk is het niet bevorderlijk als zoon kabel telkens uit de muur getrokken word
Dat gaat alleen over de oude standaard, ik wil toch de nieuwe standaard omdat deze goedkoper en sneller is. Maar ik wilde even weten of het goed zou werken, of dat het in zoverre slecht is dat ik echt gebruik moet maken van draad-netwerk.
over die nieuwe staandaard is pas een review geschreven op de FP, check deze eens...

You don't need eyes to see, you need vision

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
leffe_blond schreef op 19 oktober 2002 @ 19:19:
[...]

bluetooth is nog trager dan wireless (maar wel genoeg voor inet)
Mischien, maar Bluetooth is een stuk goedkoper dan Wireless, dat is het voordeel. Wireless is niet te betalen (als je een beetje kwaliteit wil). Dus internetten via bluetooth (ADSL) moet kunnen!?
[...]

koop dan toch een 2de kabel :? tuurlijk is het niet bevorderlijk als zoon kabel telkens uit de muur getrokken word
Nee, maar ik moet dan mijn moeder overhalen om nog een keer door het huis te gaan boren }) Trouwens, het leek me wel een goedkope oplossing, zo duur is het niet...
[...]

over die nieuwe staandaard is pas een review geschreven op de FP, check deze eens...
FP? Frontpage? Ik zoek even...

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb op het moment deze topic draaien: [Bluetooth] ADSL Delen (3 pc's)

Nu daaruit gebleken is dat bluetooth geschikt is voor gebruik van Internet vraag ik me alleen af welke ik zou moeten nemen. Omdat nog niet veel mensen bluetooth aan het werk hebben gezien moet iemand de eerste zijn. Daarom ben ik ook niet de kwaadste en wil best de eerste zijn daarin.

Nu heb ik de keuze uit 2 merken (voor mijn idee)
EpoX,
Pricewatch: pricewatch: Epox Bluetooth USB Dongle (klopt dit? )
EpoX site: http://www.epox.nl/english/products/wireless/dongle.htm

3COM:
http://www.dedicated.nl/prodinfo_mid.asp?id=1322

Nu schijn je EpoX te kunnen kopen (USB Bluetooth) voor €30 bij de ene winkel en €70 bij de andere. Vaag, maar dat merken we dan.
de 3COM kost bij de goedkoopste winkel, maar liefst €120, voordeel is dat je op deze 99 maanden garantie krijgt en op de EpoX maar 12 maanden.

In de eerste instantie leek mij om een beetje te testen de EpoX de beste keuze...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vegterb schreef op 19 oktober 2002 @ 23:01:
maar ik moet dan mijn moeder overhalen om nog een keer door het huis te gaan boren })
Kan aan mij liggen..
maar ik begrijp je nu even niet.

stel he?

Stel..

Dat je een tweede kabel koopt, die je dan telkens meeneemt naar LANs...

Dan hoef je toch niet te boren enzo? Kun je de huidige kabel laten liggen (al zou ik die ook vervangen btw)
vegterb schreef op 19 oktober 2002 @ 23:52:
Ik heb op het moment deze topic draaien: [Bluetooth] ADSL Delen (3 pc's)
* alt-92 kijkt naar boven, waar topictitel staat

ik kan je echt niet volgen ....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 22 oktober 2002 @ 00:12:
[...]

Kan aan mij liggen..
maar ik begrijp je nu even niet.

stel he?

Stel..

Dat je een tweede kabel koopt, die je dan telkens meeneemt naar LANs...

Dan hoef je toch niet te boren enzo? Kun je de huidige kabel laten liggen (al zou ik die ook vervangen btw)

[...]

* vegterb kijkt naar boven, waar topictitel staat

ik kan je echt niet volgen ....
===
/ pc2 \
======
| pc1 |
======
| server |
======

Duidelijk? pc2 en pc1 zijn verbonden met een kabel van 15m, deze kabel gebruik ik voor LAN-Party's. Nu komt er dus ADSL, waardoor er een server beneden moet komen te staan. Hier moet dus een netwerk voor komen, dus zou er geboord moeten worden voor een kabel. Daarom wil ik dus BlueTooth.

Dat topic is al gesloten...

Pagina: 1