Ik ben van plan mijn netwerk te reorganiseren vanwege komst van ADSL
Nu heb ik een netwerkkabel lopen (15 m) maar heb nog vaak problemen met het wegvallen van het netwerk. Omdat de PC waar ADSL op komt een verdieping lager moet staan zou er nog eens 15 meter bij de kabel moeten en moeten we nog meer boren. Slecht idee dus, mijn volgende plan:
Begane Grond: (komende) Server
1e Verdieping: PC01
2e Verdieping (zolder) PC02
Server OS: RedHat Linux 7.2 of Microsoft??? (I.V.M. bluetooth ondersteuning)
Internetconnectie: ADSL (512/128 kbps)
Lokale netwerkverbinding: Bluetooth (1 Mbps)
Mobiel: 6310i (Bluetooth)
Is deze opstelling goed te doen? Ik vroeg me namelijk af of de bluetooth verbinding wel snel genoeg is voor mijn ADSL verbinding.
Bluetooth kan een afstand van maximaal 80 meter overbruggen, maar dit komt meer neer op 6 meter rechte lijn (ruim genomen).
Omega search leverde geen relevante informatie...
[search]bluetooth netwerk snel genoeg delen internet[/search]
Nu heb ik een netwerkkabel lopen (15 m) maar heb nog vaak problemen met het wegvallen van het netwerk. Omdat de PC waar ADSL op komt een verdieping lager moet staan zou er nog eens 15 meter bij de kabel moeten en moeten we nog meer boren. Slecht idee dus, mijn volgende plan:
Begane Grond: (komende) Server
1e Verdieping: PC01
2e Verdieping (zolder) PC02
Server OS: RedHat Linux 7.2 of Microsoft??? (I.V.M. bluetooth ondersteuning)
Internetconnectie: ADSL (512/128 kbps)
Lokale netwerkverbinding: Bluetooth (1 Mbps)
Mobiel: 6310i (Bluetooth)
Is deze opstelling goed te doen? Ik vroeg me namelijk af of de bluetooth verbinding wel snel genoeg is voor mijn ADSL verbinding.
Bluetooth kan een afstand van maximaal 80 meter overbruggen, maar dit komt meer neer op 6 meter rechte lijn (ruim genomen).
edit:
Ik kwam met dit idee door het lezen van de Computer totaal, een draadloos netwerk was te langzaam, maar bluetooth (weet ik, ook draadloos) schijnt snel genoeg te zijn
Ik kwam met dit idee door het lezen van de Computer totaal, een draadloos netwerk was te langzaam, maar bluetooth (weet ik, ook draadloos) schijnt snel genoeg te zijn
Omega search leverde geen relevante informatie...
[search]bluetooth netwerk snel genoeg delen internet[/search]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties