Toon posts:

[XP] Netwerk internet delen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste: ik weet dat der al tig topics over zijn, ik heb het grootste deel doorgelezen, maar kom nerges tot een oplossing!

computer 1 (server): AMD XP 2000+, 512 DDR Ram, WinXP Pro

netwerkkaart 1: 10mbps Chello-verbinding
netwerkkaart 2: 3Com 10/100 mbps

computer 2 (client): Laptop PII-400Mhz, 128 mb Ram, WinXP Pro

netwerkkaart 1: Intel 10/100mbps (kapot, uitgeschakeld)
netwerkkaart 2: insteekkaart 3com 10mbps

nb. gebruikt normaliter een 33k6 inbelmodempje om te internetten.

hier zijn de ip gegevens te vinden.

Ik heb al gigantisch veel dingen zitten proberen, gewoon automatisch beide door windows laten instellen door de wizard, handmatig dingen in en uit zitten schakelen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om internet te delen :?

Het rare is dat een paar maanden geleden ik een P1-233 eerst ipv de lapotop had en daar lukte het in het begin ook niet, maar na een paar uur kloten deed internet het ineens wel :?

Op der server staan deze momenteel bij netwerkverbindingen:

Lan- of snelle internetverbinding:

Chello, ingeschakeld, gedeeld, geen firewall.

Netwerkbrug:

1394-verbinding, ingeschakeld met brug
LAN-verbinding, ingeschakeld met brug
Netwerkbrug , ingeschakeld.

Op de laptop deze:

Inbelverbinding:

Zonnet, verbinding verbroken

Lan of snelle internetverbinding:

Intel 10/100 mbps, uitgeschakeld
3com 10mbpz, ingeschakeld

Er is wel gewoon verbinding, want dat geeft het icoontje rechtsonder weer (10Mbps). Als ik op de server kijk naar de status van de verbinding en kijk naar tabblad ondersteuning staat er bij alles <niet beschikbaar>.

Als ik dat bij de laptop doe staat er bij ip-adres en subnetmasker wel gewoon een ip, maar als ik dan naar detail ga staat er bv geen DNS-server ingesteld :? (dat geeft ie ook aan als ik IE opstart en een pagina wil laden --> DNSerror)

Wie o wie :{

_O_

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Als het internet op de server normaal werkt, zou het een kwestie moeten zijn van 'Delen' aanvinken en klaar is kees. Je compu fungeert dan simpelweg als DHCP server -> d.w.z. hij deelt automagisch de IP adressen etc uit aan clients die zich aanmelden.

In principe zou het moeten werken zodra je de instellingen van de client allemaal op 'automatisch' zet...

Ik geloof dat er bij op de client pc's zelfs zoiets als een 'Internet Gateway' icoontje verschijnt.

Die inbelverbindingen zijn allemaal overbodig, je moet in je Internet Opties gewoon ff aanvinken dat je connectie via het LAN wilt maken.

Probeer es wat te pingen en post je resultaat!

[Volgens mij zijn die bridges trouwens allemaal overbodig. Ik heb ze zelf iig nog nooit gezien en ik heb de laatste tijd talloze netwerkjes geklust.]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op 19 oktober 2002 @ 14:43:
Als het internet op de server normaal werkt, zou het een kwestie moeten zijn van 'Delen' aanvinken en klaar is kees. Je compu fungeert dan simpelweg als DHCP server -> d.w.z. hij deelt automagisch de IP adressen etc uit aan clients die zich aanmelden.

>allang gedaan

In principe zou het moeten werken zodra je de instellingen van de client allemaal op 'automatisch' zet...

>ook gedaan

Ik geloof dat er bij op de client pc's zelfs zoiets als een 'Internet Gateway' icoontje verschijnt.

>hij geeft inderdaad gewoon aan dat er verbinding is met de server beneden

Die inbelverbindingen zijn allemaal overbodig, je moet in je Internet Opties gewoon ff aanvinken dat je connectie via het LAN wilt maken.

>ook gedaan

Probeer es wat te pingen en post je resultaat!

>ik heb ping 127.0.0.1 gedaan en ping 169.xxx.xxx.xxx (ip-adres wat ie aangeeft bij status tabblad ondersteuning) bij de laptop en daar is ie bij beide <1 ==> 0m/s

[Volgens mij zijn die bridges trouwens allemaal overbodig. Ik heb ze zelf iig nog nooit gezien en ik heb de laatste tijd talloze netwerkjes geklust.]

>die heb ik ook al es verwijderd maar hielp niks :(

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
kan je wel in netwerk omgeving komen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:39:
hier zijn de ip gegevens te vinden.
als eerste ff, kan je dat plaatje wat kleiner maken, te veel nutteloze zooi, tis hier niet show off your desktop ;)
Op der server staan deze momenteel bij netwerkverbindingen:

Lan- of snelle internetverbinding:

Chello, ingeschakeld, gedeeld, geen firewall.

Netwerkbrug:

1394-verbinding, ingeschakeld met brug
LAN-verbinding, ingeschakeld met brug
Netwerkbrug , ingeschakeld.
je hebt geen brug nodig, een bridge heb je nodig om twee netwerken te verbinden onderling waardoor je 1 netwerk krijgt.
Als je op deze manier je internet verbinding wilt delen, het kan wel, maar niet met chello, aangezien je met chello maar 1 pc mag hebben ;) en zo vraag je een ip aan de dhcp van chello ;)

doorloop die wizzard nog eens, en je moet Internet Connection Sharing aanzetten en die brug uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
mhr-zip schreef op 19 oktober 2002 @ 14:55:
kan je wel in netwerk omgeving komen?
ik denk het wel, als ik verkenner open en netwerk --> volledig netwerk --> M$ windows netwerk --> Mshome

daar staat alleen de laptop niet bij :?

wél heb ik nu de netwerkbrug verwijderd, en nu staat er bij de status vd verbinding tabblad ondersteuning niet meer <niet beschikbaar> bij alles.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels ben ik nog niet echt veel verder.

op beide computers verbindingsbrug verwijderd.

ip-adres server: 169.254.186.66
ip-adres laptop: 196.254.159.98

subnetmasker van beide: 255.255.0.0

dns-achtervoegsel: [leeg]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:00:
inmiddels ben ik nog niet echt veel verder.

op beide computers verbindingsbrug verwijderd.

ip-adres server: 169.254.186.66
ip-adres laptop: 196.254.159.98

subnetmasker van beide: 255.255.0.0

dns-achtervoegsel: [leeg]
neem eerst eens normale ip adressen, deze kunnen wel, maar ik zou gewoon een ip uit de 192.168 reeks nemen

ip server: 192.168.1.1
ip laptop: 192.168.1.2
subnetmask 255.255.255.0

lees ook deze review eens: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Pagina: 1