Toon posts:

Dual boot vraag (win2k + win98se)

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nu zit ik met hetvolgende probleem:

er is win2k op de pc geïnstalleerd, (scsi schijf van 4 gig op de eerste partitie (C:) van 2 gb staat win2k) ik kan als ik opstart wel voor windows kiezen (onder windows 2k) maar dan geeft hij ook een foutmelding

nu zou ik graag win98se op de tweede partitie zetten. Dus ik heb die partitie geformat onder dos. Maar als ik setup kies vanaf mn win98 cdrom krijg ik telkens een foutmelding na scandisk (aan installeren kom ik dus niet toe).

Als ik de setup wil uitvoeren vanaf win2k zelf geeft hij ook een foutmelding (bestandsformaat/type is onjuist, en dan kan ik niet "programma uitvoeren" kiezen)

Nog enkele gegevens:

Dell poweredge 2200
4gig seagate scsi in 2 partities elk 2gig
scsi cd rom toshiba
dual processor (2 keer 233MHZ)
video on board
win 2k

ik heb deze pc in occasie gekocht voor mn zusje die op kamers gaat

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
win98 zou ik sowieso niet doen op een dual CPU systeem, die kan daar namelijk niet mee omgaan. Verder is het goed mogelijk dat de HD NTFS geformatteerd is, en dan krijg je 98 er ook niet op.

Je vraag op 2 plaatsen tegelijk plaatsen is ook niet de bedoeling: Verwijderd in "Dell PowerEdge 2200"

Omdat dit topic mede hierdoor niet voldoet aan FAQ Forumgedrag -> Topicstart en Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 gaat het dicht.

Mocht je er met de hints die ik heb gegeven + google + MSKB er niet uitkomen dan kun je altijd nog een nieuw topic openen dat voldoet aan de faq en policy.

Hoe je moet dualbooten staat hier: Windows Operated Systems - FAQ - Updated 11-10

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 19-10-2002 14:43 . Reden: gepruts :o ]

Verwijderd

normaal gesproken eerst win98 en dan win2k installen... nu is je schrijf waarschijnlijk ntfs geformatteerd.... en dat snapt win98.... win2k kan wel overweg met fat32 (gebruikt door win98).... of je kan later win2k op een aparte ntfs partitie knallen (maar die is dan niet meer leesbaar als je in win98 boot..... sterkte.... met 4 gig zou ik trouwens helemaal van een dualboot afzien by the way...

Dit topic is gesloten.