WinXP program files dir read only??

Pagina: 1
Acties:

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb een klein netwerkje thuis en de server draait op WinXP, het probleem is dat op de één of andere manier de program files directory op read only staat waardoor ik die directory niet kan benaderen via NetBios vanaf de andere computers.

Ik krijg de read only propertie er ook niet vanaf, als ik bij eigenschappen readonly eraf haal doet ie wel wat maar uiteindelijk (duurt al lang) blijkt de map nog steeds read only te zijn!

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

gelooof dat dit vaker is langs gekomen heb je al gezocht ??

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Heb al gezocht maar aangezien in de search het "woord" XP genegeerd word en ik geen samengestelde woorden ("program files") kan gebruiken (?) heeft dit niet veel opgeleverd...

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het woord XP is niet nodig. [search=readonly], [search=read only], [search=read-only]

[rml][ XP] en volledige c:\ read only[/rml]
[rml][ XP] Al mijn folders Read-Only??[/rml]
Read only files en XP pro
[rml][ xp] Folders: Read only[/rml]
enz enz enz. Maar ik geloof niet dat er een goede oplossing tussen staat die altijd goed werkt.

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:33:
beetje offtopic misschien maar ik vind de search lang niet zo goed meer als eerst.
voorbeelden? - legio

Beetje wel ja ;)
En er wordt heel hard aan gewerkt, zie ook de vele topics er over in Lieve Adjes. Maar met de goede termen en ook met de Omega search heb ik altijd nog m'n antwoord kunnen vinden als ik een vraag had.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 19-10-2002 14:36 . Reden: Search ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

beetje offtopic misschien maar ik vind de search lang niet zo goed meer als eerst.
voorbeelden? - legio

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17
Waar je naar moet kijken is de permissies die de folder heeft. Je moet zeer waarschijnlijk ook het guest account geactiveerd hebben, zorgen dat anonymous users ook bij everyone hoort. En dan in de permissions van die folder aangeven dat everyone alles mag.

En ja, ik heb een Engelse WinXP, en ik heb geen zin uit te zoeken wat de Nederlandse woorden zijn ;)
Pagina: 1