Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voeding] te licht ?

Pagina: 1
Acties:

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55
ik heb het probleem de laaste tijd dat tijdens spellen b.v. sof2 en ut2003. en volgens me broertje ook tijdens andere spellen en zelfs al een keer alleen met msn. dat de pc gewoon herstart.. ik zou graag willen weten of me voeding te licht is voor me systeem.

specs
- AMD XP 2000+
- MSI KT3 Ultra
- 2x 256 mb ddr
- leadtek geforce 4 ti 4200
- 2x seagate 40 gb
- dvd rom
- writer

en ik heb zelf nog 3 extra coolers ( op baybus ) ingebouwd die op 1 voedingkabeltje van me voeding zitten.. ( gewoon het kabeltje aan het einde doorgeknipt en de aarde en +12 gebruikt voor de baybus en de andere zitten kroonsteentjes op )..

voledige specs + pics op www.killerpc.cjb.net

maar wat me vraag dus is.. kan het zijn dat me pc af en toe uit zichzelf herstart omdat de voeding et zwak is ? moederbord en proc zijn al een keer gecontroleerd dus die zijn in orde.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier kun je je antwoord vinden:
Welke voeding heb ik nodig? :Y)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

hoeveel watt voeding gaat het dan om??

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• TgR_KILLER
Pluisje schreef op 19 oktober 2002 @ 13:56:
hoeveel watt voeding gaat het dan om??
lol een 300 watt voeding :/

wist wel dat ik iets vergeten was

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

volgens mij moet een 300 watt voeding dat wel aankunnen, dat herstarten kan ook door andere dinge worden veroorzaakt. vaak is het zo dat als een voeding te licht is dat ze zekering in de voeding springt en je pc gewoon uit gaat. De kans is er dus dat het aan iets heel anders ligt dan de voeding. wat voor OS heb je trouwens ??

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
ik heb ook 300 watt en een msi mobo etc etc... 1800+ en bij mij doet ie dit ook wel eens... voeding ligt het niet aan want ik heb hetzelfde ook met een 550Watt (geleend)

Verwijderd

Ik heb ook veel last van spontane reboots "gehad" (cross my fingers), dit heb ik dan niet alleen tijdens het spelen van spellen maar ook bij andere toepassingen. Ik heb veel zitten zoeken wat het probleem zou kunnen zijn en heb de volgende dingen gevonden:

Als je windows XP draait en je hebt een zogenaamd ACPI moederbord dan geeft dit conflicten. Oplossing: in je device manager voor het onderdeel "Computer" de Standard PC driver installeren ipv de ACPI driver, vervolgens rebooten en in je BIOS ACPI ondersteuning uitschakelen.

Als je een VIA chipset hebt zorg er dan voor dat je de laatste via 4in1 drivers installeert: http://www.viaarena.com

Mocht het bovenstaande niet helpen kijk dan in je Event Log van windows onder het kopje "System". Meestal staan daar de gegevens die je zoekt m.b.t. de drivers/devices die deze spontane reboots zouden kunnen veroorzaken.

Hoop dat dit helpt.

Grtz,

Marc

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 23:32
De ene 300 W voeding is de andere niet. Ik heb een simpele PII-450 onder handen gehad met een zgn. 300W voeding. Spontane reboots bij gebruik van de Windows Update :)

Ik verdacht de voeding, vervangen door een Enermax en nooit problemen meer...

Sindsdien: liever een fatsoenlijke 250 dan een cheap-ass 300...

• TgR_KILLER
hier is t ook niet alleen tijdens spellen ( bij mij nog wel ) maar me broertje en pa gebruiken die pc ook en me broertje zei dat hij tijdens msn ook al een keer reboote.. das gewoon klote..

draai win 2k sp2 ( sp3 heb ik zoveel shit overgehoord dus heb ik er niet inzitten )

msi kt3 ultra is idd op een via chipset gemaakt en heb dus ook de laaste via 4 in 1 drivers geinstaleerd..

• TgR_KILLER
ESteg schreef op 19 oktober 2002 @ 14:21:
De ene 300 W voeding is de andere niet. Ik heb een simpele PII-450 onder handen gehad met een zgn. 300W voeding. Spontane reboots bij gebruik van de Windows Update :)

Ik verdacht de voeding, vervangen door een Enermax en nooit problemen meer...

Sindsdien: liever een fatsoenlijke 250 dan een cheap-ass 300...
mijn voeding zat bij de kast ( gewoon standaardkast van alternate ) weet zo snel echt niet wat voor merk het is...

btw kan t niet aan me coolers liggen ( die extra coolers dan ) dat ik zon kabeltje ( hoe heet zon ding ook alweer. zon kabeltje voor je cd-rom hd's etc ) door heb geknipt.. gewoon vlak bij het uiteinde en heb de aarde en +12 gebruikt voor me baybus en die andere 2 kabeltjes heb ik met een kroonsteentje afgedekt zeg maar.. lijkt mij dat dat wel goed zit.. me vader is elektricien en hij heeft meegeholpen aan de baybus.

• ESteg
No offense, maar ik herken de kast niet als één-van-de-grote-merken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de voeding gelijk ook k*t is, maar dat is wel min of meer waarschijnlijk.

Ik zou je stevig aanraden om een goede voeding (qua kwaliteit dus, niet zozeer qua cheap-ass veel-watts) te kopen. De kans is m.i. behóórlijk groot dat alle problemen daarmee opgelost zijn.

[edit]
Min of meer een cross-post :)

• TgR_KILLER
ESteg schreef op 19 oktober 2002 @ 14:32:
No offense, maar ik herken de kast niet als één-van-de-grote-merken.

[edit]
Min of meer een cross-post :)
idd :p zei net al is gewoon standaard alternate kastje.. heb nou niet super veel geld enzo voor dat systeem te bouwen ( heb wel 4 oude pc's staan ofzo maar dat sys is mijn power pc ) maar proc + mobo + ram koste toen al veel dus heb er een "goedkope" standaard kast + voeding bijzitten. vid kaart en alle extra coolers + baybus heb ik later gekocht ( net als 2de hd )

btw www.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh11.html dat kastje is t ( ff gezocht )

• ESteg
49 euro :) Nette prijs, alleen dan kun je idd wel raden hoe goed die voeding is...

De kast + 300W waar ik het over had, kostte indertijd 99,- gulden - identiek verhaal, dus.

Misschien kun je het probleem aankaarten bij Alternate, ik weet niet of zij soepel zijn met dit soort dingen. Wellicht zijn ze welwillend en vervangen ze jouw voeding voor een betere, met bijbetaling uiteraard.

Maar je hebt niet toevallig een andere voeding die je even kunt proberen?
(Die fans zijn het probleem niet BtW, met 300 W moet dat makkelijk kunnen, het is waarschijnlijk meer de kwaliteit die opspeelt.)

[edit]
Voor ca. 70,- euro heb je bijv. een 350W Enermax. Ik kan me voorstellen dat het wel een grote gok lijkt, maar ik heb hem genomen en er beslist geen spijt van gehad :)

• TgR_KILLER
denk dat ik bij alternate weinig kan aankaarten :p omdat ik 1 van die kabeltjes heb doorgeknipt om me baybus van stroom te voorzien.. had dus van de 4 altijd 3 bruikbare kabeltjes nooit een probleem geweest btw.. ( dvd + hd + rw = 3 ;) ) maar nu ik een extra hd heb gekocht had ik een extra kabeltje gekocht.. heb nu steeds of me dvd of de rw aangesloten.. zet vanavond dat kabeltje ( soort van splitter ) erin zodat me dvd en rw weer stroom hebben...

als hij dan weer gek gaat doen ( of nog erger omdat er eigenlijk meer apparaten op zitten ) word t echt een voeding prob ja. t is ook btw pas vanaf dat ik me geforce 2 mx voor me geforce 4 ti heb omgeruilt.

btw heb zo snel geen andere voeding.. heb zat pc's maar de oude p90 zal wel een 150 watt ofzo hebben :p en deze pc ( amd 500 waar ik nu op zit ) is 250 watt. en me p3 1 ghz ( een packard bell ) heeft maar 145 watt..

dus testen kan ik ook niet :(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Het kan zijn dat je fans stoorsignalen geven op die lijn. Dit kun je tegengaan, door een diode in serie met de fan op te nemen.
Meestal worden er ook nog diodes over een spoel geplaatst (een fan is electrisch gezien een spoel), om de door de fan opgewekte spanningen te onderdrukken, maar dat is dus niet nodig, wanneer je al een diode in serie zet met de fan.
Het hoeft dus niet percee door een slechte/zwakke voeding te komen (kan ook zijn dat een betere voeding hier minder last van heeft)

En nog wat anders. Die achtergrond kleur van je site is nou niet bepaald prettig, bij het lezen. en waarom probeer je een Gator plugin aan te bieden? of wordt dat door de provider gedaan?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TgR_KILLER
die achtergrond kleur is mijn fout..

en die gator shit is dus cjb.net zooi.. heb die site daar ff neer gezet omdat ik toevallig nog die cjb.net had.. maar ik ga hem verhuizen naar .tk denk ik.. geen reclame zooi enzo meer :x

[edit]

http://www.killerpc.tk/ dus

• TgR_KILLER
:(

net gaat me vader van me broertjes naar zijn eigen profiel ( weet ik omdat het 7 uur is ) en ineens zie ik op deze pc network cable unplugged.. herstart hij weer..
alle extra coolers ( baybus ) stonden uit ( al heel de middag ) maar hij resette de pc weer.. pff word er gek van.. die pc is dus ook server voor me inet op deze.. ben ik ook steeds me internet kwijt hier

• ESteg
Je laatste post vat ik niet helemaal... bedoel je dat ondanks dat de fans uit zijn, het probleem nog steeds blijft, of zie ik het verkeerd?

Verwijderd

hmmf ja vaag, maar als die al zo weinig aan heeft staan lijkt het me niet dat de voeding te licht is hoor, eerder ergens een confict, maar ja pc's is lastig zoeken, kan van alles wezen, heb ook ooit eens dat soort dingen gehad, van alles proberen en opeens heb je er geen last meer van

• TgR_KILLER
jah dat bedoelde ik :)

alle fans waren uit en toch deed hij t weer :/
niet leuk :(

• ESteg
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:38:
hmmf ja vaag, maar als die al zo weinig aan heeft staan lijkt het me niet dat de voeding te licht is hoor, eerder ergens een confict, maar ja pc's is lastig zoeken, kan van alles wezen, heb ook ooit eens dat soort dingen gehad, van alles proberen en opeens heb je er geen last meer van
De voeding is - volgens het typeplaatje althans - ook niet te licht, hij is (hóógstwaarschijnlijk) gewoon slecht.

Hoe wil je anders verklaren dat in een vergelijkbaar geval een PII-450 met slechts 1 HD, 1 CD-Rom, 1 FDD en een Matrox G200 kaartje spontane vastlopers had met een 300W voeding? Als dat door conflicten gekomen was, dan was dat probleem niet verholpen geweest nadat ik de voeding vervangen had door een beter exemplaar... :)

Verwijderd

300 watt moet het met gemak aankunnen mijn pc (hieronder specs) draait op 250 watt.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

mijn pc [zieook specs, met de gebruikelijke toevoegingen van fikker ed] draait op een no name 300 watt, en ik heb vooral met overklokken veel moeite.
zie hier voor temps en volts
volgens mij is mijn voeding namlijk ook te zwak. ik wil daarom een 400 of 550 watt qtec erin zetten, is dat een goede keus, of kan ik beter gaan voor een antec, enermax oid gaan?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Vaak leveren voedingen die bij de kast zitten niet genoeg vermogen.
Dus een 300 wat die standaard bij de kast zit levert (bijna) nooit 300w!

• ESteg
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:43:
Vaak leveren voedingen die bij de kast zitten niet genoeg vermogen.
Dus een 300 wat die standaard bij de kast zit levert (bijna) nooit 300w!
Rekenkundig leveren ze het vermogen waarschijnlijk wel, alleen vaak niet op de juiste voltages... :(

Hoe dan ook: Tha#1 bevestigt de regel:

Liever een goeie 250 dan een brakke 300... :)

PS Ik heb eigenlijk alleen ervaringen met Enermax... alleen maar positieve ervaringen, that is :)

Verwijderd

als je winxp hebt en je computer maakt een bewerkingsfout in de achtergrond staat er standaard een optie aan dat hij moet restarten dit zou ook een reden kunnen zijn.

een andere reden is misschien de temp van je cpu-tje
je voeding is voldoende toereikend voor de spullen die je nu hebt. een grotere voeding is over het algemeen speciaal voor modders en oc-ers.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Het kan natuurlijk aan de voeding liggen, maar ook aan andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens spontane reboots en/of stroomuitvallen, bij mij is de stekkerdoos.
Moet er wel bij zeggen dat ik jou probleem nu al 2 keer heb meegemaakt en de conclussie uiteindelijk was dat het moederbord defect was.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

niemand over de qtec voeding?

btw: zie ook dit voor info over wattages...

Gregor van Egdom Krekr

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 11:07:
als je winxp hebt en je computer maakt een bewerkingsfout in de achtergrond staat er standaard een optie aan dat hij moet restarten dit zou ook een reden kunnen zijn.

een andere reden is misschien de temp van je cpu-tje
je voeding is voldoende toereikend voor de spullen die je nu hebt. een grotere voeding is over het algemeen speciaal voor modders en oc-ers.
Helemaal mee eens. Ik gebruik een 250 aopen, gemod met andere fan, met:
fikker, cd, flop, baybus met 2 fans, zalman cooler, mobo, XP1800+ TNT2M64, netwerk, losse SB128 en voltages zijn goed en crashed nooit.

Lijkt me een processor probleem. Raar alleen, dat soms optreed, en niet juist onder het spelen van zware spellen. Is de cooling ervan wel goed? Niet een fan die af en toe uitvalt ofzo? Check je temp van je cpu idd. En check je voltages. MBM is gratis. [ motherboardmonitor ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit lijkt meer op kapot geheugen of een slechte driver...

Zou eerder in die richting kijken dan naar een andere voeding

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1