AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
lol een 300 watt voedingPluisje schreef op 19 oktober 2002 @ 13:56:
hoeveel watt voeding gaat het dan om??
wist wel dat ik iets vergeten was
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Verwijderd
Als je windows XP draait en je hebt een zogenaamd ACPI moederbord dan geeft dit conflicten. Oplossing: in je device manager voor het onderdeel "Computer" de Standard PC driver installeren ipv de ACPI driver, vervolgens rebooten en in je BIOS ACPI ondersteuning uitschakelen.
Als je een VIA chipset hebt zorg er dan voor dat je de laatste via 4in1 drivers installeert: http://www.viaarena.com
Mocht het bovenstaande niet helpen kijk dan in je Event Log van windows onder het kopje "System". Meestal staan daar de gegevens die je zoekt m.b.t. de drivers/devices die deze spontane reboots zouden kunnen veroorzaken.
Hoop dat dit helpt.
Grtz,
Marc
Ik verdacht de voeding, vervangen door een Enermax en nooit problemen meer...
Sindsdien: liever een fatsoenlijke 250 dan een cheap-ass 300...
draai win 2k sp2 ( sp3 heb ik zoveel shit overgehoord dus heb ik er niet inzitten )
msi kt3 ultra is idd op een via chipset gemaakt en heb dus ook de laaste via 4 in 1 drivers geinstaleerd..
mijn voeding zat bij de kast ( gewoon standaardkast van alternate ) weet zo snel echt niet wat voor merk het is...ESteg schreef op 19 oktober 2002 @ 14:21:
De ene 300 W voeding is de andere niet. Ik heb een simpele PII-450 onder handen gehad met een zgn. 300W voeding. Spontane reboots bij gebruik van de Windows Update
Ik verdacht de voeding, vervangen door een Enermax en nooit problemen meer...
Sindsdien: liever een fatsoenlijke 250 dan een cheap-ass 300...
btw kan t niet aan me coolers liggen ( die extra coolers dan ) dat ik zon kabeltje ( hoe heet zon ding ook alweer. zon kabeltje voor je cd-rom hd's etc ) door heb geknipt.. gewoon vlak bij het uiteinde en heb de aarde en +12 gebruikt voor me baybus en die andere 2 kabeltjes heb ik met een kroonsteentje afgedekt zeg maar.. lijkt mij dat dat wel goed zit.. me vader is elektricien en hij heeft meegeholpen aan de baybus.
Ik zou je stevig aanraden om een goede voeding (qua kwaliteit dus, niet zozeer qua cheap-ass veel-watts) te kopen. De kans is m.i. behóórlijk groot dat alle problemen daarmee opgelost zijn.
[edit]
Min of meer een cross-post
iddESteg schreef op 19 oktober 2002 @ 14:32:
No offense, maar ik herken de kast niet als één-van-de-grote-merken.
[edit]
Min of meer een cross-post
btw www.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh11.html dat kastje is t ( ff gezocht )
De kast + 300W waar ik het over had, kostte indertijd 99,- gulden - identiek verhaal, dus.
Misschien kun je het probleem aankaarten bij Alternate, ik weet niet of zij soepel zijn met dit soort dingen. Wellicht zijn ze welwillend en vervangen ze jouw voeding voor een betere, met bijbetaling uiteraard.
Maar je hebt niet toevallig een andere voeding die je even kunt proberen?
(Die fans zijn het probleem niet BtW, met 300 W moet dat makkelijk kunnen, het is waarschijnlijk meer de kwaliteit die opspeelt.)
[edit]
Voor ca. 70,- euro heb je bijv. een 350W Enermax. Ik kan me voorstellen dat het wel een grote gok lijkt, maar ik heb hem genomen en er beslist geen spijt van gehad
als hij dan weer gek gaat doen ( of nog erger omdat er eigenlijk meer apparaten op zitten ) word t echt een voeding prob ja. t is ook btw pas vanaf dat ik me geforce 2 mx voor me geforce 4 ti heb omgeruilt.
btw heb zo snel geen andere voeding.. heb zat pc's maar de oude p90 zal wel een 150 watt ofzo hebben
dus testen kan ik ook niet
Meestal worden er ook nog diodes over een spoel geplaatst (een fan is electrisch gezien een spoel), om de door de fan opgewekte spanningen te onderdrukken, maar dat is dus niet nodig, wanneer je al een diode in serie zet met de fan.
Het hoeft dus niet percee door een slechte/zwakke voeding te komen (kan ook zijn dat een betere voeding hier minder last van heeft)
En nog wat anders. Die achtergrond kleur van je site is nou niet bepaald prettig, bij het lezen. en waarom probeer je een Gator plugin aan te bieden? of wordt dat door de provider gedaan?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
en die gator shit is dus cjb.net zooi.. heb die site daar ff neer gezet omdat ik toevallig nog die cjb.net had.. maar ik ga hem verhuizen naar .tk denk ik.. geen reclame zooi enzo meer :x
[edit]
http://www.killerpc.tk/ dus
net gaat me vader van me broertjes naar zijn eigen profiel ( weet ik omdat het 7 uur is ) en ineens zie ik op deze pc network cable unplugged.. herstart hij weer..
alle extra coolers ( baybus ) stonden uit ( al heel de middag ) maar hij resette de pc weer.. pff word er gek van.. die pc is dus ook server voor me inet op deze.. ben ik ook steeds me internet kwijt hier
Verwijderd
alle fans waren uit en toch deed hij t weer
niet leuk
De voeding is - volgens het typeplaatje althans - ook niet te licht, hij is (hóógstwaarschijnlijk) gewoon slecht.Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:38:
hmmf ja vaag, maar als die al zo weinig aan heeft staan lijkt het me niet dat de voeding te licht is hoor, eerder ergens een confict, maar ja pc's is lastig zoeken, kan van alles wezen, heb ook ooit eens dat soort dingen gehad, van alles proberen en opeens heb je er geen last meer van
Hoe wil je anders verklaren dat in een vergelijkbaar geval een PII-450 met slechts 1 HD, 1 CD-Rom, 1 FDD en een Matrox G200 kaartje spontane vastlopers had met een 300W voeding? Als dat door conflicten gekomen was, dan was dat probleem niet verholpen geweest nadat ik de voeding vervangen had door een beter exemplaar...
zie hier voor temps en volts
volgens mij is mijn voeding namlijk ook te zwak. ik wil daarom een 400 of 550 watt qtec erin zetten, is dat een goede keus, of kan ik beter gaan voor een antec, enermax oid gaan?
Verwijderd
Dus een 300 wat die standaard bij de kast zit levert (bijna) nooit 300w!
Rekenkundig leveren ze het vermogen waarschijnlijk wel, alleen vaak niet op de juiste voltages...Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:43:
Vaak leveren voedingen die bij de kast zitten niet genoeg vermogen.
Dus een 300 wat die standaard bij de kast zit levert (bijna) nooit 300w!
Hoe dan ook: Tha#1 bevestigt de regel:
Liever een goeie 250 dan een brakke 300...
PS Ik heb eigenlijk alleen ervaringen met Enermax... alleen maar positieve ervaringen, that is
Verwijderd
een andere reden is misschien de temp van je cpu-tje
je voeding is voldoende toereikend voor de spullen die je nu hebt. een grotere voeding is over het algemeen speciaal voor modders en oc-ers.
Moet er wel bij zeggen dat ik jou probleem nu al 2 keer heb meegemaakt en de conclussie uiteindelijk was dat het moederbord defect was.
Helemaal mee eens. Ik gebruik een 250 aopen, gemod met andere fan, met:Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 11:07:
als je winxp hebt en je computer maakt een bewerkingsfout in de achtergrond staat er standaard een optie aan dat hij moet restarten dit zou ook een reden kunnen zijn.
een andere reden is misschien de temp van je cpu-tje
je voeding is voldoende toereikend voor de spullen die je nu hebt. een grotere voeding is over het algemeen speciaal voor modders en oc-ers.
fikker, cd, flop, baybus met 2 fans, zalman cooler, mobo, XP1800+ TNT2M64, netwerk, losse SB128 en voltages zijn goed en crashed nooit.
Lijkt me een processor probleem. Raar alleen, dat soms optreed, en niet juist onder het spelen van zware spellen. Is de cooling ervan wel goed? Niet een fan die af en toe uitvalt ofzo? Check je temp van je cpu idd. En check je voltages. MBM is gratis. [ motherboardmonitor ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Zou eerder in die richting kijken dan naar een andere voeding
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?