[WC]Afmetingen van Sicce pompen

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nadat ik eerst mijn waterkoeling had afgeblazen, zit ik er toch over te denken om een doorstart te maken.

Ik zou daarom graan de afmetingen van de Sicce Idra en Nova willen weten. Ik heb namelijk een paar nieuwe ideeen voor mijn waterkoeling, waarvan ik denk dat ze beter zullen werken.

Alvast bedankt.

Ps: in de search heb ik niks hierover kunnen vinden

iStockphoto

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
De Sicce Idra :

Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.co.uk/idrapro.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.co.uk/idrapro1.gif

De Sicce Nova :

Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.co.uk/novapro.gif

http://www.sicce.co.uk/

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Het is trouwens een typische dompelpomp, zorg ervoor de 1300 l/h versie te nemen, kost een fractie meer, maar geeft een zondig grote flow.

• BlizzarD
  • Niet online
Merci :)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 16:23:
Het is trouwens een typische dompelpomp, zorg ervoor de 1300 l/h versie te nemen, kost een fractie meer, maar geeft een zondig grote flow.
Er was laatst een topic waar men verschillende pompen hadden getest met verschillende flows, en daar kwam uit dat het hoogstens 1c graden scheeld. En om nou €11 meer te gaan neertellen voor 1c graden gaat mij wat te ver ;)

iStockphoto

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
BlizzarD schreef op 19 oktober 2002 @ 16:26:
[...]

Merci :)

[...]

Er was laatst een topic waar men verschillende pompen hadden getest met verschillende flows, en daar kwam uit dat het hoogstens 1c graden scheeld. En om nou €11 meer te gaan neertellen voor 1c graden gaat mij wat te ver ;)
Ik heb ook een 300L/u pompje en het scheelt inderdaad niks in temperatuur tussen die twee, ondanks de 7 meter slang waar het hier doorheen geperst moet worden.

Concrete Loop Watercooling

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 18:38
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 16:23:
Die pompjes kunnen toch ook in-line gebruikt worden :?

Verwijderd

Morty schreef op 19 oktober 2002 @ 18:55:
[...]

Die pompjes kunnen toch ook in-line gebruikt worden :?
Zo had ik hem eerst ook, ik was nog net op tijd toen zich een beste plas koelmiddel op de desktop begon te vormen. Dan vind ik dompelen toch veiliger.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb hem wel inline, met kit tussen de aansluitingen, omdat ze anders los kunnen draaien

• BlizzarD
  • Niet online
Zijn die Sicce pompjes trouwens een beetje betrouwbaar?

Ik wil er namelijk 1 hebben omdat een Eheim mijn reservoir te groot maakt

iStockphoto

Verwijderd

BlizzarD schreef op 19 oktober 2002 @ 21:58:
Zijn die Sicce pompjes trouwens een beetje betrouwbaar?

Ik wil er namelijk 1 hebben omdat een Eheim mijn reservoir te groot maakt
Ik heb er nog geen enkele storing aan gehad. Het mooiste is dat er geen lagers in zitten, het draaiend gedeelte blijft door het magnetisch veld op zijn plaats. Als je hem inline gaat gebruiken moet je er wel rekening mee houden dat ie warm wordt.

Verwijderd

Ik heb een sicce idra vind t drie x niks..

Heb nu een Eheim 1048 gekocht veel beter :)!! En stiller !
Ga voor de eheim zou mijn advies zijn maja..

• BlizzarD
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:28:
[...]

Ik heb er nog geen enkele storing aan gehad. Het mooiste is dat er geen lagers in zitten, het draaiend gedeelte blijft door het magnetisch veld op zijn plaats. Als je hem inline gaat gebruiken moet je er wel rekening mee houden dat ie warm wordt.
Dat wordt elke pomp wel ;)
Volgens mij wordt ie niet warmer (of zelfs minder warm) dan een Eheim
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:44:
Ik heb een sicce idra vind t drie x niks..

Heb nu een Eheim 1048 gekocht veel beter :)!! En stiller !
Ga voor de eheim zou mijn advies zijn maja..
Ik ga dan een Sicce in een reservoir doen, ik weet niet hoe jij 'm hebt, maar volgens mij scheelt dat dan een hoop.

iStockphoto

Verwijderd

BlizzarD schreef op 19 oktober 2002 @ 22:57:
[...]

Dat wordt elke pomp wel ;)
Volgens mij wordt ie niet warmer (of zelfs minder warm) dan een Eheim

[...]

Ik ga dan een Sicce in een reservoir doen, ik weet niet hoe jij 'm hebt, maar volgens mij scheelt dat dan een hoop.
Mijn ervaringen sicce word stuk warmer dan eheim maarja ik vind gewoon als je eheim en een sicce in je hand houd voel je gewoon dat de eheim veel betere kwalteit heeft

• BlizzarD
  • Niet online
Denk dat ik toch maar voor een Sicce ga (nova), omdat ik dan een reservoir kan maken van 10cm doorsnede. Een eheim is bijna 15cm, en dan vind ik dat mijn reservoir te groot zal worden.

Dat ik voor de nova ga, komt door een topic laatst dat bewees dat meer waterflow nauwelijks (tot niet) invloed had op de temperatuur van je cpu.

iStockphoto

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met de Sicce nova heb ik toch wel vrij slechte ervaringen.
De eerste pomp: kaduuk na 3 dagen draaien, de reden weet ik nog steeds niet en garantie had ik ook niet omdat ik hem had gekit etc etc. (en nee daar lag het net aan)
Pomp nummero deux: maakte na een weekje een rattel geluid, grrrrrrrrrr hoorde je constant.
pomp gaf ook best wel veel warmte af, en het pokke pompje is er nu totaal meegekapt om te draaien. Af en toe moest je het pompje zelfs een paar harde tikken geven voordat het weer een keer draaide als je hem aan had gezet.

39

Pagina: 1