Het begon allemaal toen ik een partitie wilde converteren op mijn Debian Woody systeempje. Netjes tunefs gedraaid, /etc/fstab aangepast en gerestart.
Nu start de PC niet meer op met leuk knipperende toetsenbordlampjes en de melding:
Ik heb inmiddels van alles zitten proberen in fstab, en uiteindelijk gewoon de standaardconfiguratie teruggezet op ext2. Er staat nu niets meer of minder dan
. Voor de zekerheid netjes lilo gedraaid, en dan zou hij het weer moeten doen.. Nee dus, ik blijf gewoon dezelfde melding krijgen; op de een of andere manier worden mijn wijzigingen niet doorgevoerd. Zie ik nu iets gigantisch over het hoofd, of is dit gewoon raar 
Heb ook al via de rescue-CD lilo interactief gemaakt, en linux init=/bin/sh gedraaid, maar dan krijg ik meldingen als 'ls not found' en dat soort vaagheden terwijl het pad toch echt gewoon ingesteld staat. Als ik als ik hier zit iets probeer te mounten krijg ik de melding dat /etc/mtab en /etc/fstab niet gevonden zijn (kan wel handmatig mounten, maar vervolgens kan ik nog altijd ls, vi e.d. niet vinden...), en die kan ik toch echt gewoon benaderen via de rescue-CD (linux root=/dev/hda1). Je begrijpt dus dat ik het even niet meer weet..
Nou ja, alle hulp is welkom in ieder geval
- ik blijf zelf ongetwijfeld ook nog wel even verder puzzelen. Zit nu zonder m'n router/firewall, en dat is niet fijn
Nu start de PC niet meer op met leuk knipperende toetsenbordlampjes en de melding:
Duidelijk, dacht ik.. ik heb zitten slapen bij het aanpassen van m'n fstab. Ik startte dus van een rescue-CD, editte fstab, en herstarte. Wie schetst mijn verbazing als ik gewoon dezelfde melding blijf krijgen..modprobe: modprobe: Can't locate module ext333efaults
modprobe: modprobe: Safe mode parameter contains '='
mount: /dev2/root has wrong device number of type errors=remount-ro not supported
warning: can't open /etc/mtab: no such file or directory
pivot_root: No such file or directory
/sbin/init: cannot open dev/console: no such file
Kernel panic: Attempted to kill init!
Ik heb inmiddels van alles zitten proberen in fstab, en uiteindelijk gewoon de standaardconfiguratie teruggezet op ext2. Er staat nu niets meer of minder dan
Kan toch weinig mis mee gaan zou je denken/dev/hda1 / ext2 defaults 0 1
/dev/hda6 none swap sw 0 0
proc /proc proc defaults 0 0
/dev/hda5 /home ext2 defaults 0 2
Heb ook al via de rescue-CD lilo interactief gemaakt, en linux init=/bin/sh gedraaid, maar dan krijg ik meldingen als 'ls not found' en dat soort vaagheden terwijl het pad toch echt gewoon ingesteld staat. Als ik als ik hier zit iets probeer te mounten krijg ik de melding dat /etc/mtab en /etc/fstab niet gevonden zijn (kan wel handmatig mounten, maar vervolgens kan ik nog altijd ls, vi e.d. niet vinden...), en die kan ik toch echt gewoon benaderen via de rescue-CD (linux root=/dev/hda1). Je begrijpt dus dat ik het even niet meer weet..
Nou ja, alle hulp is welkom in ieder geval