Toon posts:

Printen linux s600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Weet iemand hoe ik het voor elkaar moet krijgen, om in Linux RedHAT 7.0 met een canon s600 over de printerkabel (niet usb) te kunnen printen. Ik heb al gekeken op linuxprinting.org, maar daar wordt ik ook niet echt veel wijzer van. Bij het opstarten rammelt de printer wel, zo'n zelf test ofzo :). Ken iemand mij helpen?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
www.cups.org gaan

cups instaleren

http://localhost:631 intypen in browser

printer toevoegen

klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, eeuh, ik heb dat geprobeert, met die cups, alleen er staat dat je een c, c++ compiler ed. moet hebben, ofzo. Ik heb linux vrij minimaal geinstalleerd, geen x window enz, want het is de bedoeling om van die pc een printerserver te maken. Ik kan al via mijn browser inloggen op die pc, via WEBmin, kweenie of je dat kent. Daar kan ik ook een printer toevoegen, maar dat werkt allemaal niet, want ik krijg de volgende fout:

lpr -Pcanon bw\.ps ..

Status Information:
sending job 'root@localhost+622' to canon@localhost
connecting to 'localhost', attempt 1
connected to 'localhost'
requesting printer canon@localhost
job 'root@localhost+622' transfer to canon@localhost failed
error 'NONZERO RFC1179 ERROR CODE FROM SERVER' with ack 'ACK_FAIL'
sending str '^Bcanon' to canon@localhost
error msg: 'spool queue for 'canon' does not exist on server localhost.localdomain'
error msg: ' non-existent printer or you need to run 'checkpc -f''

Ook heb ik de server zo ingesteld dat ik er op kan via windows netwerkomgeving. daar zie ik wel dat mappen geshared zijn, en daar kan ik ook gewoon in, maar printer staat er niet bij, terwijl dat wel allemaal goed ingesteld is...

alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 16:36:
hehe, eeuh, ik heb dat geprobeert, met die cups, alleen er staat dat je een c, c++ compiler ed. moet hebben, ofzo.
RPM dan....

en als je zelf iets wil installeren van source is een compiler wel makkelijk :)

Alhoewel, met RH 7.0 ben je wat dat betreft niet goed uit :P
Ook heb ik de server zo ingesteld dat ik er op kan via windows netwerkomgeving. daar zie ik wel dat mappen geshared zijn, en daar kan ik ook gewoon in, maar printer staat er niet bij, terwijl dat wel allemaal goed ingesteld is...
haal nou maar een rpm voor Cups op, dan kun je daarna via webmin ook die printer beheren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 23:36

Tead

nnb

Dit topic kawm mij nou net goed uit. Ik heb ook een linuxbak met RH7.3 er op en dit is dus een webserver met php en mysql ftp. maar nu staat bij die server ook een printer die nu nog aangesloten zit op een winXP pc, maar dat gaat natuurlijk veranderen :D. Maar omdat mijn bak alleen console is heb wil ik het graag doen met een remote computer, die cups is al geinstalleerd. maar als ik nu http://192.168.1.2:631 kijk krijg ik "U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.", wel logies met die rechten, maar nu weet ik totaal niet waar die page zou moeten staan
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
op een redhat 7.3 systeem kun je wel makkelijk werken met WEBmin www.webmin.com. heb ik gelezen, omdat je dan via printconf-gui of printconf-tui je printer makkelijk kan instellen. Mijn ervaringen met WEBmin zijn goed, je moet er alleen ff op letten dat je poort 10000 gebruikt. en inloggen als root

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06

ThaDude

Hang Loose

Ik heb een S500 onder Suse, wat kan ik hiervoor gebruiken?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Pagina: 1