Toon posts:

Linux file handlers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier mysql draaien en een chat server. Nu loopt deze zo goed dat ik te weinig file handlers heb.

Hoe kan ik deze verhogen? Of ligt het aan het aantal threads, of is dit hetzelfde?

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 20:18
Het maximum aantal filehandles staat in /proc/sys/fs/file-max.
Deze kan je verhogen door hier een getal naar te schrijven:
code:
1
echo xxx > /proc/sys/fs/file-max

Voor meer details zie /usr/src/linux/Documentation/sysctl/fs.txt

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de manual komt "file handlers" precies 1x voor:
If you have a problem with that MySQL can't open enough files, or connections, it may be that you haven't configured Linux to handle enough files.

In Linux 2.2 and forwards, you can check the number of allocated file handlers by doing:

cat /proc/sys/fs/file-max
cat /proc/sys/fs/dquot-max
cat /proc/sys/fs/super-max

If you have more than 16M of memory, you should add something like the following in your boot script (`/etc/rc/boot.local' on SuSE):

echo 65536 > /proc/sys/fs/file-max
echo 8192 > /proc/sys/fs/dquot-max
echo 1024 > /proc/sys/fs/super-max

You can also run the above from the command line as root, but in this case your old limits will be used next time your computer reboots.

You should also add /etc/my.cnf:

[safe_mysqld]
open-files-limit=8192

The above should allow MySQL to create up to 8192 connections + files.

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook aan de aantal toegestane threads liggen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Welke kernel draai je? 2.4 heeft als het goed is een limiet van 8192 met het aantal threads, en dit is nog eens gelimiteerd in Libc6 in pthread op 1024.

Op dit moment zit ik met hetzelfde probleem met Tomcat4: P133 kan met gemak 100 JVM threads draaien, P2 350 met 8x zoveel geheugen slaat bij de 10e al door. Melding die ik krijg: Out of Memory, terwijl er nog zat geheugen en swapspace vrij is. Lijkt mij dat Linux op de P2 een andere stackgrootte heeft dan op die P133.

Verwijderd

Topicstarter
Linux version 2.4.7-10smp (compile@*.*) (gcc version 2.96 20000731 (Red Hat Linux 7.1 2.96-98)) #1 SMP Thu Sep 6 17:09:31 EDT 2001

Het ligt inderdaad bij jou niet aan het geheugen. Ik heb zelf ook nog iets van 500 MB over.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Allereerst die ranzig oude kernel upgraden, scheelt je al een heel stuk.
2.4.x had voor Marcello de boel van Linus overnam een ranzige VM.

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met VM? Virutal machine, wat is dat dan?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

memory-management.

EN HIJ IS NIET RANZIG. Het was toevallig wel de VM van ons aller Rik van Riel. Het design is beter dan wat er nu gebruikt wordt. Het was toendertijd alleen gewoon nog niet klaar.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:41
't spul heet 'file handles', niet 'file handlers'.. misschien toch beter zoeken?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

_JGC_ schreef op 19 oktober 2002 @ 13:35:
Welke kernel draai je? 2.4 heeft als het goed is een limiet van 8192 met het aantal threads, en dit is nog eens gelimiteerd in Libc6 in pthread op 1024.
2.2 kernels hebben een fixed limiet van 8192 processes (op i386 iig), en 2.4 kernels hebben een default limiet op 8192 processes, welke je kunt verhogen.
Op dit moment zit ik met hetzelfde probleem met Tomcat4: P133 kan met gemak 100 JVM threads draaien, P2 350 met 8x zoveel geheugen slaat bij de 10e al door. Melding die ik krijg: Out of Memory, terwijl er nog zat geheugen en swapspace vrij is. Lijkt mij dat Linux op de P2 een andere stackgrootte heeft dan op die P133.
[/nohtml]
Heb je met /etc/security/limits.conf gespeeld?
Probeer anders eens de waarde in /proc/sys/kernel/shmmax te veranderen?
Gebruik je btw dezelfde kernel op beide machines?
Pagina: 1