HP2000C Cardridges verlopen

Pagina: 1
Acties:

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 21:50
Mijn vader kwam gisteren naar me toe met een probleem met de printer.

Ik even gekeken, staat er in de statusmonitor van HP dat de printercardridges verlopen zijn.

Dit vind ik dus superschraal, 2 van de 3 cardridges zijn nog half vol en dan komt er gewoon te staan dat je alle cardridges moet verwissellen voordat je ook nog maar iets kunt printen omdat ze te 'oud' zijn.
Terwijl ze nog goed werken... :?

Ik had even de lege cardridge opengesloopt en dan zie je dat er gewoon een chippie op zit met 4 contactpuntjes waar dan waarschijnlijk die datum in staat.

Weet iemand of je misschien gewoon die chippies kunt vervangen / omwisselen? Het is natuurlijk zonde om die dure inkt van HP gewoon weg te gooien, en een 2000C werkt met aparte cardridges en koppen dus daarvoor zou je het niet hoeven te doen. :(

• Joozt
Heeft iemand al enig idee???

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Die chips kun je niks mee doen. Als die aangeven dat ze leeg zijn, zijn ze leeg.
Misschien kun je je koppen schoonmaken, dat wil nog wel es helpen..

Controleer ook of je ink-delivery nog goed werkt (dat zijn die witte dingetjes onder je cartidge), die moeten omhoog komen als er een catridge in zit. Deze kun je overigens bestellen mits die stuk is :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:45
Ik heb wel eens gehoord van die navulsetjes waarin ook een vervangend chipje zit. Maar waar ik het heb gezien weet ik niet meer.

Hee WHiZZy wel lezen he ? Hij verteld toch duidelijk dat er komt te staan dat ze te oud zijn. Niet dat ze leeg zijn ...

-

• Joozt
nee, de chip zit helemaal niet aan het inktpatroon zelf verbonden...

Verwijderd

Hehe, en hoe weet die printer of cartridge nou welke datum 't is? :P Zou alleen kunnen doordat je PC de datum doorgeeft en als je dus de tijd in de Bios aanpast zou het dan weer moeten werken. Tenzij er natuurlijk ook een klokje met batterijtje in een HP cartridge verwerkt zit :+

Ik heb de melding trouwens eerlijk gezegd nooit eerder gezien. Heb je HP d'r al over gebeld? Niet dat ze nou de beste helpdesk hebben, maar soms heb je wel 's mazzel wat voor figuur je aan de lijn krijgt.

Verwijderd

Het is super vaag maar dit heb ik op me werk ook meegemaakt, met dezelfde printer. Ik dus bellen met Hp en alles uitgelegd zegt die gast: Check ff de datums van je cartidges. Ofcourz overdatum. Hij vertelde me dat ik en de printerkoppen en de cartidges moest vervangen voordat ik hem terug kon bellen, en voordat de printer ventueel zal kunnen gaan werken.

Dus ik klant opgebeld en gevraagd of deze nog nieuwe had en deze opgehaald. Wat blijkt: als de cartidges vallen tussen april en juni 2003 dan is die levering niet goed meer. Mayby is dat bij jou ook de fout!

edit:

Ik heb dus nieuwe cartridges gekregen en ingebouwd maar dit mocht niet baten. En toen hebben ze er maar een hardware fout van gemaakt. Het is ook niet aangenaam om deze orinter te laten repareren, deze printers worden al bijna niet meer ondersteund
Pagina: 1