Quake III engine mod?

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
IK ben al tijdje op zpek naar die engine mod van quake3, waarmee je per pixel lightning naar voren kan halen enzo ..

ik heb alleen http://tenebrae.sourceforge.net/ die gevonden maar die was meer bedoelt voor q1/q2 geloof ik. althans hij werkt niet op mijn kwak3.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Volgens mij kan dat alleen in de Q2 engine, omdat daar de hele sourcecode van vrijgegeven is.
Bij Quake 3 zijn alleen delen van de source uitgegeven, en die code is alleen genoeg om er mods van te maken.
De hele source (van Q2) omvat nl. ook de code voor de grafische engine, waarmee ze aanpassingen zoals per pixel lightning konden implenteren.

• Mister_X
oww damn, dacht dat het ook voor q3 was,

kent er iemand het filmpje "q3_the_badge_3" ? daar zie je ook soort per pixel lightning, is volgens mij echt q3?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
voor quake 3 is de sourcecode nog niet vrij, de game wordt nog volop gespeeld en doorontwikkeld door ID zelf, pas als Q4 er is en het een beetje veel gespeeld wordt gaan ze de Q3 sourcecode vrijgeven denk ik :) en dan zouden er best wel eens hele toffe dingen te voorschijn getoverd kunnen worden :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mister_x: welk filmpje?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Yonni schreef op 19 oktober 2002 @ 13:27:
voor quake 3 is de sourcecode nog niet vrij, de game wordt nog volop gespeeld en doorontwikkeld door ID zelf, pas als Q4 er is en het een beetje veel gespeeld wordt gaan ze de Q3 sourcecode vrijgeven denk ik :) en dan zouden er best wel eens hele toffe dingen te voorschijn getoverd kunnen worden :D
offtopic:
Dat vind ik altijd erg merkwaardig. Een bedrijf ontwikkeld een nieuw spel, geeft de sourcecode vrij van een oud spel, en daar worden dan 'hele toffe dingen te voorschijn getoverd'.
Waarom implimenteert zo'n bedrijf dat niet eerst (tussen de ontwikkeling van het oude naar het nieuwe spel) door een addon cd-rommetje op de markt te zetten voor een aangenaam prijsje. Sterker nog, als men voor deze door ontwikkeling een stel wannabee programmers inzet (met de optie om na hun studie bij het bedrijf te komen werken) kan dat volgens mij voor een habbekrats en verdient zo'n bedrijf er toch nog wat aan.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 13:53:
[...]

offtopic:
Dat vind ik altijd erg merkwaardig. Een bedrijf ontwikkeld een nieuw spel, geeft de sourcecode vrij van een oud spel, en daar worden dan 'hele toffe dingen te voorschijn getoverd'.
Waarom implimenteert zo'n bedrijf dat niet eerst (tussen de ontwikkeling van het oude naar het nieuwe spel) door een addon cd-rommetje op de markt te zetten voor een aangenaam prijsje. Sterker nog, als men voor deze door ontwikkeling een stel wannabee programmers inzet (met de optie om na hun studie bij het bedrijf te komen werken) kan dat volgens mij voor een habbekrats en verdient zo'n bedrijf er toch nog wat aan.
uhm, als id de source van bijv Q1 vrijgeeft, geeft men de engine vrij, laat ID nou net met de engine licensing enorm veel geld verdienen...oftewel, id geeft q3 source vrij > dag dag inkomsten

en als je ID een beetje kent zou je kunnen weten dat ID helemaal niet groot wil groeien, het is eigenlijk best een uniek bedrijf, ze werken aan 1 spel per keer, pas als dat af is gaan ze verder(met uitzondering van carmack die al aan de engine sleutelt)

• Mister_X
q3_the_badge_v3.0

echt stoer filmpje, eenkerel die alles raakt schiet met de rocketlauncher, lijkt net of ie cheat.

• Mister_X
Yonni schreef op 19 oktober 2002 @ 13:27:
komt er een quake4 dan? mogen ze wel op schieten? (ut2003)

heb er nix over gehoort btw, q4

• bolleh
Mister_X schreef op 19 oktober 2002 @ 17:10:
[...]

komt er een quake4 dan? mogen ze wel op schieten? (ut2003)

heb er nix over gehoort btw, q4
toch beter opletten :z
q4 komt pas na doom iii
q4 gebruikt de doom iii engine
q4 gaat na quake 2 verder(verhaal)
q4 wordt door raven gemaakt, onder supervisie van ID, net als bij rtcw
verder is er nog niet veel uitgekomen

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
q4 wordt door raven gemaakt, onder supervisie van ID, net als bij rtcw
verder is er nog niet veel uitgekomen
ff voor de super-volledige-duidelijkheid :P

Quake 4 wordt idd door Raven gemaakt, onder de supervisie van ID software.
RtCW werd ook door een ander bedrijf dan ID gemaakt, namelijk Grey Matter Studios, ook onder ID's supervisie. Het is dus niet zo dat RtCW door Raven is gemaakt :)

• bolleh
Rafe schreef op 19 oktober 2002 @ 22:37:
[...]

ff voor de super-volledige-duidelijkheid :P

Quake 4 wordt idd door Raven gemaakt, onder de supervisie van ID software.
RtCW werd ook door een ander bedrijf dan ID gemaakt, namelijk Grey Matter Studios, ook onder ID's supervisie. Het is dus niet zo dat RtCW door Raven is gemaakt :)
ja, tis wat ongelukkig geformuleerd ;)

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 13:54
bolleh schreef op 19 oktober 2002 @ 14:57:
[...]

uhm, als id de source van bijv Q1 vrijgeeft, geeft men de engine vrij, laat ID nou net met de engine licensing enorm veel geld verdienen...oftewel, id geeft q3 source vrij > dag dag inkomsten

en als je ID een beetje kent zou je kunnen weten dat ID helemaal niet groot wil groeien, het is eigenlijk best een uniek bedrijf, ze werken aan 1 spel per keer, pas als dat af is gaan ze verder(met uitzondering van carmack die al aan de engine sleutelt)
slaat weer als een lkul op een drumstel jouw gebrabbel over inkomsten. want als je het wil verkopen moet je alsnog dokken

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• bolleh
cybermans schreef op 20 oktober 2002 @ 10:44:
[...]

slaat weer als een lkul op een drumstel jouw gebrabbel over inkomsten. want als je het wil verkopen moet je alsnog dokken
denk ook eens aan spionage eh? tword wel heel simpel om te kijken hoe ID iets doet met de engine en dan delen te gebruiken/zelf iets gelijkends te maken voor een minder getalenteerd software bedrijfje, daar komt ID nooit achter maar ze lopen wel gigantische inkomsten mis. want een q3 engine licentie kost $250.000....

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 13:54
tuurlijk je kan een stuk code jatten van iemand anders. Maar is dat stuk code compatible met de rest van jou code denk het dus niet. En op het moment dat id een engione vrijgeeft is er meestal toch al een volgende engine uit en de daarop volgende in aanbouw. Dus zo veel van die licenties zullen ze niet meer verkopen. 250k dollars lijkt veel maar dat valt wel mee als je weet dat als een spel een beetje aardig loopt er al zo gauw een miljoen van verkocht worden door de uitgever. Dat je hem dan voor 3 pleuro uit de budget bak van FRS vist is dan niet het probnleem van de uitgever. En wat ook veel gebeurd is dat de maker van de game die de id engine gebruikt onder contract staat bij dezelfde uitgever als id dus dan zal er vast wel wat geritselt worden.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• heuveltje
  • Laatst online: 18:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

cybermans schreef op 20 oktober 2002 @ 10:44:
[...]

nee hoor. tis vrijgegeven onder de gpl licentie
zolang je de source mee-verspreid hoef je niks te betalen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• bolleh
cybermans schreef op 21 oktober 2002 @ 01:33:
tuurlijk je kan een stuk code jatten van iemand anders. Maar is dat stuk code compatible met de rest van jou code denk het dus niet. En op het moment dat id een engione vrijgeeft is er meestal toch al een volgende engine uit en de daarop volgende in aanbouw. Dus zo veel van die licenties zullen ze niet meer verkopen. 250k dollars lijkt veel maar dat valt wel mee als je weet dat als een spel een beetje aardig loopt er al zo gauw een miljoen van verkocht worden door de uitgever. Dat je hem dan voor 3 pleuro uit de budget bak van FRS vist is dan niet het probnleem van de uitgever. En wat ook veel gebeurd is dat de maker van de game die de id engine gebruikt onder contract staat bij dezelfde uitgever als id dus dan zal er vast wel wat geritselt worden.
-we hadden het er dus over waarom id niet al zn engines al vrij gaf, niet over de oudere GPL licensed engines.
-er zal echt niets geritseld worden hoor, ID software heeft nix te maken met andere bedrijven die ook via activision hun spellen releasen. ze betalen gewoon 250k voor de engine + een percentage per verkocht product. nou dat lijkt niet veel, echter die 250k moet je wel overmaken naar ID voor je aan je game begint, dus dan is het, vooral als het je 1e-2e game is enorm veel geld.
Pagina: 1