[Debian] Install ethx mislukt.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Goed'dag ;)

Ik heb een nieuw setupje gekregen voor mijn server, dus wilde ik die zojuist installeren op een 13,5 GB schijf (de huidige schijf is niet echt lekker meer).

Het gaat alleen fout bij het installeren van de netwerkkaarten. Ik wil gewoon Woody installeren zoals altijd en normaal gesproken kan ik dan de modules voor mijn netwerkkaarten (3c59x) installeren dmv autoprobe, nu doet hij dat dus niet.

Elke keer zegt hij dat de installatie mislukt is, wat ik ook probeer in te voeren :/

Nu heb ik mijn oude schijf erin gehangen en werkt het gewoon nog steeds ( http://soulz.org/inf/ ).

Wat kan er nou aan de hand zijn? IRQ conflict op het nieuwe mobootje ofzo? De PCI sloten werken wel... Ik kwam er in de bios niet echt uit hoe of wat ik nou moest / kon veranderen aan de IRQ's van de NIC's.

wie heeft er een oplossing voor me?

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Aangezien het hier om 2 exact gelijke kaartjes gaat moet je misschien toch wat extra info aan de driver meegeven over de locatie van de kaartjes. Dat is het enige wat ik kan verzinnen.

Nu ook zonder stropdas

• saviour
  • Niet online
Hmm, ok..

En aan wat voor soort informatie denken we dan? Hoe gaan we dat aanpakken? :P
Ik had al een aantal dingen geprobeerd, als; "3c59x options=4" maar dat baatte niet echt ;)

Ik vraag me wel af hoe het komt dat ik ze eerst zo kon installeren, zonder extra info te geven.. en het nu ineens mislukt.

Die IRQ's zijn het trouwens ook niet (lijkt mij) aangezien het gewoon werkt met de andere hdd erin (die al geïnstalleerd is.).

Edit: Ik bedenk me net dat ik het ook geprobeerd had met 1 kaartje erin, toen gebeurde er hetzelfde.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt eens in de BIOS kijken of er iets ingesteld staat van "legacy PCI", plug&play of fixed IRQs voor PCI, met die instellingen rommelen zou kunnen helpen.

Maar wat doe je nou precies...
Je hebt twee 3com kaartjes (welk type)?
Als je de HD van je huidige router in de nieuwe compu hangt werkt het wel?
Als je op diezelfde computer de driver disks boot werkt het niet?
Wat is de precieze foutmelding (boven "installation failed") ?

• saviour
  • Niet online
Ok, ik zal het nog een keer proberen, even in de bios kijken enzo... als het dan niet lukt zal ik alle output geven die ik van Debian krijg :)

• saviour
  • Niet online
Ik boot vanaf de cd om Debian te installeren, daarna gewoon enteren en de partities maken etc. Er komen geen diskettes aan te pas.

Het gaat om deze kaartjes:
3c509B-TX Fast ethernet XL PCI 10/100Base-TX
Van 3Com

Deze output krijg ik van de install:
Warning: /ib/modules/2.2.20-idepci/net/3c59x.o symbol for parameter debug not found
/ib/modules/2.2.20-idepci/net/3c59x.o init module device or resource busy
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters.
/ib/modules/2.2.20-idepci/net/3c59x.o insmod /ib/modules/2.2.20-idepci/net/3c59x.o failed
/ib/modules/2.2.20-idepci/net/3c59x.o insmod 3c59x failed
Kan het ermee te maken hebben dat ik nu rechtstreeks van cd boot en met de oude pc vanaf floppy?

De oude schijf werkt wel gewoon in de nieuwe server (alles draait dus), dan is het toch geen IRQ conflict?

Verwijderd

Als ik hetmij goed herinner, hoef je de drivers niet meer tijdens de install erbij te doen. Device or resource busy zegt het al, de driver is al geladen. Ga maar es gewoon door zonder extra drivers te installen, dan zie je wel dat je netwerk gewoon kan configgen. Althans dat was bij mij wel het geval :)

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik had daar ook een probleem mee 3c905c dus toen ik doorging hingt ie later op me netwerk kaart zeg maar. de install hing gewoon.
Geen oplossing nog gevonden dus ben rh8 maar aan het proberen

-edit-

• saviour
  • Niet online
Hieronymus, ik zal het proberen.

Het is wel raar dat die nog wel in de driverslist staat dan. Ik ben benieuwd.

Bedankt :)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28
ik heb ook een vaag probleem gehad met o.a de 3c905
bij mij was het probleem de kernel, 2.2 kernel = no go, 2.4 kernel = werkt perfect

geenenkele netwerkkaart werkte bij mij met de 2.2 kernel
ik heb het idee dat er iets mis met de combinatie van mijn mobo en de kernel
ik heb een Asus A7V333

• saviour
  • Niet online
Mijn mobo werkt wel goed met de kernel, aangezien die oude schijf gebruik maakt van dezelfde kernel.
Pagina: 1