Toon posts:

PC maakt rare ZOEM geluiden ;(

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik weet niet of dit de goede topic is voor dit onderwerp want ik weet zelf niet precies wat zoemt ik heb vanmorgen mijn pc maar open gemaakt want ik vond het heel vreemd geluisterd naar me koeler niets aan de hand geluisterd naar de koeler van me geforce ook inorde toen luisterde ik aandachtig naar mijn hardeschijf en hoorde ik dat die zoemde wat hij nooit eerder gedaan heeft :( ik heb ook naar andere topics gezocht maar ben niets wijzer geworden zouden jullie mij kunnen helpen ? alvast bedankt! :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Wat voor een zoem is het? Zolang hij niet veek kraakt of rare tikken geeft lijkt met mij in orde. Mijn HD's maken ook een beetje raar geluid (constant en al zolang als ik ze heb, niet gelijk gekocht wel IBM) maar dat lijkt mij normaal :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
een hoge zoem geluid weet niet precies hoe ik het moet uitleggen :S maar als je er wat aan hebt het is een maxtor 40gb 7200 het is alsof hij op te hoge toeren draait denk maar aan een GOLF GTI die bij de stoplicht te hogen toeren draait en daardoor een zoem geluid gaat produceren alleen bij een golfje is dat normaal bij een harddisk volgens mij niet :S ik heb het ook nooit eerder gehad

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Resoneert je kast niet?
Schroef de schroefjes van je HDD en zo eens wat aan.

Kun je in het vervolg (meer) gebruik maken van leestekens. Ik tel 1 komma, 1 vraagteken en 1 uitroepteken.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
het zouden je lagertjes van je hd kunnen zijn. Hoe dan ook, als je nog garantie hebt op die pc, en je data is je lief, dan zou ik voor de zekerheid maar gaan backuppen als ik jouw was en de HD omruilen.

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
sorry, is goed zal ik doen. En mijn broer heeft vanmorgen al mijn HD eruit gehaald opnieuw erin geplaatst nog blijft hij het doen.
Het vreemde is ook dat ik vanmorgen ook een defragmentatie uitvoerde en mijn hardeschijf beschadigde sectoren aangaf zou het daaraan kunnen liggen ?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

(jarig!)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 12:08:
sorry, is goed zal ik doen. En mijn broer heeft vanmorgen al mijn HD eruit gehaald opnieuw erin geplaatst nog blijft hij het doen.
Het vreemde is ook dat ik vanmorgen ook een defragmentatie uitvoerde en mijn hardeschijf beschadigde sectoren aangaf zou het daaraan kunnen liggen ?
Dan denk ik dat de HDD aan het einde van zijn latijn is.

Als ik jou was zou ik heeel snel een back-up maken.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
ANTW: op MrFreeZe

Ja, ik heb gelukkig nog garantie maar ik heb eerder gelezen dat je je hardeschijf dan zolang kwijt bent. Dus ik probeer eerst zelf het 1 en ander wijzer te worden.

• Kama
  • Laatst online: 19-08 00:24

Kama

Aritifical Intelligenticus

Is het geen halfgare CD in je CD-ROM speler?

Niels

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Als er idd iets kapot is in de schijf (mechanisch) dan zou er best wat materiaal op de platters gekomen kunnen zijn en daar beschadigingen hebben aangericht. Zelf had ik een schijf met 6MB errors op de 60GB en teruggestuurd naar IBM en een vervangende gekregen, maar hij maakte geen vage geluiden verder. Hoelang heb je die schijf van je en hoe lang hoor je dat geluid al eigenlijk?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Even oorzaak en gevolg bezien. Dat je nu bad sectors hebt kan komen omdat je hd niet helemaal lekker meer is. Door die bad sectors gaat hij niet zoemen. Is dus omgekeerd.
Ik zou wel nu belangrijke data back-uppen want dit beloofd niet veel goeds.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn schijf al vanaf 27-04-02, en ik hoorde dat geluid pas vanmorgen hij gaf ook vanmorgen pas aan dat er wat clusters beschadigd zijn.

Verwijderd

Heb je ook naar de cooler van je voeding geluisterd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee dat is het niet :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Welk merk HD is het?

Verwijderd

Waarschijnlijk is er dus inderdaad een lagertje kapot en die bad sectors betekenen ook niet veel goeds!! HD back-uppen dus en naar de winkel gaan voor een nieuwe (of eventueel omruilen als je nog garantie hebt)... En het liefst zo snel mogelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Goed bedankt voor de informatie, als er geen andere oplossing is zal ik dat advies ook maar opvolgen dan :S maarja ik weet genoeg hoe sluit je zo`n topic? neem onnodig ruimte in beslag

Verwijderd

zo snel ogelijk omruilen!als ik een schif binnen breng krijg ik direct een andere mee,dus misschien heb je ook geluk
suc6

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik had deze geluiden dus ook maar het is niet mijn HD aangezien ik hem vanmorgen heb opgestart zonder HD en toen hoorde ik het gelijk ook al. Processor cooler is het ook niet die van de Videokaart heb ik nog niet gecheckt.

Het is geen zoem geluid maar meer een brom zwaar irritant. :(

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

schnumi schreef op 19 oktober 2002 @ 13:49:
Ik had deze geluiden dus ook maar het is niet mijn HD aangezien ik hem vanmorgen heb opgestart zonder HD en toen hoorde ik het gelijk ook al. Processor cooler is het ook niet die van de Videokaart heb ik nog niet gecheckt.

Het is geen zoem geluid maar meer een brom zwaar irritant. :(
een brom kan ook uit je boxen komen,heb je die al gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf eerst een HD koeler, en elke keer als ik mijn pc opstarrte maakte hij ook een brom geluid. De zaak zei dat me HD aan het opwarmen was en daarvoor geen koeler nog nodig had, dus ik haalde de koeler weg en jahoor mijn HD deed weer normaal sinds dien heb ik ook geen koelers meer op mijn HD :) lijkt onzin maar het werkte echt! :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:08:
[...]

een brom kan ook uit je boxen komen,heb je die al gecheckt?
jah heb ik ook gecheckt dat is het niet. :) Soms als ik dan een klap op de bovenkant geef is hij ineens weer stil maar wtf het nou is geen idee.

ps: heb geen HD cooler dus dat kan het niet zijn. :) Ook de draden zitten voor de rest goed en ik heb alle schroefjes nog eens goed vastgedraait.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Atlas
  • Niet online

Atlas

(jarig!)
schnumi schreef op 19 oktober 2002 @ 15:48:
[...]

jah heb ik ook gecheckt dat is het niet. :) Soms als ik dan een klap op de bovenkant geef is hij ineens weer stil maar wtf het nou is geen idee.

ps: heb geen HD cooler dus dat kan het niet zijn. :) Ook de draden zitten voor de rest goed en ik heb alle schroefjes nog eens goed vastgedraait.
Resonantie?

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46

MaxPoweR

-=StopTech=-

Zoemgeluid ook gehad, het waren mijn HD's (resonantie). Heb mijn HD's in andere volgorde gezet en het zoemgeluid was weg.

Verwijderd

check de coolers van de northbritgh en de videokaart maar ff die beginnen ook irriterend geluid te maken als de fansnetjes gaar zijn

Verwijderd

Wij hebben ook een keer een HD gehad met bad sectors; gescand met scandisk oppervlakte controle. De tweede keer was het probleem nog erger! Waarschijnlijk omdat de stofdeeltjes op die plaats door scandisk lekker worden uitgeveegd ;)

Ja en de fan van mijn voeding maakt ook de eerste minuut een oorverdovende herrie en daarna loopt ie soepel :(
Maar een keertje een nieuwe in zetten voordat...
Btw als je er een potlood insteekt gaat de hele komp meteen uit ! :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

hoe wie wat?? :) kun je dat misschien uitleggen?? :)

en zo jah wat kan ik er aan doen?? :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

schnumi schreef op 19 oktober 2002 @ 20:57:
[...]

hoe wie wat?? :) kun je dat misschien uitleggen?? :)

en zo jah wat kan ik er aan doen?? :)
kan iemand dat uitleggen en tips geven want hij doet het nu weer. :(

edit: laat maar ik heb effe de voeding uit elkaar gesloopt en er was iets dat tegen elkaar leunde ofzo iets rechtgebogen en hij maakt het geluid niet meer. :)

Pagina: 1