Toon posts:

Netwerkkaart en ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Binnenkort hebben wij een aansluiting voor ADSL. In mijn computer moet dan nog
een netwerkkaartje. Ik heb een ASUS A7V-133C moederboard. Nu had ik op mijn oudere
moederboards altijd netwerkkaarten van 3com (ISA). Veel mensen beweren dat je nu
met een goedkopere netwerkkaart (kloon?) ook goed terecht kan. Moet ik nu het beste
weer een 3com netwerkkaart installeren. Er gaan alleen PCI kaarten in mijn systeem.

Groeten en alvast bedankt,

Ed uit Zutphen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
maakt niks uit, zowel 3com als realtek zullen gewoon goed presteren, (uit ervaring)

A wise man's life is based around fuck you

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:56

Pogostokje

* twiet *

Goedkope kaarten hebben hogere processorbelasting vaak. Zolang je geen server draait met heel veel bezoekers... neem dan gewoon een goedkoop kaartje.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pogostokje schreef op 19 oktober 2002 @ 11:51:
Goedkope kaarten hebben hogere processorbelasting vaak. Zolang je geen server draait met heel veel bezoekers... neem dan gewoon een goedkoop kaartje.
daarbij haal je toch nooit de max snelheid van zo'n kaartje ;)
zeker niet met de huidige snelheden van "broadband" internet :/

Verwijderd

als het alleen voor die internetaansluiting is dan is realtek goed zat. 3com is alleen nodig in sommige netwerken. dan wordt het netwerk sneller. uit ervaring

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik heb een Realtek kaartje van SiteCom gekocht en werkt uitermate goed. CPU belasting valt mee, als je full load zit te downloaden op dat ding met een Cistron MAXX of vette @Home verbindingen, dan kan je het best niet de goedkoopste netwerkkaart kopen.

Mijn ervaringen met Realteks zijn erg goed. Ook met de doorvoer snelheden. Goed ga een race houden met een 3Com of Intel dat zie je de kwaliteit naar boven springen.

Ik denk niet dat je het nodig heb (zeker niet) als het om internet gaat.

PS: als je kaartje op 10Mbit loopt voor je internet (tis een kleine aanname dat je het op deze maniergaat inzetten) dan is je CPU gebruik natuurlijk op volle belasting een stuk minder dan op een 100MBit snelheid.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een ADSL verbinding stelt geen bijzondere eisen aan je netwerkkaartje, en daarmee is je vraag dus eigenlijk wat voor'n netwerkkaartje je in het algemeen moet kopen.

Geloof het of niet, dat soort vragen hebben we hier meer gehad dan ons lief is, en ik ga je dan ook doorverwijzen naar de zoekfunctie van het forum. Als je daar niets mee kunt vinden is er trouwens ook nog een alternatief beschikbaar.

Last but nog least zou ik je graag nog even hier op wijzen:
Begroeting onder posts & replies
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.