System Recommendation moet worden verandered ...

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
In System Requirements en het Optimal Reuirements in Recommend.

eens of niet ?

Vroeger in het pentium tijdperk met voodoo 1 acceleratie klopte deze nog wel , maar langzamerhand door snellere systemen klopt er daadwerkelijk geen ene zak meer van.

voorbeeld
Gp4
req. PII 400+64mb+3d kaart
rec. PIII 750+128mb ram +3d kaart

Ok het spel installeert en kan worden opgestart met een PII 400 , maar speelbaar isset toch helemaal niet?.

Het word tijd dat uitgevers de specs aanpassen en niet ervan uitgaan dat het spel kan worden opgestart, maar het moet daadwerkelijk speelbaar zijn op bv. 800x600 medium detail

Veel mensen kopen een spel en komen er later pas achter dat ze het helemaal niet kunnen draaien

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09
Is al jaren zo dat de system requirements niet kloppen hoor, echt niet alleen van de laatste tijd.

Ik weet nog wel dat Unreal een requirement had van 'een 603 processor' (Mac versie). Ik had een 100 Mhz 603, en als hij dan was opgestart had ik een framerate van 1 frame per 5 seconden ofzo.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Veel mensen kopen een spel en komen er later pas achter dat ze het helemaal niet kunnen draaien
Verkooptruc noemt men zoiets ;)

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
kNarf schreef op 19 oktober 2002 @ 11:21:
[...]

Verkooptruc noemt men zoiets ;)
jah..ok.....en dan naaien wij gewoon hun weer terug om meer isotjes te gaan branden..
vind je het gek dan?

Verwijderd

Wees blij dat ie start, je kan zelf bepalen of die goed loopt of niet :)

De minimale systeemseisen zijn (of waren?) vaak best overdreven. UT had een P2 266MHz nodig, maar het draaide ook (redelijk speelbaar) op een P166 zonder Voodoo

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23
het zijn wel de minium systeem eisen dus alles op zen laagst zelfs de resolutie

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Max Payne had dat ook. Recommended stond er dan, maar dat was als je alles op Medium zette. Beetje lomp dus.
En Microsoft spant de kroon met Flight Simulator 2002. Required 300 MHZ en 64 MB ram. Yeah, my ass. Ik heb nu een Athlon XP1800+ met een Geforce 3 ti 200 en 256 MB DDR ram en ik kan bij Flight Simulator niet alles op hoog zetten om op 16 FPS te blijven (ik bedoel dan dingen zoals AI traffic en Multitexturing)....
Bij Flight Simulator is het altijd al zo dat de normale huiscomputer pas toereikend is op het moment dat er al een nieuwere Flight Simulator is.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
net zo ook met Need For Speed 5 : Porsche Unleashed. Ik had m gekocht toen ik nog win98 had en alles draaide vrolijk :)
Toen ben ik geupgrade naar win2k en opeens deed dat spel het niet :| maar er stond toch echt op de doos dat het er op werkte...NOT..maarjah, na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat dat een bug was en dat er dan gewoon SP2 en een patch overheen gegooid moest worden om het spel weer werkende te krijgen :) maar dat vond ik dus wel bagger, omdat EA zelf er nix aan deed.... :( :( maar ik kan het geliefde spelletje wel weer spelen :>

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 10:46
Mja ik denk dat je het allemaal zelf een beetje moet inschatten tegenwoordig.
Je weet wat je PC kan, en wat hij niet kan....iig dat kan/kon ik wel altijd. (tegenwoordig niet meer nodig >:))

En meestal zijn er nog demo's he, download die eerst voor je 'm wil aanschaffen.

Verwijderd

Unreal had een Pentium Class 133 mhz nodig met 16 MB ram (recommended 32) en een 4 mb videokaart. Typical was een PII233 met Voodoo 1 of 2 en 64 MB. Vooral dat laatste vond en vind ik heel reeel gesteld. 133 mhz zonder 3d kon wel als je lighting en zo maar afzette. Maar het was geen Pinter.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53
armageddon_2k1 schreef op 19 oktober 2002 @ 12:04:
Max Payne had dat ook. Recommended stond er dan, maar dat was als je alles op Medium zette. Beetje lomp dus.
En Microsoft spant de kroon met Flight Simulator 2002. Required 300 MHZ en 64 MB ram. Yeah, my ass. Ik heb nu een Athlon XP1800+ met een Geforce 3 ti 200 en 256 MB DDR ram en ik kan bij Flight Simulator niet alles op hoog zetten om op 16 FPS te blijven (ik bedoel dan dingen zoals AI traffic en Multitexturing)....
Bij Flight Simulator is het altijd al zo dat de normale huiscomputer pas toereikend is op het moment dat er al een nieuwere Flight Simulator is.
FS doet het meeste toch nog altijd software matig renderen toch?
Dus hoe sneller de cpu des te meer frames :)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
klaasbram schreef op 19 oktober 2002 @ 14:46:
[...]

FS doet het meeste toch nog altijd software matig renderen toch?
Dus hoe sneller de cpu des te meer frames :)
ja dat is idd zo. Je hebt niet echt superveel aan een Geforce 4 of een Radeon 9700, omdat FS volledig van je CPU uit gaat. Het is wel vreemd dat een AMD XP met vergelijkbare kloksnelheid het beter doet dan een Pentium 4 in flightsimulator

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:36:
Unreal had een Pentium Class 133 mhz nodig met 16 MB ram (recommended 32) en een 4 mb videokaart. Typical was een PII233 met Voodoo 1 of 2 en 64 MB. Vooral dat laatste vond en vind ik heel reeel gesteld. 133 mhz zonder 3d kon wel als je lighting en zo maar afzette. Maar het was geen Pinter.
persoonlijk vond ik UT slecht speelbaar op een p166mmx @ p200mmx , 32 mb ram en een voodoo1 4 mb kaart. Het probleem was niet zozeer dat de videokaart te langzaam was, of de processor, er zat gewoon niet genoeg geheugen in, waardoor dus elke keer het beeld ging schokken door dat windows95 het virtuele geheugen aansprak :(

ff kijken of ik nog ergen goedkoop EDO ram kan kopen...

Verwijderd

Het moet idd veranderd worden, de meeste gamers zullen wel een idee hebben wat voor een systeem ze nodig hebben om een game fatsoenljik te kunnen spelen.

Het midden beschouw ik 1024x786 FULL DETAIL zonder AA en Anisotropic @ minimaal 30~40 fps.
Pagina: 1