Toon posts:

compact flash kaar lezen in digital Ixus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ga ik naar een kermis in Duitsland en daar wil een hoop foto's maken van de attracties. Nou heb ik mijn Canon Powershot A40 nog maar net een weekje en heb dus nog geen gelegenheid gehad om extra compact flash geheugen erbij te kopen zodat ik het met mijn 8MB kaartje moet doen.

Nou gaat er nog een jongen mee en die heeft een Canon Digital Ixus en hij gebruikt zijn standaard 8MB kaartje toch niet. Nu wilde ik dat kaartje lenen van hem en hem die dan weer terug geven zodat hij mijn foto's van t kaartje af kan halen en naar mij toe kan mailen.

Nu is mijn vraag: het is welliswaar het zelfde merk camera maar is het voor hem mogelijk om de foto's die met mijn A40 gemaakt zijn eraf te halen zonder problemen?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, dat gaat zonder problemen, en het gaat zelfs zonder problemen op verschillende merken camera's.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja hoor, zij gewoon jpeg's en de CF kaart wordt gezien als extern opslagmedium.... misschien heeft de A40 een hogere resolutie waardoor de IXUS ze niet kan weergeven maar d/l zou gewoon moeten kunnen. Volgens mij kun je zelfs wel andere bijvoorbeeld mp3 bestanden op je kaartje zetten (dus naar je toestel sturen) en die er met een ander toestel weer vanaf halen.

Verwijderd

de ixus zou eerder hogere reso hebben.
Maar de A40 werkt niet als extern opslagmedium
daar moet je software voor installeren enzo
maar ik weet neit hoe dat met de ixus is.