Radeon 9000 Problemen :(

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Hoi, ik heb sinds 2 dagen een Radeon 9000 128Mb DDR en 2 problemen:

1) Als ik met 3dMark een benchmark probeer te draaien, loopt ie even en krijg ik een foutmelding, iets met 'D3D_Internaldrivererror'.

Ik heb DirectX 8.1 geinstalleerd met de nieuwste ATi drivers. Wanneer ik dxdiag start en direct3d wil testen, krijg ik steeds de melding dat ik op een toets drukte en daarmee de test geannuleerd heb, ik duw helemaal niet op een toets!

2) Hydravision, ik heb een tv via een verloopkabel aangesloten, maa rik krijg Windows niet zo ver dat ie hem aanstuurt als 2e monitor, telkens als ik op extend my desktop... klik en dan op apply reset ie weer terug, wat gaat er mis?

systeem specs: AMD XP1800+, 256MB pc333 geheugen, 300W voeding, veel koeling, netwerkkaart, geluidskaart, tv-in kaart, scsi kaart, 3d blaster pci videkaart voor dual monitor (werkt perfect overigens) philips brander, WD 80Gb schijf, 20Gb scsi schijf, 20Gb ide schijf in een swap bay.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
En welk moederbord?

Verwijderd

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Hydravision, ik heb een tv via een verloopkabel aangesloten, maa rik krijg Windows niet zo ver dat ie hem aanstuurt als 2e monitor, telkens als ik op extend my desktop... klik en dan op apply reset ie weer terug, wat gaat er mis?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niet de goede kabel gebruikt waarschijnlijk,probeer een sVideo kabel ik veronderstel dat je een standaart sVideo naar Cinch verloop gebruikt dit werkt niet met de meeste Radeon based kaarten.(moet je het kabeltje modden zie Faq)

Indien je kabel wel goed maar het niet gaat werken onder windows wegens configuratie of driver problemen,dan kan je dit eenvoudig controleren door de TV aan tezetten als je aan het opstarten bent een Radeon kaart waarvan de TV-OUT is disabled "post" nmlk wel op je TV.

Ps.Hydravision is een tooltje voor je desktop,is geen essentieel onderdeel voor de TV=out.

Verwijderd

Voor 1)

Heb je direct x 8.1b al eens opnieuw geinstalleerd?

• LiquidSmoke
Ik heb dx8.1 al opnieuw geinstalleerd ja. mijn mobo is een Epox 8k5a.
De kabel die ik gebruik zat standaard bij mijn videokaart

• LiquidSmoke
hm, ik probeer mijn windows xp up te daten met sp1, maa rals ik de installer gedownloa heb krijg ik de melding dat mijn kernel geen windows-file is :? kan dit ermee te maken hebben :?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
je kan ok ff dit knopje gebruiken Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Zie ook mijn topic "Club3d Radeon 8500". Dat met die 3d applicaties en die melding van dxdiag dat ik tijdens de test op een knop gedrukt zou hebben, dat heb ik dus ook. Welke driver gebruik je nu? En welke voor die tijd?

• LiquidSmoke
hm, ik heb nu de drivers van hercules zelf gedownload en het probleem lijkt opgelost, hij doorloopt nu zijn tests gewoon. ik heb een score van 6315, settings: 1024x768@32bit, geen fsaa, 32 bit z-buffer, double framebuffer, d3d pure hardware, is dit dan een normale score?

over hydravision heb ik het nodige nagelezen in de faq, daa rkom ik ook wel uit.
Pagina: 1