Toon posts:

Dell PowerEdge 2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een dell poweredge 2200 gekocht maar nu kwam ik ermee thuis en zag dat de drives (cdrom, diskette) niet goed vastzaten, je kan ze nog gewoon naar achteren toe duwen.

Ik heb de case al opengehaald maar een drive vastzetten in een PowerEdge 2200 is precies moeilijker dan zelf een kast bouwen ;-)

Iemand een idee ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lijm? houtje/kartonnetje tussen drive en frame?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok heb nu een paar gaatjes geboord en komt wel in orde.

Maar nu zit ik met hetvolgende probleem:

er is win2k op de pc geïnstalleerd, (scsi schijf van 4 gig op de eerste partitie (C:) van 2 gb staat win2k) ik kan als ik opstart wel voor windows kiezen (onder windows 2k) maar dan geeft hij ook een foutmelding

nu zou ik graag win98se op de tweede partitie zetten. Dus ik heb die partitie geformat onder dos. Maar als ik setup kies vanaf mn win98 cdrom krijg ik telkens een foutmelding na scandisk (aan installeren kom ik dus niet toe).

Als ik de setup wil uitvoeren vanaf win2k zelf geeft hij ook een foutmelding (bestandsformaat/type is onjuist, en dan kan ik niet "programma uitvoeren" kiezen)

Nog enkele gegevens:

Dell poweredge 2200
4gig seagate scsi in 2 partities elk 2gig
scsi cd rom toshiba
dual processor (2 keer 233MHZ)
video on board
win 2k

ik heb deze pc in occasie gekocht voor mn zusje die op kamers gaat

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:30:
Ja ok heb nu een paar gaatjes geboord en komt wel in orde.

Maar nu zit ik met hetvolgende probleem:

er Als ik de setup wil uitvoeren vanaf win2k zelf geeft hij ook een foutmelding (bestandsformaat/type is onjuist, en dan kan ik niet "programma uitvoeren" kiezen)
hou je er rekening mee dat je eerst scsi drivers moet instaleren ?
(f6 tijdens opstarten meen ik)
niet alle kaarten werken zo uit the box

maar voor je zussie die op kamers gaat wonen ?
had je dan niet beter iets met wat meer hd,proc enzo kunnen kopen

dit soort bakkies zijn leuk voor als speel-servertje
maar voor werk-stations zijn ze klote

te weinig vermogen (word doet niks met 2 procs) win 2k slurpt vermogen
en 4 gig is weinig, en dat het scsi is, is niet echt voordeliger.....

plus poweredges over het algemeen veels te veel herrie maken.......

ff voor de duidelijkheid, ik wil niet flamen.
maar voor de prijs die deze dingen doorgaans nog opleveren zijn 2e hands veel leukere "normale pc's" te koop

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

nu ik er trouwens over nadenk:
waarom w98 ?
dan kun je van die 2e proc net zo goed een 133+ sleutelhanger maken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat 2 processors geen winst leveren bij word en van die dingen, maar die poweredge heeft me bijna niets gekost

ondertussen staat win 98 se er al op en 4 gig is ruim voldoende voor haar

Hij maakt wel verschrikkelijk veel herrie daar heb je gelijk in

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen zit ik met een nieuw "probleem" opgezadeld :

de pc start na een tijdje activiteit opnieuw op, hij gaat dus af zonder dat ik ergens aankom.

De processors worden zeker niet te warm, wat zou het dan wel kunnen zijn ?

Echt niemand ?

Misschien ligt het aan de cd romspeler, telkens ik de cdrom wil raadplegen (office 2k) reboot de pc automatisc

het is een toshiba xm 3801TA

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ruk de cdspeler er eens uit dan en prop er een andere in.
en misschien heb je niet genoeg voeding, zodattie soms spontaan reboot.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 22:46
Toch vraag ik me af waarom je win98 op zo'n bak zet. Die zal immers maar 1 processor gebruiken. Je mag ze dan wel niet allebei nodig hebben voor word ofzo, maar ik vind het toch zonde van zo'n bak :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:50

JJJ

Gooi er dan zeker windows 2000 op... win98 is echt zonde! Die 2e processor geeft dus wel een snelheidswinst van 100% qua cpu kracht!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
JJJ schreef op 19 oktober 2002 @ 21:37:
Gooi er dan zeker windows 2000 op... win98 is echt zonde! Die 2e processor geeft dus wel een snelheidswinst van 100% qua cpu kracht!
het hebben van 2 cpu's betekent zeker niet dat je er 100% op vooruit gaat, en al helemaal niet in office applicatie's

maar goed dat moge toch wel duidelijk zijn :?

A wise man's life is based around fuck you

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:30
heuveltje schreef op 19 oktober 2002 @ 17:07:
[...]

hou je er rekening mee dat je eerst scsi drivers moet instaleren ?
(f6 tijdens opstarten meen ik)
niet alle kaarten werken zo uit the box

te weinig vermogen (word doet niks met 2 procs)
2 opmerkingen:
1) Als SCSI niet direct werkt dan heb je echt een kaartje wat ergens achter in een schuur is geproduceerd.
2) Word doet echt wel wat met 2 processoren omdat er meerdere threads gebruikt worden. Deze worden dus ook netjes door de 2 processoren gedragen. Maar zoals ook eerder in dit topic gezegd, dit levert geen 100% performance winst op. Misschien 30 of 40%.

Voor de topicstarter:
Het zijn toch P2's ? Of P1's ?

-

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Juicy schreef op 19 oktober 2002 @ 21:49:
[...]

2 opmerkingen:
1) Als SCSI niet direct werkt dan heb je echt een kaartje wat ergens achter in een schuur is geproduceerd.
2) Word doet echt wel wat met 2 processoren omdat er meerdere threads gebruikt worden. Deze worden dus ook netjes door de 2 processoren gedragen. Maar zoals ook eerder in dit topic gezegd, dit levert geen 100% performance winst op. Misschien 30 of 40%.

Voor de topicstarter:
om te booten vanaf scsi ?
heb op me vorige handenvol kaarten (raid) scsi kaarten gehad die dat niet konden onder 2000. enne wat voor ouwe zut denk je dat er in een dual p1 zit..........

enne topic-starter denk ook es aan NT4 . das wel dual-capable en niet zo'n memmorry hog als 2k

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk nu eerst aan win2k als dat niet lukt kijk ik uit naar nt

het zijn p2s

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt win 2k geïnstalleerd vervolgens office2k en geen problemen. Eindelijk rust.

Nu heb ik wel nog een probleempje dat al vanaf het begin aanwezig was ook toen win2k server er nog opstond.

Bij het opstarten krijg ik steeds deze foutmelding:

"Processor 2 temp sensor is not installed. System memory size has changed"

dan Resume F1 of F2 enter setup

in de bios heb ik niets verdachts kunnen opsporen dat met temp te maken heeft.

Iemand raad ?

Verwijderd

Juicy schreef op 19 oktober 2002 @ 21:49:
[...]

2 opmerkingen:

Voor de topicstarter:
Word doet helemaal niks met 2 processoren. DIt omdat 98 geen 2 proc's ondersteund, dus word kan dan ook geen gebruik maken van die 2 proc's. Onzin dus.

• Juicy
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 16:20:
[...]

Word doet helemaal niks met 2 processoren. DIt omdat 98 geen 2 proc's ondersteund, dus word kan dan ook geen gebruik maken van die 2 proc's. Onzin dus.
Wat jij verteld is onzin dus ... Een thread staat los van het feit of een OS dual processors ondersteund of niet. Kijk in the taskmanager als je Word open hebt staan --> Zet ThreadCount aan en zie dat er 9 threads draaien voor een leeg document.

Het OS (Indien het dus multiproc capable is) zal zorgen dat de load van deze threads netjes wordt verdeeld over de beschikbare processoren.

-

Verwijderd

Topicstarter
Back on topic pleaze...

Weet er niemand raad voor dit probleem ?Bij het opstarten krijg ik steeds deze foutmelding:

dan Resume F1 of F2 enter setup

Verwijderd

F1 = Resume
F2 = Enter SetUp

Heb je t beschikbare RAM geheugen gewijzigd? modules uitgenomen ofzo? Check op loszittende modules.
Wandel ff de setup binnen en zorg dat alles goed staat :+

Misschien is t wel ff makkelijk de specs van t systeem te posten, dan kunnen je 'helpers' ff snappen waar t precies om gaat :+

• Juicy
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 16:10:
Bij het opstarten krijg ik steeds deze foutmelding:

Misschien het kabeltje van de tempsensor niet aangesloten ? Kan een externe sensor zijn ...

-

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Juicy schreef op 20 oktober 2002 @ 16:46:
[...]

Wat jij verteld is onzin dus ... Een thread staat los van het feit of een OS dual processors ondersteund of niet. Kijk in the taskmanager als je Word open hebt staan --> Zet ThreadCount aan en zie dat er 9 threads draaien voor een leeg document.

Het OS (Indien het dus multiproc capable is) zal zorgen dat de load van deze threads netjes wordt verdeeld over de beschikbare processoren.
maar dat doet 98 niet. en dus klopt het precies wat daar staat....................

• Juicy
heuveltje schreef op 21 oktober 2002 @ 06:56:
[...]

maar dat doet 98 niet. en dus klopt het precies wat daar staat....................
Sorry hoor, maar leest tegenwoordig niemand meer een topic door ? Maar begint iedereen aan het einde te lezen en direct te blaten ?!

Er staat windows 2000 op de machine.

-

Pagina: 1