Ik laat in een listbox het resultaat van een querie over tabel afzenders zien.
Standaard krijg ik natuurlijk alle afzenders in de tabel te zien, maar ik wil dat op een willekeurig deel van de afzender wordt gefilterd. Zodat niemand zelf steeds a* of *a of *a* hoeft mee te geven.
Dus ik had gedacht om bij eigenschap rijbron van de listbox de volgende querie te gebruiken.
SELECT DISTINCTROW [afzender].[afzender] FROM [afzender] WHERE [afzender].[afzender] like "*" & [Geef deel van naam] & "*"
Dit zou dacht ik de truuk moeten doen, maar access maakt er steeds van:
like [Geef deel van naam]
Wat zie ik over het hoofd?
Stom, ik zou het onderwerp later aanvullen, maar ben het toch vergeten
Kan daar "querie accepteerd geen jokertekens in het "where"gedeelte?" van gemaakt worden door een modje.
1000 maal excuus
Standaard krijg ik natuurlijk alle afzenders in de tabel te zien, maar ik wil dat op een willekeurig deel van de afzender wordt gefilterd. Zodat niemand zelf steeds a* of *a of *a* hoeft mee te geven.
Dus ik had gedacht om bij eigenschap rijbron van de listbox de volgende querie te gebruiken.
SELECT DISTINCTROW [afzender].[afzender] FROM [afzender] WHERE [afzender].[afzender] like "*" & [Geef deel van naam] & "*"
Dit zou dacht ik de truuk moeten doen, maar access maakt er steeds van:
like [Geef deel van naam]
Wat zie ik over het hoofd?
Stom, ik zou het onderwerp later aanvullen, maar ben het toch vergeten
Kan daar "querie accepteerd geen jokertekens in het "where"gedeelte?" van gemaakt worden door een modje.
1000 maal excuus
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant