• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Raar ... ik heb een klein vraagje over wat een mens met de hersens kan doen

Zo heb ik altijd dat als ik aan iets denk dat het vaak uitkomt
Nu is het niet zo dat ik de loterij ofzo wil winnen , maar ik heb het over hele kleine dingetjes waarbij je niet stil staat.

een paar kleine voorbeelden van de afgelopen dagen.

-Ik dacht dat ik Jaws wil kijken en diezelfde avond kwam die film op de HBO channel
-Ik dacht dat ik een oude vriend wil zien en plots belde hij me op ,
-en zonet dacht ik terwijl ik naar Digitally Imported luisterde dat ik Paul van dyk -for an angel wilde horen en jawel hoor na 10 minuten opeens een bekend deuntje .....

vreemd?
gewoon puur toeval of toch een klein beetje in de toekomst kunnen denken

BTW de bovenstaande voorbeelden zijn paar een enkele van de 10tallen de afgelopen half jaar ofzo

Verwijderd

Ik heb dat ook soms.
Om een voorbeeld te geven: Een tijdje geleden was ik naar een quiz aan het kijken op tv en er was een vraag waabrij je een bepaald percentage moest raden (ik weet niet juist meer van wat)
Ik kende niets van het onderwerp, maar ik wou gewoon even gokken en ik zei 22% en effectief toen ze het antwoord gaven was het op de kop 22%
Even daarna moest het andere team een percentage raden, weer over een onderwerp waar ik niets van afwist.
Ik gokte weer en ik zei 17% en weeral was het juist.
Dit was dus puur gokken en het komt dus overeen met een getal van 0 tot 100 raden en dat zo twee keer na elkaar van de eerste keer juist hebben.

Een verklaring kan ik er echt niet voor geven.
Misschien iemand anders hier wel?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 10:11 . Reden: typo ]

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 20:09

zerok

geen

Ik heb er ook wel eens last van. Bij sommige dingen is het volgens mij iets wat je bijvoorbeeld 10 keer per uur onbewust bedenkt (liedjes op radio ed.) en als het dan uitkomt ont houd je het.
Of soms dat je achteraf bedenkt dat je dat graag wil of dat je het al eerder hebt zien staan. Zoals films dan heb je het eerder onbewust gezien/gehoord en als je het dan ziet denk je wat gek die wilde ik net zien.
Op het moment dat ik de loterij goed gok ben je de eerste die het hoort :)

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mijn wens is dat ik een miljoen of 160 euro win, dat moet net genoeg zijn, zal dit nu ook uitkomen?
nja, als jij dat nou even wenst, dan wil ik best de helft, hoor *D

nee, maar dat is denk ik gewoon wel toeval, of je had al gelezen dat dat op tv kwam een tijdje geleden en je wist t nog een bit,maar bewust niet.
en dat als een vriend je belt als jij dat ook wil doen, dat geeft enkel aan dat jullie een bit op dezelfde golflengte zitten en dat jullie beiden vonden dat t wel weer eens tijd was om elkaar te zien .
dat van dat liedje weet ik niet, maar dat heb ik ook weleens, een bit anders, dat ik over iets denk en dat ik op GoT zit en dat ik dan inene een topic daarover zie :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

zerok schreef op 19 oktober 2002 @ 10:54:
Ik heb er ook wel eens last van. Bij sommige dingen is het volgens mij iets wat je bijvoorbeeld 10 keer per uur onbewust bedenkt (liedjes op radio ed.) en als het dan uitkomt ont houd je het.
Of soms dat je achteraf bedenkt dat je dat graag wil of dat je het al eerder hebt zien staan. Zoals films dan heb je het eerder onbewust gezien/gehoord en als je het dan ziet denk je wat gek die wilde ik net zien.
Op het moment dat ik de loterij goed gok ben je de eerste die het hoort :)
vaag, jij hebt dezelfde id-en als ik --> dan delen wij wel de helft van 160 miljoen, ok? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
maar kan het echt zo toevallig zijn?

een ander voorbeeld van 4 jaar terug op school

Mijn vriend en ik zaten onder engelse les een beetje te kutten en de leraar zei opeens dat er 3 leerlingen naar het bord moesten komen om hun zinnen op te schrijven.
Dus ik zeg tegen mijn vriend zo van : "ik weet wie naar voren moet komen "
dus ik zeg ... Stijn, Tamara en Tim

en mijn vriend besteedde er niet veel aandacht aan
totdat mijn leraar even later precies die 3 namen zei en ook dezelfde volgorde ..

Mijn vriend stond echt helemaal versteld enzo...en ik natuurlijk ook

(ps..de leraar heeft ons absoluut niet kunne horen enzo en we zaten in een klas met 33 leerlingen )

Verwijderd

Ik denk toch dat het allemaal toeval is. Mensen zijn ongelovelijk goed in verbanden zoeken, zo goed zelfs dat ze verbanden zien waar ze niet zijn.

Even een voorbeeldje met een dobbelsteen. Je gooit drie keer. Je krijgt de volgorde 3, 5, 2. Je gaat zo de hele tijd door en opeens gooi je 2 keer achter elkaar dezelfde reeks. Je denkt bij jezelf dit kan geen toeval zijn. De kans is 1 op 216 en je hebt nog lang geen 216 keer gegooid. Je vergeet hierbij dat er een heleboel volgordes zijn waarbij je ook had gedacht wat een toeval. En als je langer door gaat spelen krijg je nog zeldzamere dingen. Geheugen speelt ook een rol. Als iets heel toevallig lijkt dan onthoud je dit. Maar hoe groot zou de kans zijn dat niemand die dit topic leest in een maand iets meemaakt wat toevallig lijkt. Deze kans is volgens mij best klein, omdat je het over een langere tijd hebt, veel mensen en deze mensen zien op veel plaatsen verbanden. En als iets heel toevalligs gebeurd dan vertellen mensen het nog voor jaren aan andere mensen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Vergelijk het verschijnsel dat we een deja vu noemen. Je hebt echt niet daadwerkelijk dat beeld op dat pleintje in Frankrijk eerder gezien, al ben je ervan overtuigd dat het wel zo is.
Betreffende het voorbeeld van de vriend:
misschien heb je diezelfde dag een moment gehad waarop je je een naam probeerde te herinneren, omdat je iemand een verhaal aan het vertellen was waarin die persoon betrokken was. Tijdens die poging tot herinnering kwam plots uit een hoek van je hersenen die oude vriend aanzetten en je noteerde er kort bij: die moet ik even bellen. Daarna herinnerde je je de naam die je zocht en je verteld verder.
Was dit nu uniek? Nee. Zoiets gebeurd waarschijnlijk elke dag met duizenden dingen en de kans dat er dan daadwerkelijk een keer iets gebeurd met zo'n korte herinnering is vrij groot.

Kortom, het is toeval, maar mensen hebben moeite daarmee om te gaan, om redenen die door wieikke ook zijn uitgelegd.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 10:30

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb ook min of meer een rare 'wens'

heb een tijd aan taekwondo gedaan... wou toen weer gaan kickboxen oid.. toen had ik een droom over dat ik bij een vereniging was.. in een klein zaaltje... die best lang was maar niet echt breed... en dat we op onze knie-en moesten zitten om te groeten.

paar weken later ben ik naar een kickboxschool gegaan en daar begonnen.. en t was precies zoals ik in me droom had verwacht...

vreemd...... of toeval?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 11:33
Het UNOX noodles effect bedoel je? (van die reclame)
Ik heb er zelf geen last van maar wel veel dejavu dingen, echt vreemd. De afgelopen week heb ik een stuk of 10keer zoiets gehad dat ik precies wist hoe iets liep en dat ik het gevoel had dat ik dit allang een keer heb gezien/meegemaakt.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 10:30

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Novah schreef op 19 oktober 2002 @ 17:41:
Ik heb er zelf geen last van maar wel veel dejavu dingen, echt vreemd. De afgelopen week heb ik een stuk of 10keer zoiets gehad dat ik precies wist hoe iets liep en dat ik het gevoel had dat ik dit allang een keer heb gezien/meegemaakt.
ja dat heb ik ook ooit....

ik kan ook iets heel raars: denken dat ik .. ik niet ben.. :/ en dan gaak me heeeeeeeeeeel vreemd / eng voelen....

dan denk ik: dit ben ik niet enz .. naja creepy ;( niet leuk iig.... ik stop altijd maar soms benk benieuwd wat er zou gebeuren als ik ermee door zou gaan...

ik bedoel dus: dat ik ga denken dat ik mezelf niet ben, en dat ik niet besta... tis heel diepgaand in mezelf.. maar kan t niet goed omschrijven.. komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 0% gewijzigd door Frenkpie op 19-10-2002 18:28 . Reden: ff uitleg bijgevoegd ]

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Nu ga ik eens een wat vreemds/stoms |:( doen, namelijk iets dat ik op school - bah, vies woord- heb geleerd: de waarheid een stelling toetsen middels wiskundige principes. Maak je geen zorgen hoor, wiskunde is mijn slechtste vakgebied en dus kan het zijn dat er hier en daar een universeel begrip door het slijk wordt gehaald of een banaan wordt getrokken ipv de traditionele wortel... :?

Hoe het ook zij, we hebben een stelling als:

"Ik wens iets (denk ergens aan) en het komt nog uit ook"

Creepy shit :X .

Nu verdraaien we deze stelling een beetje en zeggen het zo:

"Ik dacht vandaag aan heleboel dingen NIET en al deze dingen gebeurden ook daadwerkelijk NIET"

Somebody wake me up :O .

Strikt theoretisch gezien valt het dus niet uit te sluiten dat iets, waar je aan denkt, wat je wenst of vervloekt daadwerkelijk plaats gaat hebben. Zover was je zelf misschien ook al gekomen, maar ik snap heel goed waar hem de kneep ligt: het vindt allemaal in zulk een korte tijdspanne plaats (het denken eraan en het plaatsvinden ervan), dat de theoretische kans op zoiets zo onvoorstelbaar klein lijkt. Het gevolg hiervan is dat het in de praktijk, gestoffeerd door allerlei emotionele prikkels en bekleed met velerlei verhullende omstandigheden, vreemd op je over zal komen.

Daar zit je dan op de bank, denkend aan die vriend of vriendin die je inderdaad al zolang niet meer gesproken hebt en TRING... Ja hoor, rarara wie belt daar op? Nou, het is alsof de duvel }) ermee speelt. Maar wat de duvel in feite doet - lijkt mij dan - is het jou laten focussen op de toevalligheid van de gedachte aan iemand en iets gecombineerd met de hedendaagse werkelijkheid.

Ik neem namelijk aan dat die vriend of vriendin niet de enige is, die door je hersenkamers rond aan het huppelen is... (tenzij het zo een bloedmooi/lief/bij-jou-passend-maar-dat-ziet-hij/zij-niet-zo iemand is, maar ik haal mijn eigen rotzooi alweer naar boven merk ik, genade aub :D )

Dus je hebt dezelfde avond ook al verzonnen dat je Jaws wilde zien... Laat het niet waar zijn: daar zwemt de mechanische Terminator-versie van Flipper over je breedbeeldje alsof... een of andere God of god je gebeden heeft verhoord... _/-\o_

Nou ja, je dacht aan die ene vriend(in), je dacht aan Jaws en zie hoe ver het je al gebracht heeft. Maar helaas, ik moet hier voor mezelf een grens van utopie en desillusie leggen :'( . Ikzelf dacht namelijk afgelopen nacht nog aan plak chocolade ter grootte van mijn bureau, maar helaas. En ook dacht ik zo hard aan het pakketje dat de postbode af zou komen leveren, want ik had vandaag hét gevoel dat... Maar de postbode had waarschijnlijk hét gevoel dat hij dat dit morgen ook wel kon doen, daar hij zojuist een brief binnenkreeg van zijn al 15 jaar doodgewaande broer uit Venezuela, waar hij in de koffiepauze nog over had gepredikt ...

Sorry, als mijn voorbeelden extreem zijn :P , maar voel je waar ik naar toe wil?

Misschien wil je de wens wel zien als ZIJNDE een wens, terwijl het in feite gewoon een twisted stukje theorie is dat toevallig (= normaal - theoretische kans op - normaal ofzoiets) in jouw schoot is beland en dat dan ook nog eens 2 of 3 keer op dezelfde dag 8)7 .

Zoiets als die vriend die dus opbelt, dat weegt erg zwaar in je herinnering; als je een muntje opgooit, je denkt/zegt "kop" en het is dan ook de kopkant die naar boven wijst, dan is dit niet iets waarvoor je jouw vrienden middenin de nacht wakker zou bellen (zelfs niet na 4 jaar niets van hen gehoord te hebben): de kans was immers 50-50.

De kans op iets bijzonders, zeg het afgespeeld worden van Paul van Dykes "for an Angel" terwijl je daar net aan dacht, is al noemenswaardig veel kleiner. Echter, het kennen van dit nummer is voor jouw hersens iets normaals en dus roept het afspelen ervan een prikkeltje op; deze prikkel wordt buitenproportioneel vergroot doordat jij er net aan dacht, en het lijkt me dat het andersom ook zo werkt... Het liedje zit nog ergens in een stoffig hoekje van je hersenlabyrint en door het afspelen van de bewuste track, loop je (soms wat moeizaam) de gangen af die leiden naar de herkenning van hetgeen zo diep verstopt zat. Voilá, un(e?) dejá-vu pour monsieur.

Het zit dus allemaal ergens in je hersens en we kunnen het toeval laten lijken maar de kosmos houdt volgens mij meer van theorie (zei hij wijs en lachte zichzelf uit).

Mijn pa werd een aantal jaren geleden opgebeld door een figuur uit Portugees Guinee-Bissau :| ... what are the odds? Maar omdat deze mens (vrij begrijpelijkerwijs hoop ik) niet in zijn geheugen aanwezig was als zijnde iemand van importantie, leek dit "toevallige" contact een stuk waarschijnlijker dan dus die oude zuipmaat van hem, met wie hij - sinds dat akkefietje met die Peugeot van mijn opa - niet meer gesproken had; aan die maat KAN hij tenminste nog eens terugdenken.

Maar goed, dat is mijn mening op dit moment en ik snap dat je er vragen over hebt gesteld want ik vind het zelf ook een zeer interessant iets; mijn mening is geen waarheid, slechts een middel dat daartoe kan leiden. Ik wou het maar gezegd hebben, snap je? Misschien denk ik er morgen weer heel anders over, dan horen jullie het wel ;) .

Zeg komt er nog wat op televisie vanavond? Ik heb wel weer eens zin Indiana Jones, raiders of the lost Ark...
})

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Novah schreef op 19 oktober 2002 @ 17:41:
Heel naar is dat inderdaad, dan praat er iemand tegen je, en dan weet je precies woord voor woord wat hij gaat zeggen. Heel gek

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Met films op tv bv heb ik het ook heel vaak. Dat je aan een film denkt die je al een tijd niet gezien hebt, en dat die dan de volgende dag op tv komt.
De verklaring is waarschijnlijk gewoon, dat terwijl je een paar dagen terug naar de keuken lipe om een biertje uit de koelkast te halen, er een voor stukje van die film op tv was en dat heb je onbewust gehoord. Wordt langzaam verwerkt, en als er dan een dag later iets gebeurt waar die herinnering aan gekoppeld is (dat kan totaal iets anders zijn), dan denk je ook aan die film.

Verwijderd

k heb dat soort dingen ook met muziek, dan denk ik aan een nummer en dan komt ie ineens voorbij, terwijl de cd op Shuffle staat :P nogal vaag... gewoon toeval denk ik

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik ken het verschijnsel... ik heb het zelf vaak met stoplichten en het weer... Soms stuur ik het actief, met wisselende resultaten.

Forget your fears...
...and want to know more...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

MaDLiVe

.-Observer-.

Aetje schreef op 19 oktober 2002 @ 23:59:
Ik ken het verschijnsel... ik heb het zelf vaak met stoplichten en het weer... Soms stuur ik het actief, met wisselende resultaten.
Soms stuur je het actief met wisselende resultaten= gelijk aan: je hebt er totaal geen macht over en het is dus een random encounter die je zo af en toe meemaakt ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 19 oktober 2002 @ 09:01:
vreemd?
gewoon puur toeval of toch een klein beetje in de toekomst kunnen denken
Daar ben ik vorig jaar mee begonnen, ik stond op het station en ging kijken hoelaat de bus vertrok, dus ik zei tegen mezelf 10 over 7 en daar gingen opeens 2 bussen vertrekken, 2 dezelfde lijnen, op hetzelfde moment toen ik dat zei, maar elk een andere richting op, ik moest er wel om lachen eigenlijk, maar dat zal denk ik wel een goeie timing van me geweest O-) .

Of nog erger, ik zat een toets van Engels te maken en na de toets liep ik samen met een klasgenoot naar de bus ik zei tegen hem: "Ik durf te wedden dat het niet hoger dan een 7 wordt, als het zo is, dan ..............". En we kregen later de uitslag van toets en het bleek opeens een 7 te zijn.

Of: Toen ik in de klas zat en ik had zin in een slokje drinken en de lerares was weg en je mag in klas niet drinken, dus ik besloot het wel te doen. Maar ik zei al tegen mijn klasgenoot: "Ik durf te wedden als ik een slokje neem dat ze terug komt." Dus ik pakte het flesje en deed hem open en nam en slok, en opeens kwam de lerares de klas binnen hetzelfde moment dat ik een slok drinken wou nemen.

En zo zijn er meer gevallen die ik heb en nog steeds.

Maar ik denk dat het allemaal toeval is, want je hebt het gewoon niet in de hand.
Want ik weet niet precies hoe allemaal is gegaan, maar sinds die tijd ben ik ook een beetje bijgelovig geworden "niet met zwarte katten, kapotte spiegels ect." en ik ging op den duur ook linken zoeken, i.i.g. het is wel behoorlijk freaky :/ en ik begon zelfs in dingen te geloven doordat ik daarin linken ging zoeken "en nu nog wel een beetje", maar ik kan daar mijn toekomst niet in vinden of wensen die uit moeten komen, want ik heb nogal wat op mijn verlanglijstje staan O-) .

Verwijderd

Ik ben het hier wel mee eens. Ik denk ook dat de reden dat sommige mensen er meer last van hebben is dat deze mensen vrij goed zijn in onbewust verbanden zoeken en een selectief geheugen hebben. Ook kunnen voorspellingen gewoon goed zijn. Als iemand denkt dat hij een 7 haalt en hij haalt het ook vind ik hier niks toevalligs aan. Hij heeft gewoon goede zelfkennis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:44:
Ook kunnen voorspellingen gewoon goed zijn.
Je zegt dat voorspellingen ook goed kunnen zijn, maar ik heb nu wat me zwaar op de maag ligt wat niet zo prettig is en ik hoop dat het ook niet uitkomt waar ik nu aan denk. :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 15:36:
Je zegt dat voorspellingen ook goed kunnen zijn, maar ik heb nu wat me zwaar op de maag ligt wat niet zo prettig is en ik hoop dat het ook niet uitkomt waar ik nu aan denk. :|
Dan hoop ik voor jouw dat die voorspelling niet uit komt. Je kunt ook denken dat iets gaat gebeuren simpelweg omdat je bang bent dat het gebeurt. De kans dat het gebeurt kan dan toch klein zijn en ook al zou de kans groot zijn dan hoeft het nog niet te gebeuren.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03

Mentalist

[avdD]

Vaag, ik heb dat nou juist zelden :)

Back To The Future 2 was pas op V8, zag ik pas toen het allang bezig was. Goeie film vind ik, echt goed, maar ik zat er totaal niet aan te denken.

Ik wou een hele tijd dat iemand online kwam, en... Hij kwam de volgende dag pas online.

Bij mij werkt het dus niet.. :{

Ik ken wel een ander grappig geval, ik zal geen namen erover noemen maar tis een leuk verhaal :)

Een vriend van mij had geen zin in een bepaalde les op school, dus hij ging de dag voor ie les zou hebben proberen energie uit de docente "halen". Ki en dat soort shit ;).

Het grappige was dat die docent de volgende dag ook nog opeens afwezig was 8)7

Rara :+. Sja, het zal wel toeval zijn, maar toch best wel gedetailleerd toeval dan..
Hoe verklaar je dit dan?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

W3ird_N3rd schreef op 20 oktober 2002 @ 16:10:
Een vriend van mij had geen zin in een bepaalde les op school, dus hij ging de dag voor ie les zou hebben proberen energie uit de docente "halen". Ki en dat soort shit ;).

Het grappige was dat die docent de volgende dag ook nog opeens afwezig was 8)7

Rara :+. Sja, het zal wel toeval zijn, maar toch best wel gedetailleerd toeval dan..
Hoe verklaar je dit dan?
Je WILT het verband zien, denk ik... Als iets dan ook daadwerkelijk gaat zoals jij het gewild hebt, dan is de toevalsfactor zo enorm verdacht, dat je er meer achter gaat zoeken. Misschien voelde die docente zich zo beroerd door de KI-stuiptrekkingen van je maatje, dat ze het liever even voor gezien hield :P .

Trouwens, ik heb het vaak ook andersom: dat ik aan iets denk dat ABSOLUUT niet mag gebeuren en ja hoor... Scoort Portugal toch 2-3..! Ik voelde het gewoon aankomen, ik zet de t.v. op dat soort momenten - uit bijgeloof ofzo O-) - even op een andere zender, want "als ik er niet bij ben, kan er toch niets fout gaan". Een blik op Teletextpagina 645 leert me dat ik gelijk heb gekregen (Portugal bleef haken op 2-2 bijv.). Alsof mijn doemdenkerij de wereld kan veranderen :X ; lijkt me sterk, maar het gevoel leeft soms inderdaad enorm.

Nu goed, we zien dus vaker wat we willen zien, dan hetgene dat de theorie (op een gekke manier) voor ons heeft uitgerekend en dat we eigenlijk dus niet in verband mogen zien met andere feiten.

Uhhrr... ofzo :D .

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Een mens is erop gemaakt om dingen te herkennen. Dit soort dingen gebeuren meermalig dagelijks. En zo gebeurt het ook regelmatig dat er verbanden worden gezien door je hersenen die niet te verklaren zijn. Toeval? Nee. Eén op de honderd (gokje ;)) verbanden of voorspellingen komen uit. En daardoor valt die ene op, en vraag je je af of het te maken heeft met iets 'hogers'. Die andere 99 merk je niet.

Denk ik... (voordat ik nou in hel beland :9)

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2002 22:19 . Reden: Foutje. ]

Pagina: 1