Ik ben bezig met een script dat door middel van een telnet connectie moet controleren of een server online is. Als deze de statuscode 220 terugkrijgt dan is alles prima, draait de server niet dan komt simpelweg de melding "connection refused", er is dus geen statuscode 220 dus de server ligt plat. Tot zover werkt m'n script prima, maar ik voorzie een mogelijk probleem als de server wel draait, maar dusdanig "hangt" dat geen statuscode gegeven wordt, en de verbinding wel blijft bestaan. Als je normaal handmatig met telnet checked zou je dit zien, en druk je op ctrl+c om af te breken, maar nu is het dus de bedoeling dat het script dit doet.
Even een stukje uit de code:
Dit werkt prima, maar mocht de server dus niet reageren dan zou het script hier lang blijven hangen, ik zou dus bijvoorbeeld na bijv. 10 seconden willen dat er op "ctrl+c" gedrukt wordt, waarna het script gewoon verder gaat met de rest van de code. Is dit mogelijk, zoja hoe?
Even een stukje uit de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| telnetPipe()
{
sleep 3
echo -e quit
}
telnetPipe|telnet $SERVER_ADDR $SERVER_PORT > $TMP_FILE |
Dit werkt prima, maar mocht de server dus niet reageren dan zou het script hier lang blijven hangen, ik zou dus bijvoorbeeld na bijv. 10 seconden willen dat er op "ctrl+c" gedrukt wordt, waarna het script gewoon verder gaat met de rest van de code. Is dit mogelijk, zoja hoe?