[MT] Wanneer usernotes inzien ?

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Beste managementmensen :Y)

Ik weet niet in hoeverre jullie hier in zijn, maar wanneer kunnen wij onze eigen usernotes en meer troepdocumentatie van onszelf inzien ? Want volgens vele topics is dat nu bij wet verplicht ....

Heb hier al diverse topics over gelezen. Maar heb hier sinds React weinig topics over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wij wachten tot de ambtelijke molens in Den Haag de registratie bij het CPB (College Bescherming Persoonsgegevens) hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Wat wordt er precies bedoeld met usernotes, etc. eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je naam staat een ikoontje met een pagina met opmerking over jouw usergedrag enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Rave17 schreef op 19 oktober 2002 @ 11:39:
Wat wordt er precies bedoeld met usernotes, etc. eigenlijk :?
Het woord zegt het zelf al. Aantekeningen bij users.
In de usernotes staan bijvoorbeeld OW's, of aantekeningen van andere overtredingen.
Er staan ook wel positieve dingen in, geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 11:25
SH007 schreef op 19 oktober 2002 @ 11:40:
[...]

Het woord zegt het zelf al. Aantekeningen bij users.
In de usernotes staan bijvoorbeeld OW's, of aantekeningen van andere overtredingen.
Er staan ook wel positieve dingen in, geloof ik :)
Oke, dat snap ik :Y) maar wat bedoeld de topicstarter dan met de rest van de "documentatie" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Rave17 schreef op 19 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

Oke, dat snap ik :Y) maar wat bedoeld de topicstarter dan met de rest van de "documentatie" :?
Wellicht het aantal techposts dat je hebt, in welke fora je het meeste post, etc.
Veel meer documentatie dan de usernotes is er niet, behalve de gegenereerde statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Het benne allemaal niet zo schokkend :)

Enkele veurbeelden:

"Goede user, neemt graag de tijd"

"Maakt af en toe vervelende opmerkingen"

"OW-1: betrapt op warez link: [URL]"

"Maakt soms racistische opmerkingen, oa hier en hier (URL)"

"Broertje heeft acount misbruikt: URL"

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, t lijkt me wel wat om dat in te zien, maar ik dacht dat we dat niet mochten...

maarja, anders houden we ons allen aanbevolen :)

der staat vooral in of je altijd vervelend bent, of je erg leip typt, of je juist lief bent :) net als t grote boek van sinterklaas, nja, maar dan voor GoT, zoiets, maar ik wist/dacht niet dat jullie verplicht waren om dat publiek te maken, hoor.
nja.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Okyah schreef op 19 oktober 2002 @ 11:57:
Ja, t lijkt me wel wat om dat in te zien, maar ik dacht dat we dat niet mochten...

maarja, anders houden we ons allen aanbevolen :)

der staat vooral in of je altijd vervelend bent, of je erg leip typt, of je juist lief bent :) net als t grote boek van sinterklaas, nja, maar dan voor GoT, zoiets, maar ik wist/dacht niet dat jullie verplicht waren om dat publiek te maken, hoor.
nja.
Hoe zit het nou met die Notes, kan ik die ook zien of opvragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Heeft te maken met de wet op de registratie van persoonsgegevens. GoT moet wettelijk gezien ook aan die verplichting voldoen. En waarbij jullie meestal alleen aan de notes denken komt het in de praktijk neer op alle gegevens die aan jou gekoppeld zijn/kunnen worden, dus zo zou je bijvoorbeeld ook een overzicht van al je posts kunnen verwachten in dat pakket om maar eens een voorbeeld te noemen :)

Een hele discussie hierover kun je trouwens vinden in: GoT, de gebruikersgegevens en de wet.

disclaimer: ik weet dit niet 100% zeker, dus pin me er niet op vast maar ik meende dit in de hele notes discussie toendertijd gelezen te hebben

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Woeps ;)

sorry, maar die had ik nog nooit gezien, dat topic wel :)
nja, dankeschon enzo :)
die betaling
zouden dit enkel zegmaar de print en verzendkosten zijn? (staat 5 euro voor)
nja, voor een keertje kan alles :D
en als ze de posts ook gaan doen kunnen sommige user maar beter deze dingen niet laten toesturen :D komje met 30000 posts ofzo :D
en dan zou GoT failliet gaan, aangezien de printkosten hoger zijn :(

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En nog steeds hoop ik dat er tegen die tijd een veiling komt voor de eerste brief met usernote's die de deur uitgaat. Mooi velletje papier waar ook op staat dat je de eerste bent die hem aanvraagt e.d.

Je hebt er niks aan, maar het is wel weer iets leuks voor aan mijn muur. (Het leukste is dan ook nog als er gewoon geen enkele note bij staat :D )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:20

dawuss

gadgeteer

Jahaa, ik ben nieuwsgierig, en maak €5,- over. Krijg je vervolgens een kaal, wit A4'tje thuisgestuurd :P

Is bij mij niet het geval denk ik, want ik heb wel eens een keer problemen gehad doordat ik perongeluk m'n account op school ingelogd had laten staan :o
(er zou nog ergens een topic van moeten bestaan, maar es zoeken)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
En hoe zit het met de mailtjes die voor sommige users verstuurd zijn ??? hebben onlangs een OW gehad :P Die mogen dus niet :? :? bewaard worden door degene die ze verstuurd hebben ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Trouwens vindt dit op de site van CBP:
Rechten van betrokkenen

Wat is het inzagerecht?
U hebt het recht om inzage te verzoeken in het gebruik van uw persoonsgegevens door een organisatie. Hiervoor heeft het CBP een modelbrief ontwikkeld die u kunt vinden in de WBP-brochure. Met deze brief kunt u een verantwoordelijke vragen of die uw persoonsgegevens gebruikt. Als dat het geval blijkt te zijn, moet hij u binnen vier weken een overzicht van de gegevens geven. Hij moet ook informatie verstrekken over het doel van de verwerking(en), de ontvangers van de gegevens en de herkomst van de gegevens als hij die weet. Voor het geven van deze informatie kan de verantwoordelijke doorgaans een vergoeding van ten hoogste 4,50 Euro vragen.
Dus die € 5,00 die gemeld wordt in de andere thread mag dus helemaal niet. Maakt mij niets uit, maar even het MT melden dat het dus niet mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 16:19

chem

Reist de wereld rond

Voor het geven van deze informatie kan de verantwoordelijke doorgaans een vergoeding van ten hoogste 4,50 Euro vragen.
wel goed lezen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Oopserdefloeps...

wat maakt het anders dan dat Tweakers.net een vergoeding van € 5,00 vraagt ???

Chem, very strange iets in je sig..... weird.. :?

[ Voor 0% gewijzigd door Red op 19-10-2002 13:50 . Reden: chem toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha echt grapig :)
hoe tweakers in amerikaanse lawyers kunnen veranderen
als ze er lucht van krijgen dat er een loop hole is om hun notes en zooi te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Nu we het er weer over hebben, wil ik toch nog graag 1 punt naar voren brengen.
Denk aub ook aan de mensen die _niet_ hun notes willen zien.

Dus niet met 1-druk-op-de-knop en dat je het dan kan zien, requesten via mail of betalen zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
M@NIC schreef op 19 oktober 2002 @ 14:04:
Nu we het er weer over hebben, wil ik toch nog graag 1 punt naar voren brengen.
Denk aub ook aan de mensen die _niet_ hun notes willen zien.

Dus niet met 1-druk-op-de-knop en dat je het dan kan zien, requesten via mail of betalen zou wel leuk zijn :)
Zo gaat het ook, je moet zelfs requesten via de post als ik het goed heb onthouden. Kvraag me alleen af hoe ze gaan controleren of die brief wel daadwerklijk van mij is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Daniel schreef op 19 oktober 2002 @ 09:27:
Wij wachten tot de ambtelijke molens in Den Haag de registratie bij het CPB (College Bescherming Persoonsgegevens) hebben verwerkt.
Duurt dan wel errug lang, want zeef in "GoT, de gebruikersgegevens en de wet." een topic van 28 januari.... dus meer dan half jaar nodig om zoiets te regelen ???

De overheid elke dag anders :)

Laatste post in dit topic dan maar, wil jullie niet verder tot last zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Alfredt schreef op 19 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Zo gaat het ook, je moet zelfs requesten via de post als ik het goed heb onthouden. Kvraag me alleen af hoe ze gaan controleren of die brief wel daadwerklijk van mij is....
Ik weet niet of je dit topic: zeef in "GoT, de gebruikersgegevens en de wet." wel eens hebt gelezen... maar hier staat alles in over hoe ze dat willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
DoRRoN schreef op 19 oktober 2002 @ 14:10:
[...]

Ik weet niet of je dit topic: zeef in "GoT, de gebruikersgegevens en de wet." wel eens hebt gelezen... maar hier staat alles in over hoe ze dat willen doen :)
Oeps, auw.... :o Ik had alleen het topic hieraan vooraf gelezen denk ik.... sowwie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
hangt er vanaf hoe je het leest ;)

je kan er ook in lezen dat er doorgaans een vergoeding kan worden gevraagd + dat die maximaal 4,50 mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Chem, maar in dit geval heb je het fout. Als je de zin taalkundig gaat ontleden zul je zien dat het 'doorgaans' slaat op het 'vragen', dwz. er mag geld voor gevraagd worden.

En dat bedrag mag ten hoogste EUR 4,50 zijn, als t.net dus EUR 5,00 gaan vragen handelen ze in strijd met de regels.

Simpel as that.

//edit
je kan er ook in lezen dat er doorgaans een vergoeding kan worden gevraagd + dat die maximaal 4,50 mag zijn.
sterker nog, dat staat er. Iets anders kan er niet in gelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

pfff, dat komt wel goed hoor, ik heb geen zin om in een forum dat gaat over FORUMBELEID te gaan zitten mieren over 4,50 of 5,00 euro. Dat komt wel goed, we hebben nu officieel advies daarvoor aangevraagd. Een taalkundige discussie komt ook wel goed, doe die maar via mail.

Ga anders als je het ECHT enorm belangrijk vindt even verder in dat andere notesdraadje, hier worden namelijk weer dezelfde vragen gesteld van mensen die die andere topics niet eens gelezen hebben.

En nee, mails naar users hoeven we niet weg te gooien, als je het andere topic gelezen had, had je geweten dat zaken alleen persoonsgegevens zijn als ze direct gekoppeld zijn aan een mailadres in een database. Ik heb die mails verstuurd, ze staan in mijn " database " (sent items genaamd) en ik ben geen bedrijf, dus dat werkt niet zo.

Zie andere notesdraadje, dit gaat weer heerlijk over hetzelfde dus. (sorry, maar ik heb geen zin om weer uren tijd in een draadje te steken dat weer helemaal uit de hand gaat lopen omdat iedereen weer van die indianenverhalen gaat neerzetten en dat wij dat weer recht kunnen lullen. :{). Het antwoord is gegeven, de systemen zijn klaar en mensen kunnen notes opvragen voor een wettelijk vastgesteld maximaal bedrag en daar gaan we niet boven zitten.

En nee je krijgt geen wit blaatje als je geen notes hebt, want je hebt ook ip-adressen, en allerlei andere dingen in onze DB staan, die je allemaal krijgt te zien (de eigenlijke persoonsgegevens die aan je IP gekoppeld zijn, notes zijn IMO nog steeds meningen en hebben geen reet met persoonsgegevens van doen, maar als de wet anders beslist, so be it)

Klaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.