Toon posts:

[XP] Hoe kill ik Folder Templates?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit eens de moeite genomen om alle hoofdmappen op m'n PC op 'Documents' te zetten, en het mee te laten nemen naar alle submappen.

Je zou nu denken dat alles ook op documenten staat. En dat klopt .. nahja .. klopte. XP schijnt het erg nodig te vinden om na verloop van tijd toch een folder template in te stellen als er bv. 10 films in een map staan. Dan is het ineens een 'video-folder' terwijl ik toch nadrukkelijk heb gezegd dat het gewoon op documents moet blijven staan.

Ik erger me namelijk rot aan de sorteer-volgordes van de templates. Vaak ontbreekt de essentiële 'datum'. En aangezien ik alles op 'list' heb staan en gruwel van de 'details' mode .. gebruik ik nog liever helemaal geen templates.

Maar naar nu blijkt is 'documents' niet hetzelfde als helemaal geen template.
Waar en hoe kill ik templates goed en grondig? Niet in folder options --> view iig.

Af en toe verlang ik terug naar Win2K.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ja dit heb ik met mn D schijf
gewoon direct de D schijf heeft ie een muziek template gegeven en dat kan ik dus ook niet veranderen :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
* subtiel kickje *

Is mijn probleem nou zo exotisch?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 14:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik heb helaas geen ervaring met XP, maar onder 2000 loste ik het zo op:

delete /winnt/web
zoek "desktop.ini" selecteer alle files: shift-del

weet niet of dat helpt en/of hetzelfde werkt in XP :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Wat dacht je van XP deinstalleren en ME weer??? of wat je ook hiervoor had??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FireArrow schreef op 20 oktober 2002 @ 13:09:
Wat dacht je van XP deinstalleren en ME weer??? of wat je ook hiervoor had??

Daar vraagt hij toch niet om :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Denk dat dit is wat je bedoelt:

Extra --> Mapopties --> Weergave --> 'De weergave instelling van elke map opslaan' wegfinken

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Check ook dit: [rml][ XP] Uiterlijk van mappen veranderen[/rml]

Ik had hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus alles al op classic staan. Maar XP wil het niet afleren en maakt er na een tijdje toch weer een template van.

En ik ook al afstaan dat ie elke map een ander uiterlijk mag geven. Maar het werkt niet.

• SyphOn
  • Laatst online: 09-09 07:16
* SyphOn heeft hetzelfde probleem.
Ik ben wel gewend om iedere keer weer ff op documents te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
*nogmaals een kickje*

Ik erger me echt rot aan. Ik kan op Google, GoT of de KB ook niks vinden om dit uit te schakelen. Subtiel of heel bot, het maakt me niet uit als het maar werkt.

Het moet toch echt permanent uit te schakelen zijn?

Ik heb al wat gesubmit op de MS feedback page, maar dat zal ook niets oplossen ..
Microsoft wil u graag persoonlijk bedanken voor het versturen van uw suggestie.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
He-le-maal niemand?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een longshot (en ik kan het niet testen aangezien ik nergens een XP bak heb staan), maar misschien werkt het: stel de NTFS toegang voor desktop.ini en hoe-heten-die-andere-bestandjes-ook-alweer-die-de-opmaak-bepalen op readonly voor iedereen, incl. system. Misschien kan het dan niet meer automatisch worden aangepast.

En inderdaad zou die "slimme" optie moeten uitgeschakeld kunnen worden....

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet mydocs.dll zien te verwijderen uit systemroot\system32 en uit de dll cache. Alleen dat lukt normaal gesproken niet.
Misschien dat je die dll's kun un-registeren ofzoiets. Of vanuit een ander OS kan verwijderen. Want XP zet ze net zo hard weer terug.

Firmpete on Aerie Peak

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Hmm, ik heb daar dus totaal geen last van. Alles blijft bij mij braaf op documenten staan en op de listview. Het enige wat ik daarvoor heb gedaan is instellen dat hij niet voor elke map de instellingen mag opslaan. Vervolgens heb ik ook nog even een folder precies zo ingericht als ik het wil zien (list, geen extensies verbergen, ook hidden- en systemfiles tonen enzo) en toen even op Tools -> Folder Options -> View -> Apply To All Folders geklikt.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 19 February 2003 @ 22:01:
Een longshot (en ik kan het niet testen aangezien ik nergens een XP bak heb staan), maar misschien werkt het: stel de NTFS toegang voor desktop.ini en hoe-heten-die-andere-bestandjes-ook-alweer-die-de-opmaak-bepalen op readonly voor iedereen, incl. system. Misschien kan het dan niet meer automatisch worden aangepast.

En inderdaad zou die "slimme" optie moeten uitgeschakeld kunnen worden....

Dan kan ik helemaal niks meer aan de map instellen. En dan moet ik voor elke map die ik aanmaak of al heb NTFS rechten gaan instellen :X

Ik zal eens naar die dll kijken. En dat kan nog knap lastig worden zonder ander OS en een RAID-0.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 23:13 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FirmPete schreef op 19 February 2003 @ 22:58:
Je moet mydocs.dll zien te verwijderen uit systemroot\system32 en uit de dll cache. Alleen dat lukt normaal gesproken niet.
Misschien dat je die dll's kun un-registeren ofzoiets. Of vanuit een ander OS kan verwijderen. Want XP zet ze net zo hard weer terug.
Heel makkelijk eigelijk :)
Als je DirectX uit Windows sloopt disabled ie de Windows File Protection ( is een progsel voor ). Hiermee kun je dus ook die .dll bestand wegpleuren. Als je daarna weer een servicepack eroverheen gooit dan activeert de WFP weer en iedereen is blij :+

kweet niet of mydocs.dll erin zit anders zou je die ff uit de SP moeten slopen.

C:\>_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FirmPete schreef op 19 February 2003 @ 22:58:
Wel als je de recovery console gebruikt onder XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niet gewoon een registerhack of zo voor? Da's wel zo netjes.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na nog wat verder kijken lijkt me dat mydocs.dll killen niet de oplossing is. Ga het dus zowiezo niet proberen op je "werk"-station. (Of juist wel :))

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
Uhhm ja .. voordat ik mijn systeem echt bizarre dingen aandoe maak ik eerst een ghost-image natuurlijk.
Pagina: 1