Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op internet met laptop via gsm?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
mijn vader gaat een Acer travelMate 634LC kopen, en wil eigenlijk ook overal ter wereld even op internet kunnen om zijn mail te checken en zijn online agenda te bekijken. Het zal gaan om verbindingen van korte tijd, en die zullen niet al te vaak voorkomen.
Nou heb ik 4 vragen:
1) Wat voor GSM moet hij aanschaffen?
2) Is het mogelijk dat hij geen abonnement maar een prepaid GSM aanschaft?
3) Zijn de kosten gelijk per minuut als wanneer hij gewoon belt?
4) Is het uberhaupt wel reeël plan of moet hij nog een tijdje wachten?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

Pogostokje

* twiet *

1. Je kan een tri-band toestel overwegen, die kan op de meeste plekken van alle GSM's wel terecht, maar vergis je niet ... er zijn heel veel plekken op aarde waar je niet met GSM terecht kan. Check dat van te voren... ;)

2. Ja, is mogelijk, maar de vraag is of prepay wel data ondersteunt en dan met name in het buitenland. Over het algemeen is dat niet zo en is dit geen optie.

3. Ja, behalve dan dat het niet bij elke provider eerst uit de belbundel gaat.

4. Het kan heel goed hoor, maar je moet de beperkingen weten.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
2 Misschien wel mogelijk, maar dankzij torenhoge kosten in het buitenland absoluut niet aan te raden

3 Ja, die zijn gelijk. Is immers gewoon inbellen naar een standaard nummer.

1,4 Zeker reeel, maar als ie overal ter wereld bereikbaar moet zijn, heeft ie wel een triband toestel nodig, die zijn altijd redelijk duur, en met abo geloof ik.

Hmmm, zag de vorige reactie dus pas na het posten, maar ben het wel met hem eens ;)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
1) eentje met tripleband (of via satelliet, maar das wat prijzig en lomp :))
2) dan heb je volgens mij geen wereldwijd bereik...
3) meestal is dataverkeer duurder, zeker in het buitenland
4) tis te doen :P maar hij kan misschien beter wachten tot GPRS roaming overal werkt, das een stuk goedkoper, ligt eraan hoeveel geduld ie heeft...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt mij geen slim plan om te doen.

Als je namelijk gewoon een 56k in de laptop heb zitten en dan gewoon even op het telefoonnet aansluit en bij een locale provider inloggen, dan ben je veel goedkoper uit.

Maargoed, ik weet niet waar jou vader precies op reis gaat... dus dit idee is niet altijd mogelijk.

1) Een gsm met interne modem (nokia 6210, 6310, 7110 enz (zie spec pagina op nokia site) en een datakabel of er moet bluetooth of infrarood op de laptop cq telefoon zitten.
2) Bij niet alle pre-paid pakketten kan je ook van dataverkeer gebruik maken, dus het best zou een abbonnement zijn.
3) Ja, de kosten zijn gelijk aan normaal bellen met de mobiel en in het buitenland is dat zeer duur.
4) Zie boven.

Verwijderd

Ik zou de oplossing in een andere hoek zoeken. De oplossing die je probeert te bewerkstelligen is extreem duur (kan oplopen tot € 5 p/min), en dan heb je nog niet eens een internet verbinding....

Ik weet niet waar je vader heengaat, maar er is tegenwoordig overal wel een openbare internet-plek (meestal internetcafe's, maar ook gerenommeerde hotels hebben tegenwoordig een tafeltje met een internetPC staan). Hij zou daar online kunnen gaan en zijn webmail kunnen lezen. Eventueel als zijn werkgever een Microsoft Exchange Server heeft, dan zou hij misschien gebruik kunnen maken van OWA (Outlook Web Access). OWA heeft behalve email, ook agenda functionaliteit.

Suc6 :)

el Pappie

Verwijderd

Topicstarter
hij had het vooral gedacht in vergaderingen/trein maar ook in het buitenland dus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 02:18:
Hij zou daar online kunnen gaan en zijn webmail kunnen lezen. Eventueel als zijn werkgever een Microsoft Exchange Server heeft, dan zou hij misschien gebruik kunnen maken van OWA (Outlook Web Access). OWA heeft behalve email, ook agenda functionaliteit.
Ik denk dat hij dit niet echt een fijn idee zal vinden, het is vooral dat hij ter plekke even een verbinding met het internet kan leggen als het nodig is. Bijvoorbeeld voor het maken/nakomen van een afspraak dat hij even in zn electronische agenda kijkt.

Hij heeft beschikking tot online webmail en online agenda van de universiteit..

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Diverse internetproviders hebben world wide abbonement. Kijk bijvoorbeeld eens bij www.euronet.nl volgens mij hadden die het ook. Kan je gewoon via de telefoonlijk werken.
Via GSM is gewoon te traag. Max 9600 baud, dat is dus minder dan 1kB/s.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:02
[Airwolf] schreef op 19 oktober 2002 @ 02:14:
3) Ja, de kosten zijn gelijk aan normaal bellen met de mobiel en in het buitenland is dat zeer duur.
De belminuten gaan meestal gewoon van de belminuten af
wel moet je xtra betalen als je naar de 06 inbelnummers van de providers inbelt.
Op deze manier verdienen zij namelijk hun geld

Ff op mijn rekening gekeken. 35 minuten kost 0.30 €
dus dat valt wel mee

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

1. ik zou dan wel eentje met infrarood nemen, ik heb samsung a300 en werkt perfect om met laptop dan te internette via IR

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd eentje met infrarood.. mijn pa heeft een nokia 6310. Die kan ik zo voor mn laptop houden en windows detecteert hem. Je moet volgens mij alleen ff dat nokia cd'tje installeren.
Pagina: 1