wireless netwerk anti spoofing mac adres

Pagina: 1
Acties:

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
hi
Ik heb thuis een simpel wireless wifi 802.11b netwerk, 5 computers en een access point (AP). ik dacht veilig te zijn door de AP zo te configureren dat die alleen bekende mac adressen behorende bij de wireless netwerk kaarten, tot het netwerk toe zal laten. Nu hoor ik van één van jullie dat het betrekkelijk eenvoudig is met een laptop mac adressen te "spoofen" en zo alsnog "vals" binnen te komen
Welke anti-spoofing maatregelen kan ik nemen vanuit windows XP pro?
k.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je encryptie aan staan?

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
idd, met WEP encryptie (128 bit) ben je aardig veilig

...With a touch of magic¿

• kyrill
Encryptie, vertraagt dat niet enorm de snelheid van het netwerk? Op drie van de 5 computers staan de tieners, die niets anders doen dan on line first persoon shooters als Unreal and Quake te spelen.
Ik heb liever een ge-antispoofde (wat een lekker woord) mac adres beveiliging zonder encryptie. Ik hoef niet perfecte veiligheid, er staan geen staatsgeheimen op mijn computer (s)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kyrill schreef op 19 oktober 2002 @ 17:05:
Encryptie, vertraagt dat niet enorm de snelheid van het netwerk? Op drie van de 5 computers staan de tieners, die niets anders doen dan on line first persoon shooters als Unreal and Quake te spelen.
Ik heb liever een ge-antispoofde (wat een lekker woord) mac adres beveiliging zonder encryptie. Ik hoef niet perfecte veiligheid, er staan geen staatsgeheimen op mijn computer (s)
ga je eerst eens afvragen waarom iemand jouw netwerk belangrijk gaat vinden om in jouw huis te gaan met een gespoofde nic ;)
aangezien wireless vaak erg lastig door muren heen gaat zul je misschien hoogstens last kunnen hebben van je buren, sowiso raad ik encryptie aan, daar zijn die kaarten voor gemaakt dus echt vertragen doet dat het niet ;)

• jvhaarst
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Wireless is per definitie onveilig.
WEP is gekraakt :
http://airsnort.shmoo.com/ en http://wepcrack.sourceforge.net/
MAC adressen spoofen is ook kinderspel (kwestie van luisteren en dan "overnemen")
Als je je zorgen maakt om de veiligheid van je netwerk, dan zit er niet veel anders op dan je interne draadloze netwerk te beschouwen als een deel van het internet.
Maar dan moet je weer gaan lopen etteren met VPN's enzo.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken, er zijn nog niet zoveel mensen die zich bezig houden met het cracken van wireless netwerken, en dan is jouw netwerkje waarschijnlijk toch niet interessant. Zet dus WEP aan, zorg dat je een wachtwoord op je shares hebt, en verander je SSID.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• kyrill
wachtwoord op shares, dat lijkt me wat
mijn SSID veranderen? volgens mij is die openlijk, die zie je zodra je in the "air"bent. je kan dus (als die er zijn) uit verschillende netwerken kiezen, je kan kiezen it de namen die openlijk gepubliceerd worden: de SSID:
"ESSID (Extended Service Set Identification): this is the name of the network that the client can see and select to join"
De wep aanzetten moet ik s in de praktijk beproeven
bedankt :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

let wel op, dat als je windows9x gebruikt, dat die wachtwoorden binnen 1sec achterhaald kan worden ;)

Verwijderd

kyrill schreef op 20 oktober 2002 @ 02:42:
wachtwoord op shares, dat lijkt me wat
mijn SSID veranderen? volgens mij is die openlijk, die zie je zodra je in the "air"bent. je kan dus (als die er zijn) uit verschillende netwerken kiezen, je kan kiezen it de namen die openlijk gepubliceerd worden: de SSID:
"ESSID (Extended Service Set Identification): this is the name of the network that the client can see and select to join"
De wep aanzetten moet ik s in de praktijk beproeven
bedankt :)
Als het goed is moet je SSID announce ook uit kunnen zetten. Dan kan je dus alleen op het accesspoint connecten als je het SSID weet.
Pagina: 1